Magnum Vegan

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
MagnumNL
Contacteer:

Magnum Vegan

Bericht door MagnumNL » di mar 12, 2019 11:34

Hey allemaal! Hebben jullie onze Magnum Vegan al geprobeerd? Zo ja, wat vonden jullie ervan? We willen heel graag met jullie in gesprek. Hebben jullie tips of feedback voor ons? Laat het dan weten in dit topic of stuur ons even een privéberichtje.

Groetjes,
MagnumNL

Mogenblue
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Magnum Vegan

Bericht door Mogenblue » zo mar 17, 2019 19:43

Ik ben best wel nieuwsgierig. Ik vond Magnum altijd heel erg lekker. Ik laat het staan vanwege de caloriëen. In mindere mate vanwege de zuivel.

Misschien is er een magere variant te maken, maar voor zulke traktaties vraag ik me af of dat wel zin heeft. Als je jezelf wil verwennen moet je het ook goed doen.

Maar als je plantaardig gaat zit je sowieso al in een veel gezondere richting. Misschien kan er wat extra calcium en vitamine D aan worden toegevoegd. Van vitamine D worden mensen opgewekt. Dat ondervind ik zelf vrij duidelijk. Daar hebben de mensen hier in Nederland nog wel eens een tekort aan. Vooral in de winter.
En die winters van tegenwoordig zijn zo warm hier dat je ijs gewoon door kan blijven eten. :banana:

Ik ga hem toch wel proberen. Er is hier een AH om de hoek.
B12 zou ook nog kunnen.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » zo mar 17, 2019 21:18

Ben dus nog dezelfde avond afgemarcheerd naar de supermarkt om hem te proberen. Als Magnum vegan gaat wil ik er wel bij zijn.

Gefeliciteerd hoor! Hij smaakt prima. Ik heb de almond versie genomen en hij smaakte heerlijk. Erg lekker.
https://www.youtube.com/watch?v=IxAKFlpdcfc

Als je er een normale magnum naast probeert met roomijs proef je waarschijnlijk wel verschil, maar dat doe je gewoonlijk niet. Ik vind hem heel erg goed smaken. Misschien ietsje te zacht roomijs. Daardoor breekt de chocolade omhulling wat makkelijker. Dat zou in de zomer makkelijk een knoeiboel kunnen worden. Misschien wat dieper invriezen.
Of sneller opeten. :-D

Verder blijf ik bij mijn suggestie om vitamines en mineralen toe te voegen. Daar proef je niks van.
Tegenstanders kunnen zeggen dat vegan daarom inferieur is tov dierlijke producten, maar dat is maar ten dele waar. Mensen met dierlijk voedsel in hun dieet lopen ook tegen vitamine en mineralen tekorten aan om het over alle andere ellende nog maar niet te hebben. Daar is een hoop over te zeggen. Dat is op dit forum ook tot in den treure uitgespit. Maar ik wil er best nog wel eens een keer op ingaan, als jullie daar behoefte aan hebben.

Ik denk dat Europeanen traditioneel wat voorzichtiger zijn met zulke toevoegingen. Als ik me niet vergis zijn ze daar in Amerika veel makkelijker mee. Wat dat betreft neig ik meer naar de Amerikaanse manier van doen. Zo doe ik het zelf ook voor mijn vitamine D. Daarvoor houd ik me aan de Amerikaanse norm van minimaal 1000 IU per dag.

veilig
Ik zie het vooral als een manier om mensen die nog onbekend zijn met een plantaardig dieet over de streep te trekken. Als ze zien dat die voedingsstoffen er aan zijn toegevoegd kunnen ze het veilig proberen omdat ze dan waarschijnlijk niets tekort komen. Die mensen zijn nog niet gewend om goed te kijken wat er in hun voedsel zit en op zoek te gaan naar wat ze nu eigenlijk echt nodig hebben.
Als je een ijsje eet wil je daar natuurlijk ook niet op letten. Dan wil je genieten. Maar als het er al in zit hoef je je daar met dat ijsje in ieder geval niet druk over te maken.

Ik wens jullie heel veel succes. Ik hoop echt dat het gaat lukken. (y) (y) (y)
-Frits

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » ma mar 18, 2019 2:08

Ik zou hem wel eens willen proberen, maar alleen in enkelverpakking en zonder toegevoegde vitamines.
Daar ga ik liever zelf over (hoeveel ik er eet en welke pillen ik slik).
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » ma mar 18, 2019 8:09

Ik vind het een mooie bijdrage aan een duurzame wereld.

Wat supplementen betreft zou je je best wel moeten afvragen in wat voor percentages dat dan zou gebeuren.
Bij margarine zie ik 150% voor vitamine D, maar 1 portie is 10 gram, dus 15%.
Bij B12 gaat het over 96%, dus 9,6% per sneetje
en bij calcium lees ik 75%, dus 7,5% per sneetje.

Als je het aan ijs zou toevoegen denk ik dat je veel lagere percentages moet nemen, omdat de inname veel hoger is.
Zo'n pak bij AH is ongeveer 300 gram en er zitten 3 ijsjes in. Nou, ik heb dat pak dus in een keer opgegeten. Kon er niet van afblijven. Zo lekker was dat.
Als je dan aan de veilige kant wil blijven zou je sowieso veel lagere percentages moeten hanteren. Misschien anders toch maar achterwege laten dan.

De maximale inname per dag van die supplementen ligt trouwens best wel hoog. Voor calcium wordt 800-950 mg per dag aanbevolen en het maximum ligt op 2500mg. Ik gebruik tabletten van 400mg dus als ik er 4 per dag zou doen kom ik aan het maximum. Normaal zit ik nu op 1 tablet per dag. Ik heb een tijdje met minder gedaan, maar dat was voor mij te weinig.
Op het etiket van die margarine staat dat 600mg 75% is.

Supplementen is wel een erg individuele kwestie.

Qua caloriëen komt zo'n pak overeen met een reep chocola van 200 gram of een pak chips van 200 gram.

Ik zal ze echt nog wel eens vaker gaan kopen. Van de zomer. Zeker weten. Met of zonder vitaminen. Ik was een beetje uitgekeken op de chips.
Het is wel wat anders als snacken met een stengel bleekselderij en een dipsausje van mierikswortel.
-Frits

MagnumNL
Contacteer:

Bericht door MagnumNL » ma mar 18, 2019 18:37

Mogenblue schreef:
zo mar 17, 2019 19:43
Ik ben best wel nieuwsgierig. Ik vond Magnum altijd heel erg lekker. Ik laat het staan vanwege de caloriëen. In mindere mate vanwege de zuivel.

Misschien is er een magere variant te maken, maar voor zulke traktaties vraag ik me af of dat wel zin heeft. Als je jezelf wil verwennen moet je het ook goed doen.

Maar als je plantaardig gaat zit je sowieso al in een veel gezondere richting. Misschien kan er wat extra calcium en vitamine D aan worden toegevoegd. Van vitamine D worden mensen opgewekt. Dat ondervind ik zelf vrij duidelijk. Daar hebben de mensen hier in Nederland nog wel eens een tekort aan. Vooral in de winter.
En die winters van tegenwoordig zijn zo warm hier dat je ijs gewoon door kan blijven eten. :banana:

Ik ga hem toch wel proberen. Er is hier een AH om de hoek.
B12 zou ook nog kunnen.
Bedankt voor je feedback! Als je af en toe een ijsje eet als traktatie, moet je natuurlijk wel genieten. Heb je hem intussen al geprobeerd? Dan horen we je oordeel graag. :-D

Groetjes, Magnum

MagnumNL
Contacteer:

Bericht door MagnumNL » ma mar 18, 2019 18:45

Mogenblue schreef:
zo mar 17, 2019 21:18
Ben dus nog dezelfde avond afgemarcheerd naar de supermarkt om hem te proberen. Als Magnum vegan gaat wil ik er wel bij zijn.

Gefeliciteerd hoor! Hij smaakt prima. Ik heb de almond versie genomen en hij smaakte heerlijk. Erg lekker.
https://www.youtube.com/watch?v=IxAKFlpdcfc

Als je er een normale magnum naast probeert met roomijs proef je waarschijnlijk wel verschil, maar dat doe je gewoonlijk niet. Ik vind hem heel erg goed smaken. Misschien ietsje te zacht roomijs. Daardoor breekt de chocolade omhulling wat makkelijker. Dat zou in de zomer makkelijk een knoeiboel kunnen worden. Misschien wat dieper invriezen.
Of sneller opeten. :-D

Verder blijf ik bij mijn suggestie om vitamines en mineralen toe te voegen. Daar proef je niks van.
Tegenstanders kunnen zeggen dat vegan daarom inferieur is tov dierlijke producten, maar dat is maar ten dele waar. Mensen met dierlijk voedsel in hun dieet lopen ook tegen vitamine en mineralen tekorten aan om het over alle andere ellende nog maar niet te hebben. Daar is een hoop over te zeggen. Dat is op dit forum ook tot in den treure uitgespit. Maar ik wil er best nog wel eens een keer op ingaan, als jullie daar behoefte aan hebben.

Ik denk dat Europeanen traditioneel wat voorzichtiger zijn met zulke toevoegingen. Als ik me niet vergis zijn ze daar in Amerika veel makkelijker mee. Wat dat betreft neig ik meer naar de Amerikaanse manier van doen. Zo doe ik het zelf ook voor mijn vitamine D. Daarvoor houd ik me aan de Amerikaanse norm van minimaal 1000 IU per dag.

veilig
Ik zie het vooral als een manier om mensen die nog onbekend zijn met een plantaardig dieet over de streep te trekken. Als ze zien dat die voedingsstoffen er aan zijn toegevoegd kunnen ze het veilig proberen omdat ze dan waarschijnlijk niets tekort komen. Die mensen zijn nog niet gewend om goed te kijken wat er in hun voedsel zit en op zoek te gaan naar wat ze nu eigenlijk echt nodig hebben.
Als je een ijsje eet wil je daar natuurlijk ook niet op letten. Dan wil je genieten. Maar als het er al in zit hoef je je daar met dat ijsje in ieder geval niet druk over te maken.

Ik wens jullie heel veel succes. Ik hoop echt dat het gaat lukken. (y) (y) (y)
Ontzettend leuk om te horen dat hij goed heeft gesmaakt! :-D Ook bedankt wat betreft je uitleg over vitamines en dierlijke toevoegingen en de chocolade omhulling, dat is goede feedback. Sneller opeten werkt natuurlijk altijd. :thanks:

Groetjes, Magnum

MagnumNL
Contacteer:

Bericht door MagnumNL » ma mar 18, 2019 20:06

Brent schreef:
ma mar 18, 2019 2:08
Ik zou hem wel eens willen proberen, maar alleen in enkelverpakking en zonder toegevoegde vitamines.
Daar ga ik liever zelf over (hoeveel ik er eet en welke pillen ik slik).
Bedankt voor je feedback! Goed om te weten dat je graag de Magnum Vegan in een enkelverpakking zou zien. Heb je hem al geproefd? En zo ja, wat vond je ervan? :)

Groetjes, Magnum

MagnumNL
Contacteer:

Bericht door MagnumNL » ma mar 18, 2019 20:12

Mogenblue schreef:
ma mar 18, 2019 8:09
Ik vind het een mooie bijdrage aan een duurzame wereld.

Wat supplementen betreft zou je je best wel moeten afvragen in wat voor percentages dat dan zou gebeuren.
Bij margarine zie ik 150% voor vitamine D, maar 1 portie is 10 gram, dus 15%.
Bij B12 gaat het over 96%, dus 9,6% per sneetje
en bij calcium lees ik 75%, dus 7,5% per sneetje.

Als je het aan ijs zou toevoegen denk ik dat je veel lagere percentages moet nemen, omdat de inname veel hoger is.
Zo'n pak bij AH is ongeveer 300 gram en er zitten 3 ijsjes in. Nou, ik heb dat pak dus in een keer opgegeten. Kon er niet van afblijven. Zo lekker was dat.
Als je dan aan de veilige kant wil blijven zou je sowieso veel lagere percentages moeten hanteren. Misschien anders toch maar achterwege laten dan.

De maximale inname per dag van die supplementen ligt trouwens best wel hoog. Voor calcium wordt 800-950 mg per dag aanbevolen en het maximum ligt op 2500mg. Ik gebruik tabletten van 400mg dus als ik er 4 per dag zou doen kom ik aan het maximum. Normaal zit ik nu op 1 tablet per dag. Ik heb een tijdje met minder gedaan, maar dat was voor mij te weinig.
Op het etiket van die margarine staat dat 600mg 75% is.

Supplementen is wel een erg individuele kwestie.

Qua caloriëen komt zo'n pak overeen met een reep chocola van 200 gram of een pak chips van 200 gram.

Ik zal ze echt nog wel eens vaker gaan kopen. Van de zomer. Zeker weten. Met of zonder vitaminen. Ik was een beetje uitgekeken op de chips.
Het is wel wat anders als snacken met een stengel bleekselderij en een dipsausje van mierikswortel.
Hallo! Bedankt voor de uitgebreide feedback die je geeft, dat is erg waardevol voor ons. Ook ontzettend leuk om te horen dat je de Magnum Vegan zo lekker vindt! Zeker wel wat anders als een stengel bleekselderij, misschien stiekem zelfs wel lekkerder. :chef:

Groetjes, Magnum

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » di mar 19, 2019 2:33

MagnumNL schreef:
ma mar 18, 2019 20:12
Hallo! Bedankt voor de uitgebreide feedback die je geeft, dat is erg waardevol voor ons. Ook ontzettend leuk om te horen dat je de Magnum Vegan zo lekker vindt! Zeker wel wat anders als een stengel bleekselderij, misschien stiekem zelfs wel lekkerder. :chef:

Groetjes, Magnum
Ik vind het erg sympathiek dat jullie de moeite nemen om met ons contact op te nemen. :hippy:
-Frits

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » di mar 19, 2019 11:02

Ik vind het erg mooi dat jullie het magnum ijsje hebben uitgekozen om daar een plantaardige variant van op de markt te zetten. Want een ijsje eten is het lekkere genieten. Dat is het onderbuikgevoel.
Ik heb de vegetarische rookworst van Unox ook al voorbij zien komen. Ik heb er wel even naar gezocht, maar niet al te hard. Vind ik ook een mooie zet. Ik heb zelf genoeg aan mijn zelfgemaakte linzenburgers, maar voor beginners is het ideaal. Die zijn nog erg vlees-georiënteerd.

Maar een ijsje is iets anders. Dat eet je alleen omdat het lekker is. En het gezonde laat je dan maar even zitten.

Het is bekend dat veganisme allerlei voordelen heeft. Voor de gezondheid, voor de dieren en voor het milieu. Maar voor een hoop mensen gaat dat het ene oor in en het andere oor uit. Ze luisteren gewoon niet. Dus als je die mensen om wil krijgen helpt het als je ze kunt verleiden.
En daar past dat vegan magnum ijsje heel goed in.
Als je het onderbuikgevoel van de mensen kunt bereiken kun je ze verleiden. Want de liefde van de man gaat door de maag, nietwaar? ;)

Voor mij was het het beste geweest als ik uiterlijk rond mijn 40ste zou zijn overgestapt naar een plantaardig dieet. Want toen begon het met mijn gezondheid te rommelen. Langzaamaan kreeg ik steeds meer last van ontstekingen. Ik kreeg diclofenacnatrium van de huisarts om dat te onderdrukken. Ik kreeg ook steeds vaker last van brandend maagzuur. Daar begon ik Rennies voor te gebruiken. Die haal je zonder recept bij de drogist.
Het afvallen werd ook steeds moeilijker. Mijn gewicht volgde zo'n typische jojo curve. En ik kreeg ook steeds meer last van een permanent hongergevoel. Als ik 's avonds mijn eten ophad was het vijf minuten later alsof ik helemaal niet gegeten had en had ik alweer een knagende honger.
Ik had geen idee hoe ik daar vanaf moest komen, maar ik werd wel steeds zwaarder. Het ging helemaal de verkeerde kant op met mijn lichaam.

Uiteindelijk heb ik rond mijn 49ste de knoop doorgehakt en ben toen vegetarisch gaan eten. Dat was al een hele verbetering. Mijn spijsvertering werd er een stuk beter van en als ik me niet vergis werd het met die ontstekingen ook al een stuk minder. Een paar jaar later mikte ik de kaas eruit en toen kon ik ineens wel permanent afvallen. Er ging zo 10 kilo vanaf die er nooit meer bij is gekomen. Dat was echt een hele opluchting.

Ik ben mij steeds meer gaan verdiepen in mijn voeding en daardoor ben ik steeds beter gaan begrijpen wat er in die voorgaande jaren eigenlijk aan mij mankeerde.
Die ontstekingen zijn helemaal verdwenen omdat ik nu plantaardig voedsel eet waar natuurlijke ontstekingsremmers in zitten. Dat hongergevoel na het avondeten is ook verdwenen omdat mijn suikerspiegel stabieler is geworden door het plantaardig dieet. Het brandend maagzuur is ook verleden tijd.
Ik ben nu 59 en ik voel me beter dan ik me in jaren heb gevoeld. En het risico op kanker, diabetes en hart- en vaatziekten is een stuk kleiner geworden. In mijn familie heeft kanker zijn tol geëist en ik weet zeker dat mijn dieet een significante rol speelt om dat risico te verkleinen. Vergeleken bij mijn moeder doe ik het stukker beter. Die had van alles geprobeerd, maar in haar tijd was veganisme nog iets obscuurs. Die heeft wat getobd met haar gezondheid. Ik zie haar nog zo op de bank zitten...

Als je zulke argumenten aan een vleeseter voorlegt trekken ze zich er over het algemeen niks van aan. Ze zitten vast in een oud patroon en laten zich niks nieuws meer vertellen.
Dus als je daar dan toch iets aan zou willen doen, in hun eigen belang, dan kun je ook proberen om ze te verleiden. Daarom vind ik het vegan magnum ijsje zo een supergoeie goede zet.
Het is niet alleen het lekkere genieten in je onderbuik, maar je ziet ook dat de big companies het serieuzer nemen. Het wordt dus steeds breder geaccepteerd.

Ik denk dat daardoor de publieke opinie over veganisme toch weer een stukje positiever gaat worden. Ik ben ervan overtuigd dat dat zal helpen om de gezondheid van een hoop mensen te verbeteren. En als meer mensen meer plantaardig gaan eten dan profiteren de dieren en het milieu daar automatisch van mee.

Je hoeft dus niet meer op een stengeltje bleekselderij te kauwen om de gezond te doen. Je kan nu ook gewoon een magnum ijsje eten. Of dat ijsje nou zo supergezond is, is een andere zaak, maar het is in ieder geval plantaardig. Je hoeft er steeds minder voor te ontberen. Het wordt makkelijker.

Ik vind het echt heel uitgekiend. Chapeau. :framboos:
-Frits

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » wo mar 20, 2019 12:49

Als jullie het echt helemaal goed willen doen zou je de plantaardige versie iets goedkoper kunnen maken dan de dierlijke versie. Dan krijgen jullie van mij echt een tien met een griffel.

Dierlijk voedsel is in beginsel duurder dan plantaardig voedsel. Een koe moet een aantal jaren gevoerd worden voordat je het vlees kunt consumeren. Dat voer kun je ook zelf opeten. Dat hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Je kunt die grond waar het op verbouwd wordt ook voor andere dingen gebruiken: spinazie, avocado's, bonen. Er schijnt wel enige discussie te zijn over de bruikbaarheid van diverse grondsoorten voor het ene of het andere gewas. Maar toch, ieder pondje gaat door het mondje. Dat geldt ook voor koeien, varkens en de kippen. Dus daarom zeg ik dat plantaardig voedsel in principe goedkoper is dan dierlijk voedsel.
Maar dit gaat over de vleeskant. Een ijsje gaat over de zuivelkant. En daar zou het best wel wat genuanceerder kunnen liggen.
Aan de andere kant produceert een koe wel methaangas en dat is een zeer schadelijk broeikasgas. Een koe is dus een sterk vervuilende melkmachine. Twee koeien zijn twee vervuilende melkmachines. En hoe zit het dan met drie koeien. Dat vertel ik de volgende keer. Niet alles tegelijk...

Jullie hebben natuurlijk niet de controle over de prijs in de supermarkt, dat bepaalt de supermarkt uiteindelijk zelf. Het hoeft natuurlijk ook niet meteen, jullie hebben ook ontwikkelingskosten die je moet terugverdienen, maar ik zou het wel mooi vinden als dit principe uiteindelijk toch wel zichtbaar wordt in de supermarkt. Vooral voor de laagste inkomens zou dat een extra stimulans kunnen zijn om de plantaardige variant eens te proberen.

En nu ik jullie toch aan de lijn heb: hebben jullie ook al eens gehoord van de pudla? Dat is de vegetarische variant van de omelet met eieren. Het is een heerlijk en veel gezonder alternatief voor de reguliere omelet. Eieren bevatten veel bouwstoffen, maar als je er teveel van eet doet het toch wel iets met je cholesterol. Daarnaast zitten er geen vezels in eieren.
Een pudla is gebaseerd op kikkererwtenmeel en water. Dat is de basis. Dit meel bevat ook veel bouwstoffen, veel eiwitten en het bevat bovendien ook veel vezels en het heeft geen negatief effect op je cholesterol.
Vezels zijn belangrijk voor je bloedsuikerspiegel en je darmen. Het zorgt voor een lang verzadigd gevoel en het voedt ook de bacteriëen in de darmen. De meeste mensen krijgen er te weinig van binnen. Het is ook erg belangrijk voor een goede stoelgang.

Je kunt er eindeloos mee variëren. Ik maak hem zelf met pompoenpitten, zonnebloempitten, rozijnen en wat gemalen gedroogde chillis. Verder doe ik er ook wat havermout doorheen om hem wat steviger te maken. Dan breekt ie niet zo gauw bij het omkeren.
Het lijkt me een leuk idee om dit eens in het koelvak of vriesvak van de supermarkt te leggen. Je neemt het mee naar huis en hoeft het dan alleen nog op te warmen in de magnetron of koekepan. Op brood of als tussendoortje.
Hummus is ook een groot succes geworden.
Ideetje?
-Frits

MagnumNL
Contacteer:

Bericht door MagnumNL » wo mar 20, 2019 18:21

Mogenblue schreef:
wo mar 20, 2019 12:49
Als jullie het echt helemaal goed willen doen zou je de plantaardige versie iets goedkoper kunnen maken dan de dierlijke versie. Dan krijgen jullie van mij echt een tien met een griffel.

Dierlijk voedsel is in beginsel duurder dan plantaardig voedsel. Een koe moet een aantal jaren gevoerd worden voordat je het vlees kunt consumeren. Dat voer kun je ook zelf opeten. Dat hoeft natuurlijk niet hetzelfde te zijn. Je kunt die grond waar het op verbouwd wordt ook voor andere dingen gebruiken: spinazie, avocado's, bonen. Er schijnt wel enige discussie te zijn over de bruikbaarheid van diverse grondsoorten voor het ene of het andere gewas. Maar toch, ieder pondje gaat door het mondje. Dat geldt ook voor koeien, varkens en de kippen. Dus daarom zeg ik dat plantaardig voedsel in principe goedkoper is dan dierlijk voedsel.
Maar dit gaat over de vleeskant. Een ijsje gaat over de zuivelkant. En daar zou het best wel wat genuanceerder kunnen liggen.
Aan de andere kant produceert een koe wel methaangas en dat is een zeer schadelijk broeikasgas. Een koe is dus een sterk vervuilende melkmachine. Twee koeien zijn twee vervuilende melkmachines. En hoe zit het dan met drie koeien. Dat vertel ik de volgende keer. Niet alles tegelijk...

Jullie hebben natuurlijk niet de controle over de prijs in de supermarkt, dat bepaalt de supermarkt uiteindelijk zelf. Het hoeft natuurlijk ook niet meteen, jullie hebben ook ontwikkelingskosten die je moet terugverdienen, maar ik zou het wel mooi vinden als dit principe uiteindelijk toch wel zichtbaar wordt in de supermarkt. Vooral voor de laagste inkomens zou dat een extra stimulans kunnen zijn om de plantaardige variant eens te proberen.

En nu ik jullie toch aan de lijn heb: hebben jullie ook al eens gehoord van de pudla? Dat is de vegetarische variant van de omelet met eieren. Het is een heerlijk en veel gezonder alternatief voor de reguliere omelet. Eieren bevatten veel bouwstoffen, maar als je er teveel van eet doet het toch wel iets met je cholesterol. Daarnaast zitten er geen vezels in eieren.
Een pudla is gebaseerd op kikkererwtenmeel en water. Dat is de basis. Dit meel bevat ook veel bouwstoffen, veel eiwitten en het bevat bovendien ook veel vezels en het heeft geen negatief effect op je cholesterol.
Vezels zijn belangrijk voor je bloedsuikerspiegel en je darmen. Het zorgt voor een lang verzadigd gevoel en het voedt ook de bacteriëen in de darmen. De meeste mensen krijgen er te weinig van binnen. Het is ook erg belangrijk voor een goede stoelgang.

Je kunt er eindeloos mee variëren. Ik maak hem zelf met pompoenpitten, zonnebloempitten, rozijnen en wat gemalen gedroogde chillis. Verder doe ik er ook wat havermout doorheen om hem wat steviger te maken. Dan breekt ie niet zo gauw bij het omkeren.
Het lijkt me een leuk idee om dit eens in het koelvak of vriesvak van de supermarkt te leggen. Je neemt het mee naar huis en hoeft het dan alleen nog op te warmen in de magnetron of koekepan. Op brood of als tussendoortje.
Hummus is ook een groot succes geworden.
Ideetje?
Hoi!

Bedankt voor de feedback, we zullen dit zeker meenemen! Ook heel erg leuk dat je met ideeën komt en een goede uitleg, wij waarderen dit zeker.

Groetjes, Magnum

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » vr mar 22, 2019 4:33

Goed idee! Ik was altijd dol op magnums voor ik vegan werd en ga dit zeker zo nu en dan kopen. Hoop dat ze ook bij die ola kramen te koop zullen zijn.
Getekend in floëemsap.

MagnumNL
Contacteer:

Bericht door MagnumNL » vr mar 22, 2019 17:59

Rorrim schreef:
vr mar 22, 2019 4:33
Goed idee! Ik was altijd dol op magnums voor ik vegan werd en ga dit zeker zo nu en dan kopen. Hoop dat ze ook bij die ola kramen te koop zullen zijn.
Bedankt voor je berichtje! Lekker verfrissend nu de lente is begonnen. :lol:

Groetjes, Magnum

Plaats reactie