"Zoete wreker maakt van elke Amerikaan een dierenvriend"

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
JesseL
Leefwijze: veganist

"Zoete wreker maakt van elke Amerikaan een dierenvriend"

Bericht door JesseL » ma jul 18, 2011 8:11

"Zoete wreker maakt van elke Amerikaan een dierenvriend" - "Docusoap over veganistisch taartenartiest verandert Amerika"
http://www.joop.nl/show/detail/artikel/ ... nvrienden/

http://www.hollywoodreporter.com/news/a ... ood-171976

Brent
Leefwijze: flexanist

Re: "Zoete wreker maakt van elke Amerikaan een dierenvriend"

Bericht door Brent » ma jul 18, 2011 8:45

Wel een goede, zo op het eerste gezicht.
Afgezien dan van al het leed door tandbederf, hart-en vaatziekten, diabetes en andere menselijke ellende, dat de consumptie van al die "leedvrije" taarten en ander snoepgoed gaan veroorzaken.
Haar figuurtje verraadt ondertussen al waar het allemaal toe kan leiden.

Maar als actie tegen het achteloos gebruik van dierlijke producten heel goed. :D
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Ananas

Bericht door Ananas » ma jul 18, 2011 9:00

So nice!

Barbera

Bericht door Barbera » ma jul 18, 2011 9:33

Goed initiatief, mooie taartjes en vast heel erg lekker maar als ze zo blijft werken krijgt ze een hartaanval voor haar 50e ben ik bang...ze staat onder zoveel druk dat kan niet gezond voor je zijn.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 18, 2011 10:42

Ja top dat ze in beeld komt op tv. Ze had ook een cupcake wedstrijd op tv gewonnen meen ik. Erg positieve reclame voor veganisme!

Sascha

Bericht door Sascha » ma jul 18, 2011 11:03

Vegantastic: die cupcake wedstrijd was iemand anders volgens mij..
Althans als het om cupcake wars gaat. Dat was Chloe Coscarelli: http://www.youtube.com/watch?v=5yVhdfLdIpM

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 18, 2011 11:27

Je hebt gelijk.

Sascha

Bericht door Sascha » ma jul 18, 2011 11:45

Haha, alleen maar goed toch dat er meer mensen zijn die het veganisme in zo'n positief licht zetten ;)

Toch viel me 1 klein dingetje op aan het bovenstaande (oorspronkelijke) filmpje en begeleidende tekst. Er werd gezegd dat ze alle vooroordelen breekt en dat het geen tuttig meisje is maar stoere tatoeages heeft en zo. Maar ik had juist persoonlijk het vooroordeel dat veganisten juist vaak een beetje alternatief zijn en juist vaak tatoeages enzo hebben. En volgens mij ben ik daar niet de enige in. Niet dat het veel uitmaakt, maar ze kwam op mij precies over hoe ik een veganist zou voorstellen... Misschien hadden ze het met name over gewicht en ze is misschien wel wat voller dan wat mensen zouden verwachten.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 18, 2011 12:04

Ik heb altijd een ander beeld bij 'de veganist'. Meer geitenwollensokkenalternatief.

jet
Moderator

Bericht door jet » wo jul 20, 2011 9:03

Hebben jullie ook de reacties eronder gelezen? :shock:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Sascha

Bericht door Sascha » wo jul 20, 2011 9:34

Jet: kun je een voorbeeld van een reactie geven waar je het over hebt. Ik zag zo snel lezend niet echt iets heel opvallends, enkele onwetende mensen van zowel de vegan side als de non-vegan side dat wel.

jet
Moderator

Bericht door jet » wo jul 20, 2011 10:54

Nou ja ik bedoel vooral van die mensen die stug blijven volhouden aan hun punt, en geen enkel argument dat het tegendeel bewijst overtuigend genoeg vinden, omdat ze dan wel weer een andere opmerking uit de reactie halen waar ze op gaan zeuren, of die dan gaan mierenneuken (sorry voor het woord) over taalgebruik om zo de aandacht af te leiden van het echte punt..... echt jammer dat soort reacties

*edit: maar jij bedoelt waarschijnlijk dat het niet zo bijzonder is, omdat er veel vaker dit soort reacties en berichtjes geplaatst worden op internet..... weet ik, ik ben nog zo positief en naief om te denken dat het beter zou kunnen :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Sascha

Bericht door Sascha » wo jul 20, 2011 11:17

Haha, ik snap wat je bedoeld. Maar mensen (ik merk het helaas ook bij mezelf soms :oops: maar ik probeer er op te letten) kunnen op internet inderdaad soms wat vreemd reageren. En sowieso heb je altijd irritante mensen.

Zen

Bericht door Zen » wo jul 20, 2011 21:54

Sascha schreef: Toch viel me 1 klein dingetje op aan het bovenstaande (oorspronkelijke) filmpje en begeleidende tekst. Er werd gezegd dat ze alle vooroordelen breekt en dat het geen tuttig meisje is maar stoere tatoeages heeft en zo. Maar ik had juist persoonlijk het vooroordeel dat veganisten juist vaak een beetje alternatief zijn en juist vaak tatoeages enzo hebben. En volgens mij ben ik daar niet de enige in. Niet dat het veel uitmaakt, maar ze kwam op mij precies over hoe ik een veganist zou voorstellen... Misschien hadden ze het met name over gewicht en ze is misschien wel wat voller dan wat mensen zouden verwachten.
Vooroordeel #1 over veganisten (wat betreft uiterlijkheden) is inderdaad dat ze mager (lees: uitgemergeld) zijn. En bleek. In Nederland wordt (hoe ironisch) het geitenwollensokkentype nog steeds geassocieerd met veganisme maar in de States is 'covered with tattoos' nogal een stereotype voor vegans heb ik het idee. Wat dat betreft ben ik het dus volledig met je eens.
Cut cold stone with a warm heart

Emiel

Bericht door Emiel » ma aug 01, 2011 9:31

Dan voldoe ik prima aan het Amerikaanse beeld van 'de veganist' met m'n tattoos.

Trouwens zien die taarten er wel erg lekker uit! die twee bezorgers vond ik een grappig stel ook :)

Sascha

Bericht door Sascha » ma aug 01, 2011 11:05

Ik zou er helemaal niet aan voldoen, geen tattoo's , geen piercings (ooit wel gewone gaatjes gehad maar ik draag nooit oorbellen dus erg opvallend is het niet), en ik houd van een beetje 'normale' ietwat nette kleding. Dus wel spijkerbroeken maar vaak bloesjes en nette schoenen en ook vaak jurkjes en rokken die gewoon netjes zijn (en met netjes bedoel ik niet dat andere mensen niet netjes zijn, maar meer geschikt voor mijn positie in het ziekenhuis met patiënten en professoren e.d.). Absoluut niet alternatief en ook niet geschikt om in het bos te wandelen (tenzij ik mijn hardloopkleding aanheb, want ik loop het liefst in het bos of in de duinen hard ;)) Ik ben wel al mijn hele leven bleek, maar ben een perfect geschikte bloeddonor en mijn Hb is altijd tiptop in orde. Maar een beetje bronzer doet daar wonderen tegen.

Ik heb overigens zin in van die taarten. Vond het wel grappig dat ze een hekel heeft aan bruiloften en bruilofttaarten. Als ik ooit ga trouwen zou ik wel een lekkere veganistische taart willen. Maar dat zal dan vast wel te regelen zijn :)

Zen

Bericht door Zen » di aug 02, 2011 11:03

Sascha schreef:en ik houd van een beetje 'normale' ietwat nette kleding. Dus wel spijkerbroeken maar vaak bloesjes en nette schoenen en ook vaak jurkjes en rokken die gewoon netjes zijn (en met netjes bedoel ik niet dat andere mensen niet netjes zijn, maar meer geschikt voor mijn positie in het ziekenhuis met patiënten en professoren e.d.).
Je bedoelt van die mooie witte klompen? :D

Sascha

Bericht door Sascha » di aug 02, 2011 11:28

Nee, hehe. Er zijn wel artsen die in dat soort klompen lopen ;) In een OK draag ik overigens wel klompen, maar die zijn meestal niet wit.

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » do aug 04, 2011 20:06

Sascha Je lijkt mij wel ;)))

Zen

Bericht door Zen » vr aug 05, 2011 12:09

Sascha schreef: In een OK draag ik overigens wel klompen, maar die zijn meestal niet wit.
Meer zo'n model? :D
forisma schreef:Sascha Je lijkt mij wel ;)))
Jij draagt ook klompen? :wink:
Emiel schreef:Dan voldoe ik prima aan het Amerikaanse beeld van 'de veganist' met m'n tattoos.
Nouja, waarschijnlijk niet het beeld van 'de veganist' (en zeker de laatste tijd lijkt de aandacht voor veganisme veel breder te worden daar, tot aan Oprah zelfs) maar als je bijvoorbeeld kijkt naar muziek en subculture is er vooral veel promotie van het veganisme geweest daar waar veel tattoos zijn. ;) De hardcore scene met name, maar later ook meer mainstream. Zie ook sites als Peta2.

Hier in NL is het toch wat anders. We hebben 2 bekende vegans Volkert van der Graaff (hoewel veel mensen vergeten zijn dat hij veganist was) en Vegan Streaker (moeilijk om te vergeten dat die vegan is :lol:) en verder uiteraard het hardnekkige vooroordeel van magere, lijkbleke macrobioten op geitenwollen(!)sokken en sandalen. Maar mensen vinden het natuurlijk ook gewoon makkelijk om het zo in te blijven beelden; dan hebben ze meteen een goede reden om vooral zelf niets aan hun levensstijl te veranderen... Maar ook hier verandert het langzaam maar zeker ten goede. Gelukkig maar.

Plaats reactie