Plantaardige melk langer houdbaar houden?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Kirssten
Leefwijze: flexanist

Plantaardige melk langer houdbaar houden?

Bericht door Kirssten » wo nov 28, 2018 14:45

Hoihoi,

Graag wil ik overstappen op plantaardige melk voor in mijn koffie (welke variant weet ik nog niet, als hiervoor tips zijn zijn die ook zeer welkom :-D ), alleen loop ik hierbij tegen een probleem aan. De verpakkingen zijn te groot om binnen de aangegeven houdbaarheid op te krijgen. Ik zal de melk alleen gebruiken in mijn koffie en nooit zomaar een glas hiervan drinken en om nou ook elke week pannenkoeken te bakken alleen om de melk op te krijgen vind ik ook ietwat overdreven.

Naar mijn weten zijn de kleinste verpakkingen 1 liter (behalve de meeneempakjes van Alpro, maar dan wordt het allemaal iets te duur om die te gebruiken), dit is dus teveel voor mij. Hebben andere tips om dit op te lossen, zijn er bijv. kleinere verpakkingen te koop? Of blijkt in de praktijk dat plantaardige melk langer houdbaar is na openen dan op de verpakking staat (zo ja, welke variant was dat dan)? Ik heb wel eens geëxperimenteerd met sojamelk invriezen, maar dat vond ik niet zo'n succes...

Graag hoor ik jullie ervaringen en tips!

Rorrim
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Plantaardige melk langer houdbaar houden?

Bericht door Rorrim » ma dec 03, 2018 15:48

Goede vraag! Ik doe zelf geen melk in de koffie, maar voor gasten ben ik nog steeds op zoek naar een goed alternatief. Ik heb al eens sojaroom en wat andere plantaardige roomsoorten geprobeerd en dat was geen succes (vetdruppels kwamen boven drijven.), sojamelk vond ik eerlijk gezegd ook niet zo ideaal. Er zijn volgens mij wel speciale koffiemelkalternatieven die in kleine verpakkingen verkocht worden, maar ik ben ze nog niet in de supermarkt tegengekomen.
Getekend in floëemsap.

Kirssten
Leefwijze: flexanist

Re: Plantaardige melk langer houdbaar houden?

Bericht door Kirssten » wo dec 12, 2018 13:06

Dank je wel voor je antwoord! Ik zal nog eens goed op zoek gaan in de supermarkt.

Meer tips zijn natuurlijk ook nog steeds welkom :-D

Plaats reactie