Ideale man is bierdrinkende vleeseter

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
Zen
Leefwijze: veganist

Ideale man is bierdrinkende vleeseter

Bericht door Zen » za apr 07, 2012 12:41

Man, man long way to go...

Geen goed nieuws voor straight edge vegans :D
Cut cold stone with a warm heart

TonyJello

Re: Ideale man is bierdrinkende vleeseter

Bericht door TonyJello » za apr 07, 2012 12:54

Voor mij niet, hoor!
Integendeel. :good:

Wat is de ideale vrouw voor een Straight Edge Vegan man?
Tell me all about it... :grin:

Eef

Bericht door Eef » za apr 07, 2012 13:26

Vreemd onderzoek, dat je moet kiezen uit bier, wijn en een borrel... Ik heb liever mijn alcoholvrije man :)
En wie wil nou dat haar man naar een cafe gaat om sport te kijken? Ik dacht dat vrouwen hun man liever gezellig thuis hadden, evt helpen met de kinderen ofzo, maar ik heb er blijkbaar totaal geen verstand van.

En moet je kijken hoeveel vrouwelijke vegetariers er zijn, die willen toch allemaal een vegetarische man neem ik aan? Volgens mij heb je de vrouwen voor het oprapen als je een vegetarische of zelfs veganistische man bent :)

Maar goed, kunnen zwemmen en fietsen is inderdaad wel een pré :mrgreen:

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » za apr 07, 2012 14:25

Wat een onzin weer. Mijn man drinkt niet, eet weinig vlees, gaat nooit naar een café, is kaal en heeft een snor, stoppeltjes én borsthaar en ik hou waanzinnig veel van hem.
Maar dat ik geen doorsnee vrouw ben wist ik al. :P
Ik vraag mij bij dit soort onderzoeken altijd al wie ze geïnterviewd hebben, wat voor soort vrouwen in dit geval.

Ananas

Bericht door Ananas » zo apr 08, 2012 9:10

Wat hebben die vrouwen een boel eisen zeg :shock:

panda

Bericht door panda » zo apr 08, 2012 9:27

TonyJello schreef: Wat is de ideale vrouw voor een Straight Edge Vegan man?
Mijn ideale vrouw heeft in het weekend een mooie jurk aan en een ruime hoed op met overal versieringen, dat wanneer je de helle nacht naar haar kijkt dat je nog niet alle glitter-tierelantijntjes hebt ontdekt. Een vrouw die naast al haar eigen versieringen, toch jou versier pogingen op prijs stelt. Een vrouw die je hart laat bibberen als ze je aankijkt, terwijl je zelf achter een glas fris verscholen naar haar zit te gluren. Een vrouw die gewoon het urinoir gebruikt om te pissen.

Maar wat een Straight Edge Vegan man leuk vind weet ik niet.

Gr, Gay Edge Vegan man

JesseL

Bericht door JesseL » zo apr 08, 2012 9:31

Ik lust best een bierje. Ongeveer 1x per maand denk ik. :D
Ben ik toch nog een heel klein beetje de ideale man. :grin:

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo apr 08, 2012 9:33

panda schreef: Mijn ideale vrouw heeft in het weekend een mooie jurk aan en een ruime hoed op met overal versieringen, dat wanneer je de helle nacht naar haar kijkt dat je nog niet alle glitter-tierelantijntjes hebt ontdekt. Een vrouw die naast al haar eigen versieringen, toch jou versier pogingen op prijs stelt. Een vrouw die je hart laat bibberen als ze je aankijkt, terwijl je zelf achter een glas fris verscholen naar haar zit te gluren. Een vrouw die gewoon het urinoir gebruikt om te pissen.

Gr, Gay Edge Vegan man
Prachtig!

Gr, Bi Edge Vegan vrouw ;)

Barbera
Leefwijze: flexanist

Bericht door Barbera » zo apr 08, 2012 12:50

Des te meer leuke niet-vlees-etende mannen blijven er voor de rest over toch? By the way, ik zoek er nog één en die mag best een biertje of een wijntje drinken hoor. :wink:

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » zo apr 08, 2012 13:11

De ideale man/vrouw voor een veganist is natuurlijk een veganist.
Maar hoe is het hier? Is jullie partner ook veganist?
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. De mijne niet in ieder geval (maar wel erg lief hoor).

Ananas

Bericht door Ananas » zo apr 08, 2012 17:05

Daar is al eens een topic over geweest ook. Het lijkt mij bijzonder fijn om met een veganist te zijn, omdat je dan beide al binnen een bepaald kader denkt (én geen discussies tijdens het eten! En dat je vent dan lekker voor je kan koken! :) )
Maar het is geen absolute eis, en wat niet is kan altijd nog komen natuurlijk.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma apr 09, 2012 8:45

Mijn vriend en ik eten allebei vegetarisch en voor ongeveer 90% vegan. Ik zou zelf nog wel wat verder willen gaan, maar hij houdt heel veel van kaas en eieren, dus het is al heel lief dat hij zo ver met me mee is gegaan. Hij staat er wel achter hoor, hij heeft ook alles gelezen over dierenleed, de gevolgen voor het milieu etc., maar hij is er nog niet aan toe om alle dierlijke producten op te geven.
Als mijn partner veganist was zou ik het denk ik ook al zijn, maar ik wil dit graag samen met mijn vriend doen, dus voorlopig gaan we voor 90% en dan af en toe een gerecht met kaas. Voor mezelf vervang ik de kaas dan soms door olijven ofzo. We eten ook regelmatig vegan kaas-achtige dingen. Bij andere mensen eten we wat de (vegetarische) pot schaft.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Eef

Bericht door Eef » ma apr 09, 2012 14:43

Mijn man en ik zijn samen vegetarier geworden en daarna veganist. We denken hetzelfde over dierenwelzijn en willen niet dat er dieren uitgebuit en vermoord worden. We zijn hier samen naartoe gegroeid en daar ben ik heel blij mee!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het er denk ik erg moeilijk mee zou hebben als mijn man geen veganist zou zijn geworden.
Ik zou dan de hele tijd aan die versnipperde kuikens denken wanneer hij eieren zou eten enzo.
En ik zou al helemaal niet meer samen kunnen leven met een vleesetende man... Als ik in de winkel vlees zie liggen, op of tv, dan vind ik dat al behoorlijk naar, laat staan als je eigen vent naast je een stuk dier zit te verorberen of zelfs verwacht dat jij dat klaarmaakt :?

Het verbaast me wel dat er zoveel vegetarische/veganistische vrouwen zijn met een vleesetende man, voor mij zou dat denk ik een beetje respectloos voelen, je partner weet tenslotte hoe je erover denkt en voelt en ook waarom je vegetarier of veganist bent... Het lijkt mij erg moeilijk samenleven met iemand die daar blijkbaar geen waarde aan hecht, ook omdat het toch hele belangrijke normen en waarden in je leven zijn.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 09, 2012 15:06

Fijn dat jullie daar samen in zijn, Eef. Echt heel fijn.

Ik ben alleen en wil ook alleen blijven, maar als ik wel met iemand samen zou willen zijn moet dat een veganist zijn. In mijn huis komt geen enkel dierlijk produkt meer.

Oeps... denk ik nu ik dit zeg... Dus bezoek moet leren schoenen uit doen en de riem af en de tas buiten laten staan? Eh? Nou, een bontkraag komt er niet in, daar hoef ik niet over na te denken.

Ik zal een dierenprodukten-scanner bij mijn voordeur plaatsen. :lol:

Dan moet Simon ook op zijn sokken komen!

Trouwens, wat doe ik met iemand die net zijn maag vol vlees heeft gegeten?
Laatst gewijzigd door TonyJello op ma apr 09, 2012 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.

vegalan

Bericht door vegalan » ma apr 09, 2012 15:31

Ik zou ook nooit met een vleeseter voor lange tijd onder een dak willen verblijven en zeker niet tegen etenstijd.
Het is ook vervelend als bekende (vleeseters) praten over dat stukje vlees waarvan ze zo hebben genoten en anderen mee blij hebben gemaakt. Als ik dan zeg: die koe was er althans niet zo blij mee, dan hoor ik weleens: Ik heb schijt aan die koe. (want zij vinden zichzelf meer waard.) Dan voel ik me bij hen niet thuis. Merkwaardig vind ik het dat sommige vegetariers of veganisten dit soort mensen nog aaien, met als rede ze weten niet beter, maar ze weten verdomt goed wat er met die koe gebeurd. Ik voel me dan net als een anti-racist te midden van een groep racisten en soms zoals een neger tussen de Ku Klux Klan.

.
Laatst gewijzigd door vegalan op ma apr 09, 2012 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

vegalan

Bericht door vegalan » ma apr 09, 2012 15:42

TonyJello schreef:Trouwens, wat doe ik met iemand die net zijn maag vol vlees heeft gegeten?
Dat is een als een gevulde kip voer voor kannibalen. :grin:

.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » ma apr 09, 2012 16:00

Het ligt er net aan hoe je vleesetende partner er mee omgaat en in hoeverre hij of zij rekening houdt met een veganistische partner.
Mijn man houdt er wel degelijk rekening mee, dat scheelt een heel eind.
Hij zal thuis nooit vlees eten wat je moet kluiven bijvoorbeeld.
Daarnaast koopt hij praktisch alleen biologisch vlees en eet het in zeer bescheiden hoeveelheden.
Hij maakt zijn eigen vleesmaaltijden klaar.
Voor mijn veganist zijn heeft hij alleen maar respect, jammer genoeg net niet genoeg om het zelf te worden, maar als hij het alleen maar zou zijn om mij een plezier te doen lijkt me ook niet de bedoeling.
Verder houdt hij er rekening mee dat als we uit eten gaan of bij iemand anders eten er ook voor mij goed te eten is, anders gaan we er niet heen.
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik zou niet kunnen leven met een prototype vleeseter die er prat opgaat 'net weer een koe te hebben weggewerkt'.
Zeggen dat je nooit een relatie zal hebben met een vleeseter vind ik onzin, verliefd worden op en gaan houden van iemand is niet alleen afhankelijk van het feit of hij wel of geen vlees eet, wel hoe hij er mee omgaat.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma apr 09, 2012 16:44

MoniqueS schreef:...maar als hij het alleen maar zou zijn om mij een plezier te doen lijkt me ook niet de bedoeling...

...Zeggen dat je nooit een relatie zal hebben met een vleeseter vind ik onzin, verliefd worden op en gaan houden van iemand is niet alleen afhankelijk van het feit of hij wel of geen vlees eet, wel hoe hij er mee omgaat...
Je treft het heel erg met je man, dat moet ik zeggen.

Maar voor mij is elke reden om veganist te worden een goede reden. :good:

En nee, verliefd worden daar ben ik hopelijk en naar verwachting van genezen, en verliefd worden op een carnist lijkt mij voor mezelf onmogelijk geworden. Nee, dat zit op slot. Dat zou mijn ziel/geweten nooit accepteren. :mrgreen:

Veggie

Bericht door Veggie » ma apr 09, 2012 21:17

Ik ben het eens met Monique en Ananas. Ik heb nu geen partner, maar het zou best een vleeseter kunnen zijn. Natuurlijk zou een veganist leuker en handiger zijn, maar het is geen eis. Iemand die vlees eet is niet meteen een monster! Bovendien heeft niet iedereen alle info in huis om tot de keuze te komen veganist te worden. Ik zou het wel erg vinden als mijn partner er geen behoefte aan heeft meer te weten te komen over veganisme en dierenwelzijn, het moet wel iemand zijn die wat dat betreft het hart op de goede plek heeft. Maar wat hij uiteindelijk concreet gaat doen met die informatie, dat is zijn eigen keuze. Ik ga 'm natuurlijk wel proberen over te halen met al mijn heerlijke gerechten, dat begrijp je :lol: en ik ga zelf geen vlees voor hem klaarmaken, maar ik zal hem verder niks opdringen! Dus als iemand nog een verstokte vleeseter weet, stuur maar langs :D

Ananas

Bericht door Ananas » ma apr 09, 2012 21:24

Veggie schreef:Dus als iemand nog een verstokte vleeseter weet, stuur maar langs :D
Daar ken ik er meer dan genoeg van, zal ik ze allemaal langssturen? :D

Plaats reactie