Informatieve video's zonder traumatiserende beelden

TV, radio, kranten, enz.

Moderators: Morality, Rorrim

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Informatieve video's zonder traumatiserende beelden

Bericht door TonyJello » za feb 09, 2013 15:52

Informatie is belangrijk, maar veel documantaires, films en video's bevatten verschrikkelijke beelden waardoor mensen zich heel beroerd kunnen gaan voelen.

Op dit topic is het de bedoeling om informatief materiaal te plaatsen zonder of met zo weinig mogelijk traumatiserende beelden.

Mocht een ducumentaire erg goed zijn en weinig verschrikkelijke beelden bevatten dan moet er duidelijk bij vermeld worden op welk moment de beelden komen en wat voor beelden dat zijn, zodat dat stukje eventueel overgeslagen kan worden.

Als aftrap plaats ik hier A Life Connected en Porco Fresco.

TonyJello

Re: Informatieve video's zonder traumatiserende beelden

Bericht door TonyJello » za feb 09, 2013 17:32

TonyJello

Bericht door TonyJello » za feb 09, 2013 17:42

Melanie Joy - Why We Love Dogs Eat Pigs And Wear Cows

Melanie zegt heel duidelijk wanneer de afschuwelijke beelden beginnen.
Ze zijn er tussen 28.50 en 33.10 minuten.

Anneke

Bericht door Anneke » za feb 09, 2013 18:29

Dank voor de links. Ik heb de Porco Fresco gekeken. Lachen, maar het is ook echt waar.
Eigenlijk is het een kunst hoe we als mens een stuk vlees 'ontdierlijken' en het alleen nog maar als eten zien. De gezichten van de klanten als die man met een biggetje aan komt zetten!

Een tijdje geleden zag ik een kookprogramma van een of andere beroemde chef en die ging een slachterij in om te filmen. Hij was van mening dat als je vlees eet, dat je ook moet weten waar het vandaan komt. En dat je ook niet moest miepen over een botje of velletje aan je vlees, want het is nou eenmaal een dier (en anders eet je het maar niet...).

cherry
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door cherry » za feb 09, 2013 19:23

Porco fresco kende ik nog niet, goed filmpje zeg. BIjzonder he, dat mensen eerst een stukje vlees eten en dan zo overstuur raken als ze ineens geconfronteerd raken met de herkomst van dat vlees.
Ik heb vroeger ook eens zo'n ervaring gehad. Op vakantie stonden we op een camping bij een mooi stroompje. Sommige campinggasten vingen daar rivierkreeftjes en deden die zo op de barbeque.. toen ben ik vegetarier geworden. Dat duurde overigens maar een jaar, het gevoel vervaagde weer.

Ik ben trouwens wel blij dat ze zo geschrokken reageren. Stel je voor dat mensen er helemaal niet mee zouden zitten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za feb 09, 2013 20:56

cherry schreef:Porco fresco kende ik nog niet, goed filmpje zeg. BIjzonder he, dat mensen eerst een stukje vlees eten en dan zo overstuur raken als ze ineens geconfronteerd raken met de herkomst van dat vlees.
Ik heb vroeger ook eens zo'n ervaring gehad. Op vakantie stonden we op een camping bij een mooi stroompje. Sommige campinggasten vingen daar rivierkreeftjes en deden die zo op de barbeque.. toen ben ik vegetarier geworden. Dat duurde overigens maar een jaar, het gevoel vervaagde weer.
Ja, herkenbaar. Dan dringt de werkeijkheid ineens tot je door.
cherry schreef:Ik ben trouwens wel blij dat ze zo geschrokken reageren. Stel je voor dat mensen er helemaal niet mee zouden zitten.
Gelukkig wel, ja. Ze schrikken ook zo, denk ik, omdat zij dan direct op hun geweten hebben dat dat varkentje dood gaat, want zij wilden zelf dat stukje worst.

Xamantha
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Xamantha » za feb 09, 2013 22:43

Dankjewel Tony, heb met grote ogen zitten kijken naar dat TED-filmpje over in welke producten dat ene varken allemaal beland. Helaas loopt de ondertiteling niet lekker, maar de essentie is hartstikke duidelijk.
De laatste docu bewaar ik voor een andere dag.

Bijzonder, dat porco fresco filmpje!
Ja, ik zie daar ook meteen het moment in terug dat ik als kind ontdekte dat vlees van dieren kwam, zo ontluisterend. Alsof je op 1 dag hoort dat Sinterklaas, de kerstman en de paashaas niet bestaan (en dat van de trouwe schimmel, de rendieren en de haasjes gehakt wordt gemaakt). :shock:

TonyJello

Bericht door TonyJello » za feb 09, 2013 22:57

Graag gedaan!
:)
En ik zal er meer zoeken. Anderen op dit forum weten er waarschijnlijk ook nog wel een heel aantal.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma feb 11, 2013 21:35

A Bad Case Of The Humans. Tekenfilmpje

Man. Eenzelfde soort tekenfilmje als hierboven, maar wat langer en uitgebreider.
Laatst gewijzigd door TonyJello op di feb 12, 2013 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Eef

Bericht door Eef » di feb 12, 2013 15:33

Het filmpje van Red een Legkip, in het topic hieronder?

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » di feb 12, 2013 20:13

TonyJello schreef:Anti bontfilmpje van Peta. Animatie, goed gemaakt. Geen traumatiserende beelden.
Weet je zeker dat je de juiste link plaatste? :shock:
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » di feb 12, 2013 20:23

Ja, heb je gekeken?

Toch te erg?

-Edit-
Ik zie wat je bedoelt, het zal gehackt zijn. Verwijder maar als je wilt.
Laatst gewijzigd door TonyJello op di feb 12, 2013 20:41, 1 keer totaal gewijzigd.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » di feb 12, 2013 20:26

Tony plaatste deze ook. Ik vind hem wel degelijk schokkend, behoorlijk erg zelfs. Ik vermoed dat er iets niet kosjer is met de site. Want als ik op de link klik, zie ik een tel 2:40 minuten als tijd, maar dat verandert opeens naar een filmpje van 3:37 vol beelden die ik mezelf niet voor wil schotelen. Als ik op de link klik vanuit mijn YT-gebruikersgeschiedenis blijkt dat hij 4 jaar oud is! Er is dus ergens iets mis.

Deze reactie gaf ik net in dit topic dat Renee1137 ervoor maakte: http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... =53&t=8836

Misschien is het iets bij mij, of toch op die site, maar ik lijk direct te worden doorgelinkt van een filmpje dat in een flits 2:40 is, die dan in een tel verandert in een filmpje van 3:37 minuten met een loeiende koe in een bloederige omgeving die omhoog wordt getakeld, zeehonden, beelden van iets dat volgens mij gevild werd maar dat ik maar wegdeed. Er loopt dus ergens iets mis :P

TonyJello

Bericht door TonyJello » di feb 12, 2013 20:35

Eef schreef:Het filmpje van Red een Legkip, in het topic hieronder?
Ja, prima.

Je ziet wel hoe slecht de kippen er aan toe zijn, maar het is denk ik wel goed te bekijken en het geeft informatie.

Red een legkip

TonyJello

Bericht door TonyJello » di feb 12, 2013 20:36

DeVegetarische schreef:
Tony plaatste deze ook. Ik vind hem wel degelijk schokkend, behoorlijk erg zelfs. Ik vermoed dat er iets niet kosjer is met de site. Want als ik op de link klik, zie ik een tel 2:40 minuten als tijd, maar dat verandert opeens naar een filmpje van 3:37 vol beelden die ik mezelf niet voor wil schotelen. Als ik op de link klik vanuit mijn YT-gebruikersgeschiedenis blijkt dat hij 4 jaar oud is! Er is dus ergens iets mis.

Deze reactie gaf ik net in dit topic dat Renee1137 ervoor maakte: Verwijderd.

Misschien is het iets bij mij, of toch op die site, maar ik lijk direct te worden doorgelinkt van een filmpje dat in een flits 2:40 is, die dan in een tel verandert in een filmpje van 3:37 minuten met een loeiende koe in een bloederige omgeving die omhoog wordt getakeld, zeehonden, beelden van iets dat volgens mij gevild werd maar dat ik maar wegdeed. Er loopt dus ergens iets mis :P
He? Wat gek! Ik heb hem al drie keer gewoon gezien. Ik ga even kijken.

-Edit-
Ja, ik zie het! :shock: Hij zal wel gehackt zijn, ofzo. Ik zal ze verwijderen! Jeetje! :shock:

TonyJello

Bericht door TonyJello » di feb 12, 2013 21:07

Anti bontfilmpje van Peta. Animatie

Deze is nu nog oké. Ik zal hem in de gaten houden.

Eef

Bericht door Eef » di feb 12, 2013 21:26

TonyJello schreef:
Eef schreef:Het filmpje van Red een Legkip, in het topic hieronder?
Ja, prima.

Je ziet wel hoe slecht de kippen er aan toe zijn, maar het is denk ik wel goed te bekijken en het geeft informatie.

Red een legkip
Deze kippen zien er nog goed uit, de kippen die ze normaal ophalen zijn er nog veel erger aan toe :(

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » wo feb 13, 2013 20:26

Goed filmpje inderdaad! (zie nu ook de normale :wink: )

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » do feb 14, 2013 13:44

"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Plaats reactie