Veganistische Zomerweken 2011

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Rick, Rorrim

lena

Re: Veganistische Zomerweken 2011

Bericht door lena » ma jan 31, 2011 11:07

*Eva* schreef: Ik vond het ook wel zweverig, zou er niet snel meer heengaan.. Het was wel gezellig, maar er waren maar een paar veganisten, en vleeseters die niet eens van plan waren om diervriendelijker te eten ofzo maar er alleen kwamen voor het programma. Niet dat ik vind dat die dan niet mogen komen, ik had juist van zo'n gelegenheid verwacht wat meer vegans te ontmoeten, maar dat waren er niet zoveel.
Goed dat je dat zegt, dat verandert mijn beeld best wel! Ik had ook juist gedacht dat het wel leuk zou zijn om medevegans te ontmoeten.

forisma
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door forisma » ma jan 31, 2011 11:22

Zijn dreads überhaupt vegan? Daar wordt toch wol voor gebruikt?

Ananas

Bericht door Ananas » ma jan 31, 2011 11:26

Nee hoor, dreads zijn plukken (urenlang) opgekamd haar. Heb ze zelf ook gehad, meerder keren zelfs, maar ik was er vaak snel weer op uitgekeken.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jan 31, 2011 11:33

Niks mis met 'alternatievelingen' hoor! Er zijn meer principes in de wereld dan alleen veganisme (zoals bijv. niet mee willen doen aan de laatste mode) en die mogen van mij ook best meer uitgedragen worden, graag zelfs!

En dreads zijn idd vegan :-)
Je hebt ook zgn extensions, dat zijn een sorot minivlechtjes, lijken wel wat op dreads. Daar doen ze soms wel nephaar doorheen. Meestal synthetisch, soms ook dierlijk.

Erik van Zomeren
Locatie: Zutphen, The Netherlands, Earth, Solar System, Milky Way

Bericht door Erik van Zomeren » do feb 03, 2011 15:25

*Eva* schreef:Ik vond het ook wel zweverig, zou er niet snel meer heengaan.. Het was wel gezellig, maar er waren maar een paar veganisten, en vleeseters die niet eens van plan waren om diervriendelijker te eten ofzo maar er alleen kwamen voor het programma.
Des te beter. Hoe meer mensen kennismaken met veganisme die dat niet zo gewend zijn, hoe liever het mij is.

Verder heb ik nooit zo'n last van "zweefangst". Ik zie het wel als een uitdaging om zwevers te confronteren met mijn nuchterheid.

Verder is de sfeer altijd prima. Zeker voor een vakantie met kleine kinderen is het heel goed te doen.
THIS happens when we don't go vegan
Denken "Wij zijn beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest !

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma feb 21, 2011 22:46

Op de site www.zomerweek.org is nu meer info te vinden over de komende Zomerweken. Ook is daar de mogelijkheid om je op te geven.

marjan

Bericht door marjan » ma feb 28, 2011 8:33

En Veganpix, weet je zelf al wanneer je daar live te bezichtigen zult zijn?

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma feb 28, 2011 9:40

Ha ha. Vorig jaar was ik beide weken resp. 3 en 4 dagen aanwezig ivm andere planningen. Het voordeel was wel dat ik bijna alle deelnemers van beide Zomerweken heb gezien. Ik wil dat nu weer gaan doen en denk aan per week een dag of 5.

marjan

Bericht door marjan » ma feb 28, 2011 21:19

Okee, ik overweeg de eerste week maar twijfel nog wat. Geen massage dan :( . Ik heb nog nooit een zomerweek zonder massagelessen meegemaakt en vrees dat die massagelessen voor mij wel een wezenlijk onderdeel zijn van mijn vakantiegevoel... De tweede week kan ik echter niet want dan moet ik werken...

Ook vind ik 25 mensen wel erg weinig voor een groepsvakantie. Ben je wel erg tot elkaar veroordeeld... Ik ben begonnen in 1999 met weken van minstens 90 mensen...

Veganpix

Bericht door Veganpix » ma feb 28, 2011 22:36

Dat massage er niet bij staat komt omdat de bemensing ervan nog niet rond is. Dit geldt ook voor yoga. Vandaar dat ik het op verzoek van Peter (voorlopig) heb weggelaten. Maar na al die jaren heb jij toch geen massagelessen meer nodig? :)

marjan

Bericht door marjan » wo mar 02, 2011 23:37

Nouja, ik wil ze wel graag geven of ontvangen...(onder verschillende voorwaarden natuurlijk)

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » vr mei 27, 2011 10:28

wij zijn één keertje naar een zomerweek geweest en ik kijk er met gemengde gevoelens op terug. Ten eerste was het erg knullig omdat het de eerste keer was op die plek. Een klein keukentje waar de vliegen (heel veel) vrij spel hadden op onafgedekte etenswaar, een paar nesten met wespen zodat je de hele maaltijd lang in de hete zon wespen van je af moest slaan... Ik wilde de volgende dag eigenlijk alweer weg. Gelukkig kon ik me over die dingen heen zetten, vooral toen eindelijk een hor werd opgehangen en de wespennesten werden vernietigd (niet erg vegan overigens).
Ik had er een beetje een sekte-achtig gevoel bij. het in de kring staan voor eht eten vond ik overbodig en helaas was het niet te ontduiken omdat er dan toch wel op je werd gewacht :lol: .
Sommige mensen vond ik vreselijk vervelend en dat was jammer. Gelukkig waren er ook veel aardige mensen, dat wel ;).
En ik had ook het idee dat sommige mensen voor heel andere dingen kwamen dan voor veganisme. Vraag me nog steeds af of de tip 'neem een paar tenten mee zodat je kunt afwisselen' (en die ik niet begreep)daarmee te maken had...

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr mei 27, 2011 13:19

Als ik dit lees dan past dit niet bij ons. We zoeken wel een andere manier om veganisten in het echt te ontmoeten ;) Is Meilan wel heel benieuwd naar, want ze vindt het maar vreemd dat ze helemaal geen andere veganisten kent terwijl het toch zo normaal is om geen dieren te doden en waarom willen anderen dat dan niet ook.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr mei 27, 2011 14:59

JudithK schreef:Als ik dit lees dan past dit niet bij ons. We zoeken wel een andere manier om veganisten in het echt te ontmoeten ;) Is Meilan wel heel benieuwd naar, want ze vindt het maar vreemd dat ze helemaal geen andere veganisten kent terwijl het toch zo normaal is om geen dieren te doden en waarom willen anderen dat dan niet ook.
Mijn jongste veganistische vriendinnetje is 4, hoe oud zijn Meilan en Yael nu? Jammer dat jullie niet wat meer in de buurt wonen, dan hadden ze misschien samen kunnen spelen. Haar moeder heeft haar vegan opgevoed en is geen 'veganistisch zomenwekentype', zou vast leuk matchen. Mocht je toch richting noorden willen, kom dan gerust op de vegan potlucks. Die zijn maandelijks in Groningen. Leuke gelegenheid om andere veganisten te leren kennen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr mei 27, 2011 15:38

Meilan is 5,5 jaar en Yaël 2,5 jaar. Groningen is slechts 3 uur met de trein vanaf Almere ;) We waren afgelopen weekend bij het Lauwersmeer, bijna in de buurt...
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr mei 27, 2011 15:44

Laat nog maar eens weten als je weer in de buurt bent!

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » vr mei 27, 2011 17:58

Judith, mijn zoontje is 4 1/2 en ook het enige vegan kind in de buurt. Op school zijn er volgens mij niet eens vegetariërs, op één juffrouw na... almere is neit zo ver hiervandaan, misschie kunnen we eens iets 'in het midden' organiseren?

Zen

Bericht door Zen » di mei 31, 2011 15:00

Esther A schreef: En ik had ook het idee dat sommige mensen voor heel andere dingen kwamen dan voor veganisme. Vraag me nog steeds af of de tip 'neem een paar tenten mee zodat je kunt afwisselen' (en die ik niet begreep)daarmee te maken had...
For real? Was dat een tip? :D

Klinkt meer als de 'Polyamoreuze Tantrasex Weken'...
Cut cold stone with a warm heart

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » di mei 31, 2011 16:23

Zen schreef:
Esther A schreef: En ik had ook het idee dat sommige mensen voor heel andere dingen kwamen dan voor veganisme. Vraag me nog steeds af of de tip 'neem een paar tenten mee zodat je kunt afwisselen' (en die ik niet begreep)daarmee te maken had...
For real? Was dat een tip? :D

Klinkt meer als de 'Polyamoreuze Tantrasex Weken'...
Tja, zeker weten doe ik niks natuurlijk.
Er is iemand niet blij met mijn stukje over de zomerweek. Ik neem aan dat alles inmiddels op rolletjes loopt na een paar jaar en het was er zeker ook heel gezellig. Maar ik kan van mijn ervaring niks anders maken.

Veganpix

Bericht door Veganpix » vr jun 03, 2011 8:48

Esther A schreef:Ik had er een beetje een sekte-achtig gevoel bij. het in de kring staan voor eht eten vond ik overbodig en helaas was het niet te ontduiken omdat er dan toch wel op je werd gewacht :lol: .
In een kring staan en elkaars handen vasthouden gebeurt vlak voor de lunch en het diner. Het is slechts een paar minuten waarin wat huishoudelijke mededelingen worden verteld. Op zo'n moment vraag ik mij ook elke keer af wat ik hier eigenlijk doe, dus van mij mogen ze het direct afschaffen :twisted: . Voor de rest ontbreekt mij het sekte-achtige gevoel.

Die enkele minuten per dag handen vasthouden kunnen mij er echter niet van weerhouden om mij voor dit jaar weer op te geven. Liever dit dan op Schiphol heel lang moeten wachten voordat je het meest milieuvervuilende vervoermiddel, het vliegtuig, in kunt of ergens in Zuid-Frankrijk in een lange file komt te staan. De komende Zomerweken ben ik beide weken grotendeels aanwezig (5 en 4 dagen), want het is een schitterende omgeving en je hoeft je niet af te vragen of het eten wel veganistisch is. Het wordt allemaal voor je geregeld en het eten is altijd superlekker. Aan de meeste programmadelen doe ik niet eens mee, maar ga lekker mijn eigen gang. Lekker op het gazon liggen, een stukje wandelen met of zonder anderen, een dagje uit in de omgeving etc. Als ervaren Zomerweekganger ontmoet ik veel bekende maar ook onbekende mensen en daar zijn er altijd wel wat bij waarmee je leuke contacten hebt.

Voor mij wordt dit het zesde jaar dat ik onafgebroken meedoe, waarvan vorig jaar en straks zelfs beide weken. Ik hoop weer veel bekenden en onbekenden te zien. :D

Plaats reactie