30 juni - Grootste 100% plantaardig festival

Evenementen waar veganisme in de aandacht staat of moet staan

Moderators: Morality, Rorrim

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: 30 juni - Grootste 100% plantaardig festival

Bericht door JudithK » ma jul 02, 2012 13:49

Dani schreef:Daarna nog even doorgegaan naat toko Tjin voor chipotles in adobo, en naar de biomarkt voor no muh "kaas". Die zouden meer verkocht moeten worden overigens. Door deze kaas heeft mijn vriend besloten geen kaas meer te eten, dit vervangt het voor hem. *weehaa*
Wat goed! Wij zijn niet meer naar de biomarkt geweest. De dag duurde een beetje te lang voor de meiden om nog iets anders te doen.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » ma jul 02, 2012 16:33

Vegantastic schreef:We hebben veel positieve reacties gekregen. Ben benieuwd of er nog meer mensen van het forum waren? Heb er wel diverse gezien.
Ik was er ook maar wist niet hoe jij eruit ziet. Dat van die naambordjes is zo'n gek idee nog niet! ;)
.....................................................
Kom eens langs op Graasland!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 02, 2012 18:32

JudithK schreef:
Dani schreef:Daarna nog even doorgegaan naat toko Tjin voor chipotles in adobo, en naar de biomarkt voor no muh "kaas". Die zouden meer verkocht moeten worden overigens. Door deze kaas heeft mijn vriend besloten geen kaas meer te eten, dit vervangt het voor hem. *weehaa*
Wat goed! Wij zijn niet meer naar de biomarkt geweest. De dag duurde een beetje te lang voor de meiden om nog iets anders te doen.
Was de kinderkookworkshop leuk voor ze?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 02, 2012 18:32

Gnoe schreef:
Vegantastic schreef:We hebben veel positieve reacties gekregen. Ben benieuwd of er nog meer mensen van het forum waren? Heb er wel diverse gezien.
Ik was er ook maar wist niet hoe jij eruit ziet. Dat van die naambordjes is zo'n gek idee nog niet! ;)
Ik had een bordje met Alex erop :)

Maar ik was de enige jongen achter de Plantaardig Maandag / VeggieChallenge stand. Ik deelde bv. de goody bags uit.

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » ma jul 02, 2012 19:16

Ik was helaas niet in de gelegenheid om te komen. :(
Uitgerekend deze dag waren mijn darmen heel erg opstandig.
Tegen de tijd dat het over was was het te laat om nog naar Amsterdam af te reizen.
Ik baal dan ook als een stekker en hoop dat er volgend jaar of zo weer zo iets is, het zag er erg gezellig uit op de foto's.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » ma jul 02, 2012 19:25

Vegantastic schreef: Maar ik was de enige jongen achter de Plantaardig Maandag / VeggieChallenge stand. Ik deelde bv. de goody bags uit.
Toen ik daar langs liep stonden er volgens mij alleen twee meiden denk ik.

Ik ben geen bekende tegen gekomen van het forum, wel afgesproken met een oud collega daar was leuk om haar weer eens te zien.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma jul 02, 2012 20:08

Vegantastic schreef:Was de kinderkookworkshop leuk voor ze?
Viel een beetje tegen. Er waren te weinig aanmeldingen en daarom hadden ze buurtkinderen die daar rond liepen gevraagd om mee te doen. Die misten wat motivatie.
Meilan was ook de kleinste die mee deed en de andere kinderen deden een beetje raar tegen haar. Op een beetje grove manier zeggen dat ze het allemaal niet goed deed.

De kinderen waren opgedeeld in drie groepen naar leeftijd. Aan het einde mocht iedereen alles proeven en werd er gekozen wat het lekkerst was. Dat groepje kreeg een prijs. Dat vond ik een beetje raar aangezien het niet zo vreemd is dat het groepje met de oudste kinderen een gerecht het beste kan maken. Ik snap niet waarom je van een kookworkshop een competitie moet maken.

Meilan vond het jammer dat er zo weinig kinderen van haar leeftijd waren en dat er niet echt een plek was om met kinderen te spelen. We hebben wel nog kennisgemaakt met David (van Esther). Dat vond ze wel leuk.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma jul 02, 2012 20:08

Dani schreef:
Vegantastic schreef: Maar ik was de enige jongen achter de Plantaardig Maandag / VeggieChallenge stand. Ik deelde bv. de goody bags uit.
Toen ik daar langs liep stonden er volgens mij alleen twee meiden denk ik.
Ah ok, ik was af en toe ook even weg daar achter de stand.

Zen

Bericht door Zen » di jul 03, 2012 8:36

JudithK schreef:
Vegantastic schreef:Was de kinderkookworkshop leuk voor ze?
Viel een beetje tegen. Er waren te weinig aanmeldingen en daarom hadden ze buurtkinderen die daar rond liepen gevraagd om mee te doen. Die misten wat motivatie.
Meilan was ook de kleinste die mee deed en de andere kinderen deden een beetje raar tegen haar. Op een beetje grove manier zeggen dat ze het allemaal niet goed deed.

De kinderen waren opgedeeld in drie groepen naar leeftijd. Aan het einde mocht iedereen alles proeven en werd er gekozen wat het lekkerst was. Dat groepje kreeg een prijs. Dat vond ik een beetje raar aangezien het niet zo vreemd is dat het groepje met de oudste kinderen een gerecht het beste kan maken. Ik snap niet waarom je van een kookworkshop een competitie moet maken.

Meilan vond het jammer dat er zo weinig kinderen van haar leeftijd waren en dat er niet echt een plek was om met kinderen te spelen. We hebben wel nog kennisgemaakt met David (van Esther). Dat vond ze wel leuk.
Jammer Judith dat de kinderkookworkshop niet zo goed is bevallen. We hadden verwacht dat de workshop voor de kinderen ook snel vol zou zitten (net als de kookworkshops voor volwassenen!) maar dat viel helaas nogal tegen. Waar dat aan gelegen heeft is iets wat we gaan meenemen in de evaluatie van het festival.
Cut cold stone with a warm heart

JesseL

Bericht door JesseL » di jul 03, 2012 10:59

Los van de opmerkingen van Judith over de kinderworkshop vond ik het wel een zeer geslaagd festival! Er was een gezellige, open en ongedwongen sfeer, ook door de live muziek en het feit dat het grootste gedeelte buiten was, wat het erg laagdrempelig maakte, ook voor voorbijgangers en buurtbewonders etc. Aan de schoenen te zien waren er in ieder geval een hoop niet-vegans waarop "we" denk ik een goede indruk hebben gemaakt.

Kleine verbeterpuntjes/opmerkingen:
Van mij had er nog wel meer stands mogen zijn, ik miste bijvoorbeeld "kaas". Een stand van bijvoorbeeld de vegaslager waar je gewoon de producten zelf kon kopen, evenals veggiedeli of de biomarkt etc. Ook zou er wel meer gratis samples/kleine hapjes om te proeven mogen zijn.
Verder waren er in het midden bij de live muziek te weinig zitplaatsen om van de muziek en het eten te genieten. Als laatste misschien iets meer dingen voor kinderen. Er liepen er toch nog wel wat rond, amar was weinig echt te doen, buiten de workshops.

Maar al met al een zeer leuk festival en een leuke dag gehad! (y)
Laatst gewijzigd door JesseL op di jul 03, 2012 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di jul 03, 2012 11:01

JudithK schreef:Ik snap niet waarom je van een kookworkshop een competitie moet maken.
Altijd maar overal wedstrijd van maken, bah!

Zen

Bericht door Zen » di jul 03, 2012 12:41

JesseL schreef: Kleine verbeterpuntjes/opmerkingen:
Van mij had er nog wel meer stands mogen zijn, ik miste bijvoorbeeld "kaas". Een stand van bijvoorbeeld de vegaslager waar je gewoon de producten zelf kon kopen, evenals veggiedeli of de biomarkt etc. Ook zou er wel meer gratis samples/kleine hapjes om te proeven mogen zijn.
Dank voor je feedback Jesse.

De Vegetarische Slager en Veggiedeli hebben bedankt voor deze editie van het festival. De (voornaamste) reden was dat ze bezorgd waren over het aantal bezoekers. Ik denk nog steeds dat het their loss is geweest. Hopelijk kunnen ze met het succes van dit jaar volgend jaar echt niet meer om ons heen. Want dat het jammer was dat zij ontbraken ben ik volledig met je eens.

Sampletjes waren er (aanvankelijk) bijna op elke stand en aan diversiteit hebben we hard gewerkt. De markt was dit jaar al aanzienlijk groter dan vorig jaar en qua ruimte zaten we op het plein bij Studio-K redelijk aan onze max.
JesseL schreef:Verder waren er in het midden bij de live muziek te weinig zitplaatsen om van de muziek en het eten te genieten. Als laatste misschien iets meer dingen voor kinderen. Er liepen er toch nog wel wat rond, amar was weinig echt te doen, buiten de workshops.
Ja we hadden wat meer zitplekken kunnen plaatsen midden op het plein voor bij het muziekpodium maar ook hier zaten we met beperkte ruimte. Het was al vrij vol zoals het nu was opgezet. Te dicht op elkaar is iets wat we ook wilde vermijden...

Zen

Bericht door Zen » di jul 03, 2012 13:00

TonyJello schreef:
JudithK schreef:Ik snap niet waarom je van een kookworkshop een competitie moet maken.
Altijd maar overal wedstrijd van maken, bah!
Ja, ik weet niet hoe dat is gecommuniceerd met de workshopleidster maar ik was in de veronderstelling dat het geen wedstrijd zou zijn. Sterker, het idee was volgens mij dat alle kinderen aan het einde een leuke prijs kregen.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » di jul 03, 2012 13:04

Alle kinderen kregen een boekje "en de koe zei boe". Die hadden we uiteraard al ;)
Maar het groepje die won kreeg ook een grote pot met zaadjes.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jul 03, 2012 15:03

Volgens mij was het ook niet de bedoeling dat het een competitie werd en dat men allemaal een prijsje zou krijgen.

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » wo jul 04, 2012 10:56

Vegantastic schreef:Ik had een bordje met Alex erop :)

Maar ik was de enige jongen achter de Plantaardig Maandag / VeggieChallenge stand. Ik deelde bv. de goody bags uit.
LOL maar dan moet je wel weten dat Vegantastic = Alex! (= @beschermdieren?) Maarrrrr dan heb ik mijn goody bag uit jouw handen ontvangen. Hierbij alsnog leuk om kennis te maken! ;) Of ik je dan volgende keer herken weet ik alleen niet... (zo goed heb ik niet opgelet met al die mensen).

Gnoe
Contacteer:

Bericht door Gnoe » wo jul 04, 2012 10:59

Dani schreef:Ik ben geen bekende tegen gekomen van het forum, wel afgesproken met een oud collega daar was leuk om haar weer eens te zien.
Ik heb nog *speciaal* opgelet maar je inderdaad niet gezien. Wel stonden er toen ik aankwam alleen 2 meiden achter de goody bag stand, dus misschien zijn we elkaar nét misgelopen..? Jammer!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo jul 04, 2012 12:26

Gnoe schreef:
Vegantastic schreef:Ik had een bordje met Alex erop :)

LOL maar dan moet je wel weten dat Vegantastic = Alex! (= @beschermdieren?) Maarrrrr dan heb ik mijn goody bag uit jouw handen ontvangen. Hierbij alsnog leuk om kennis te maken! ;) Of ik je dan volgende keer herken weet ik alleen niet... (zo goed heb ik niet opgelet met al die mensen).
haha ja, ook @beschermdieren.

Ook aangenaam kennis te maken ;)

Renee1137

Bericht door Renee1137 » do jul 05, 2012 21:25

Hihi ik was er ook :) wat een grappig idee dat ik sommigen van jullie vast gezien heb zonder dat we elkaar (natuurlijk) herkenden.

Ik heb Daphne (...was de profielnaam BlackBlossom of iets met Blossom, ik weet het niet uit m'n hoofd) nu ook al gisteren bij de ACU in Utrecht gezien :D maar zij weet niet hoe ik eruit zie :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Stokkie

Bericht door Stokkie » vr jul 06, 2012 13:33

Ik zag Daphne ook en dacht "die ken ik", dus ik zei haar gedag. Toen ze me heel verbaasd aankeek realiseerde ik me dat ik haar van tv "ken", maar zij mij natuurlijk helemaal niet!
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Plaats reactie