Sportvasten en daarna zo weinig mogelijk eten.

Alles over gezondheid en veganisme. Over vitamines en mineralen. Over afvallen en aankomen.

Moderators: Martine, Rorrim

Plaats reactie
Brent
Leefwijze: flexanist

Re: Sportvasten en daarna zo weinig mogelijk eten.

Bericht door Brent » zo apr 26, 2015 10:46

Marianne schreef:
Ik eet uitsluitend groente en fruit. Maar bijna dagelijks en grote avocado
Oeps! Dat houd ik nog geen drie dagen vol!
Met noten, zaden en avocado erbij is dat best te doen hoor, wel even wennen in het begin.
Baal overigens dat de prijzen van de avocado's enorm zijn gestegen, komen waarschijnlijk uit niet-euro landen.
Ik at er zo'n 2 grote per dag, maar ga maar eens minderen.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Framboos

Bericht door Framboos » zo apr 26, 2015 17:04

Marianne schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je lichaam in een soort spaarstand gaat staan als je te weinig eet: dan verbruik je bijna niets meer en val je ook niet meer af als je weinig eet.
Ik denk dat dat klopt. Als ik te weinig eet heb ik zelfs het idee dat ik dikker word. (Ik heb een gemiddeld postuur (denk ik)). Op dat dieet wat VitaMien beschrijft zou ik absoluut niet afvallen. Klinkt raar, maar: dat is echt te weinig.

Marianne
Leefwijze: veganist

Bericht door Marianne » zo apr 26, 2015 18:16

Oh, dus gelukkig ook noten, zaden, bonen, granen.
Heb je de cronometer of eetmeter al eens ingevuld?

Lisa

Bericht door Lisa » zo apr 26, 2015 19:41

Ik eet ook bijna alleen groente of fruit en dat gaat prima. Zonder noten of zaden. Zorg wel dan dat ik heel veel fruit eet natuurlijk. Eet zeker wel 6 bananen op een dag als het er niet meer zijn. Val niet af en kom niet aan.

VitaMien

Bericht door VitaMien » ma apr 27, 2015 10:13

Framboos schreef:Als ik te weinig eet heb ik zelfs het idee dat ik dikker word. Op dat dieet wat VitaMien beschrijft zou ik absoluut niet afvallen. Klinkt raar, maar: dat is echt te weinig.
Ja, dat klinkt inderdaad grappig.

Maar ik denk dat er dus een omslagpunt is: Met meer eten versnelt de stofwisseling waarschijnlijk (al zal het momenteel in mijn levensfase niet zo snel versnellen) en bij minder val je af.

Dat klopt wel, denk ik, dat ik in balans ben, want ik ben niet in staat uit mijn comfortzone te gaan. En daarmee bedoel ik zodanig bewegen dat ik echt ga zweten en zo weinig eten dat ik trek krijg.

Daarnaast is het heel gezond en rijk wat ik eet, dus mijn lichaam is super tevreden.
There's no harm in the universe without us.

Framboos

Bericht door Framboos » ma apr 27, 2015 11:26

VitaMien schreef: Dat klopt wel, denk ik, dat ik in balans ben, want ik ben niet in staat uit mijn comfortzone te gaan. En daarmee bedoel ik zodanig bewegen dat ik echt ga zweten en zo weinig eten dat ik trek krijg.
Ik snap het geloof ik niet. Waarom zou je minder gaat eten als je meer gaat bewegen?

Marianne

Bericht door Marianne » ma apr 27, 2015 14:16

Maar ik denk dat er dus een omslagpunt is: Met meer eten versnelt de stofwisseling waarschijnlijk (al zal het momenteel in mijn levensfase niet zo snel versnellen) en bij minder val je af.
Mijn ervaring is dat het in jouw levensfase ook nog zo werkt.
Dat klopt wel, denk ik, dat ik in balans ben, want ik ben niet in staat uit mijn comfortzone te gaan. En daarmee bedoel ik zodanig bewegen dat ik echt ga zweten en zo weinig eten dat ik trek krijg.

Ben je dan in balans of ben je tot stilstand gekomen?

VitaMien

Bericht door VitaMien » do mei 07, 2015 8:53

VitaMien schreef:Vanmorgen heb ik bloed laten afnemen en over een dag of acht is de uitslag er. Ik ben benieuwd.
Vitamine D was wat laag, maar dat kan aan het eind van de winter en ik heb te veel schildklierhormoon in mijn bloed. 4,0 is max. en ik had 4.6.

De oorzaak zal een te kort aan jodium-inname zijn, denk ik, want ik eet zelden brood en gebruik geen jozo-zout, maar Keltisch zeezout. Nu heb ik een aantal weken geleden kelppoeder gekocht en daar dip ik dagelijks mijn banaan een keertje in, dus wie weet is het bij een volgende test beter.

Ik moet nog contact opnemen met de huisarts over de uitslag, zei de assistente, dus daarna weet ik meer over hoe of wat.
There's no harm in the universe without us.

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » vr mei 29, 2015 17:49

@Vitamien,
Jij hebt toch de leeftijd van de overgang? Dan komen schildklierwaarde afwijkingen vaker voor. Die extra jodium kan vast geen kwaad. Voor mij is het nu vier jaar geleden dat ik mijn bloed heb laten controleren en toen waren er geen afwijkingen. Ik eet glutenvrij en krijg daardoor weinig jodium binnen. Ik neem elke dag een Veg1 tablet en gebruik Jozo zout. En de laatste tijd gebruik ik wat vaker nori.

Plaats reactie