Oprah probeert 21 dagen vegan

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
reggie

Oprah probeert 21 dagen vegan

Bericht door reggie » wo mei 21, 2008 19:44

Framboos

Re: Oprah probeert 21 dagen vegan

Bericht door Framboos » wo mei 21, 2008 21:07

Woa, cool!!

Sakura
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Sakura » wo mei 21, 2008 21:08

ze eet geen gluten en suiker ook?

Framboos

Bericht door Framboos » wo mei 21, 2008 21:14

Nee.

Sakura
Contacteer:

Bericht door Sakura » wo mei 21, 2008 21:47

das toch nog een pak strikter dan vegan

jet
Moderator

Bericht door jet » wo mei 21, 2008 21:53

oei, dan zit ik daar nu ook bijna in :)
mijn vriendje probeert het southbeach dieet, en eet dus geen suiker en koolhydraten.
Ik dacht, laat ik mij bij het McDougallplan houden (dankzij goede tips van mensen hier op het forum), maar omdat we vaak met zn 2-en koken eet ik ook geen producten meer waar suiker aan is toegevoegd (voor de duidelijkheid, ik eet dus wel fruit... :mrgreen: ).
Vanwege glutenintolerantie mag ik ook geen gluten, dus tada, en ik zit al bijna te Oprah-en... :twisted:
De soorten voedsel die ik wel en niet mag eten vind ik niet zo moeilijk, maar wel dat ik 2*500 gram groenten moet wegstouwen.....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Framboos

Bericht door Framboos » do mei 22, 2008 7:31

Ze doet ook een detox, geen vegan diet.

Maar:
That is one level of consciousness. But what she talks about in her book is a higher level. She speaks of "spiritual integrity." How can you say you're trying to spiritually evolve, without even a thought about what happens to the animals whose lives are sacrificed in the name of gluttony?

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » do mei 22, 2008 10:03

ik heb wel eens een show gezien waar dr. oz langs kwam en dan prees hij ook heel veel vegan en bio. producten aan. Toen vertelde zij dat ze het liefst ontbeet met een chocolade sojamelk/ aardbei smoothie. Die ze dan zelf maakt (lijkt mij niet erg lekker maarja vond t al wel wat dat ze voor soja koos).
De keus voor soja was waarschijnlijk omdat het beter dan zuivel in haar dieet paste dan dat ze aan dierenleed dacht (denk ik).
Ze gebruikte simpel weg de kant en klare choco sojamelk en pureerde aarbeien er door heen :)

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » vr mei 23, 2008 1:32

Het heeft natuurlijk veel meer met gezondheid dan ethische overwegingen te maken, maar dit is toch heel goed nieuws!
Zover ik weet (kijk er zelf nooit naar) is haar show nog heel populair.
Het woord "vegan" gaat nu veel meer bekend worden hierdoor en dat is een goede stap vooruit.
En als ze ook nog zegt hoe eetbaar alles is, helpt dat heel veel.

:govegan:

jet
Moderator

Bericht door jet » vr mei 23, 2008 18:53

op zich denk ik dat Oprah hier ook redelijk populair is (ik kijk het zelf nooit, maar ik hoor wel van mensen dat ze wel kijken).
Sowieso vind ik het wel een pré als veganisme aan populariteit wint.
Hier kent men de term wel, maar wordt het gelijk met de streaker of Folkert (of heet ie Volkert?) van der G. geassocieerd.....jammer is dat.
Zelf probeer ik ook duidelijk te maken aan iedereen dat veganistisch voedsel echt superlekker is. Als ik vertel wat ik eet, of als mensen mijn gerechten eten, dan krijg ik echt wel reacties als 'goh, dat had ik niet verwacht'. Geduld is niet mijn sterkste kant, maar ik blijf proberen om mensen op een positieve manier met veganisme in aanraking te laten komen. En als Oprah ook haar steentje bijdraagt :grin: ;) , nou dan gaat het vanzelf de goede kant op (y)
Als we nu Jensen, ONM, de gouden kooi en dat soort crap ook zover kunnen krijgen dat ze veganisme promoten.... :twisted:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr mei 23, 2008 19:53

Vegans moeten ook meer met PR enzo doen.

En vegans met talent zouden m.i. ook proberen daarmee in de picture te raken. Dus proberen daarmee op tv te komen etc. Dus met een positieve manier.

reggie

Bericht door reggie » vr mei 23, 2008 21:10

jet schreef:Als we nu Jensen, ONM, de gouden kooi en dat soort crap ook zover kunnen krijgen dat ze veganisme promoten.... :twisted:
nou las ik vandaag dat er waarschijnlijk weer een gouden kooi seizoen komt.
maar ik voel er niets voor om mee te doen

jet
Moderator

Bericht door jet » vr mei 23, 2008 21:50

wie wel :twisted:

herwin
Contacteer:

Bericht door herwin » do mei 29, 2008 19:01

Ze doet ook een detox, geen vegan diet.
ze doet geen Detox maar spreekt over "the 21 day cleanse", en af en toe maakt ze een geintje dat ze bekeerd is tot Veganisme.

logisch ook want een detox is puur lichamelijk en oprah winfrey legt in haar blog juist uit dat het haar gaat om geestelijk te groeien en meer bewust te zijn van al die dieren die wij eten.

quotes van oprah's website:
How can you say you're trying to spiritually evolve, without even a thought about what happens to the animals whose lives are sacrificed in the name of gluttony?

So this 21-day cleanse gives me a chance to think about it differently and see what my attachments are to certain kinds of foods—and what I'm willing to do to change.
I feel like I got baptized in Vegan Land today
haar kok voor deze drie weken komt van Peta.
en vandaag was op de openingspagina van haar website een levensgroot artikel over Puppy Mills (wantoestanden bij hondenfok voor dierenwinkels) waar de Oprah Winfrey show undercover opnames vcan heeft gemaakt.

Wanda
Contacteer:

Bericht door Wanda » do mei 29, 2008 23:53

herwin schreef:haar kok voor deze drie weken komt van Peta.
Hij kwam me al zo bekend voor!
Die heeft vorig jaar voor ons gekookt. 8)

Plaats reactie