Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Kaatje7
Leefwijze: flexanist

Re: Ik kwam iets veganistisch tegen bij ...

Bericht door Kaatje7 » di mar 27, 2018 7:50

Ja, daar heb je helemaal gelijk in, Truus! Hoe meer er in de reguliere winkels verkrijgbaar is, hoe beter :-)

Truus
Leefwijze: veganist

Bericht door Truus » ma apr 16, 2018 11:34

De cornetto's heb ik nog niet gevonden, de B&J wel. Er was slechts één smaak, pinda. Heel lekker, maar of dat nou €6 waard is??? Hoofdingrediënt: water. Volgende ingrediënt: suiker (en verderop ook nog glucosestroop). Derde ingrediënt: pindakaas (9%). Hoe duur kan 45gr pindakaas zijn? De allerlaatste ingrediënt is vanille, dat is duur spul, maar er zit slechts één molecuul van in. Halverwege, lang voor de vanille, komen we 'natuurlijke aroma' tegen, wat volgens de Keuringsdienst van Waarde gemaakt wordt met GM-gist.

Ik stel voor dat we met z'n allen deze vegan B&J boycotten tot de prijs redelijk wordt.

Trouwens, zelf maak ik ook sorbet soms met pindakaas of andere notenmoes erin. Die maak ik verder van écht fruit, niet suikerwater.

Soufyan

Bericht door Soufyan » vr apr 27, 2018 15:10

Ik zag dat New York Pizza een nieuwe vegan shoarma en een vegan veggie pizza hebben ;)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » za apr 28, 2018 14:50

Soufyan schreef:
vr apr 27, 2018 15:10
Ik zag dat New York Pizza een nieuwe vegan shoarma en een vegan veggie pizza hebben ;)
Klopt! En aanstaande maandag komt Domino's ook met maar liefst vier vegan pizza's. The times they are a changin' :banana: :carrot: :broco: :dansbanana: :carro: :rendier: :dansbanana:
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Soufyan

Bericht door Soufyan » ma apr 30, 2018 7:16

Martine schreef:
za apr 28, 2018 14:50
Soufyan schreef:
vr apr 27, 2018 15:10
Klopt! En aanstaande maandag komt Domino's ook met maar liefst vier vegan pizza's. The times they are a changin' :banana: :carrot: :broco: :dansbanana: :carro: :rendier: :dansbanana:
Zag dat ze bij mijn filiaal 3 nieuwe pizza's hebben inderdaad. :cheerie:
Vroeg me al af wanneer de mainstream pizzatenten ook in NL vegan opties zouden aanbieden. (y)

Martine
Moderator

Bericht door Martine » ma apr 30, 2018 13:01

Het zijn er inderdaad drie, geen vier. Foutje, maar toch yaaaaay!
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Soufyan

Bericht door Soufyan » ma mei 28, 2018 18:28

Geen flauw idee of dit hier past, maar zag laatst toevallig dat Hugo Boss een hele collectie vegan sneakers heeft van Piñatex. :P
Niet bepaald goedkoop, maar ik vind het best moeilijk om wat modernere vegan sneakers te vinden. :O

Brent

Bericht door Brent » zo jun 17, 2018 4:34

Ik wil even mijn gal spuwen dat het grote filiaal van de Jumbo aan de Motorhaven nog altijd geen vegan roomijs of vegan pizza verkoopt en dat de best vele vegan namaakvleesartikelen daar allemaal vergeven zijn van de uien en/of knoflook. :roll: :x
Het gaat soms vervelen om almaar aangewezen te zijn op fabriekshumus.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Pim

Bericht door Pim » zo jun 17, 2018 10:26

Als Jumbo het wel in het systeem heeft staan is er vaak wel een verzoek voor in te dienen.

Truus

Bericht door Truus » zo jul 15, 2018 0:14

Brent schreef:
zo jun 17, 2018 4:34
Ik wil even mijn gal spuwen dat het grote filiaal van de Jumbo aan de Motorhaven nog altijd geen vegan roomijs of vegan pizza verkoopt
Ha Brent, ben jij hier nog? Begon zo langzamerhand te geloven dat ik alleen ben achtergebleven op dit forum.

Wij waren onlangs op bezoek bij een achterkleinkind in Canada en kwamen tot de conclusie dat wij in het verkeerde land wonen. Het is daar een Walhalla voor veganisten vergeleken met NL. Vegan roomijs? Keuze zat. Vegan kaas en vlees? Overal te koop. Vegan restaurants? Lijkt wel of er een op iedere hoek staat. En het eten is er lekker, gevarieerd, fantasierijk, voldoende en niet te zout.

Wij worden een dagje ouder en willen ook wel eens iets kant-en-klaar kopen, maar helaas is hier nog altijd weinig aanbod.

Morality

Bericht door Morality » zo jul 15, 2018 11:13

Om jaloers van te worden. We kunnen veel van andere landen leren over het promoten van veganisme. Volgens https://en.wikipedia.org/wiki/Vegetarianism_by_country eet ongeveer 2.3% van de mensen in Canada veganistisch, in Nederland 0.4%. Op https://www.happycow.net/vegtopics/trav ... dly-cities staat alleen Amsterdam genoemd als stad met veel veganistische opties, dat moeten er meer worden.
:govegan:

Truus

Bericht door Truus » do jul 19, 2018 17:05

Morality schreef:
zo jul 15, 2018 11:13
eet ongeveer 2.3% van de mensen in Canada veganistisch
gevonden bij een Jumbo: vegan diepvriesproducten geïmporteerd uit Canada! Overigens veel te duur. Minder duur en heel lekker, vegan ijs uit Italië, niet voor mensen aan de lijn. :(

Brent

Bericht door Brent » do nov 01, 2018 22:27

Mijn plaatselijke Jumbo heeft ineens een hele koelkast vol met veganistische producten neergezet. :-D
Ik snap eigenlijk niet waarom het zo lang heeft moeten duren, dit is een behoorlijk hip deel van de stad aan het worden.

Gelijk maar een veganistiche pizza gekocht ('Valsoia Margherita' klein in een te grote doos helaas, ook het deeg was me te hard, niet voor herhaling vatbaar) en een zakje soyavrije namaakkaas ('Bedda reiberei classic'), die wel erg lekker was.

Er zit ook een keur aan vega-worsten en namaakvleeswaren in, daar schrik ik voorlopig nog even van terug (ziet er veel te echt uit, is ook met die kaas trouwens zo).
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie