vega rookwaar

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim

Plaats reactie
Iris20

vega rookwaar

Bericht door Iris20 » za dec 02, 2006 21:35

ik weet dat amarican spirit niet op dieren is getest maar is dat nou de enigste of zijn er meer

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » za dec 02, 2006 22:20

Roken is sowieso slecht voor dieren.. of het nou wel of niet getest is op dieren.

Iris

voedsel en andere produkten

Bericht door Iris » za dec 02, 2006 22:27

hoezo is roken slecht voor dieren als het niet op dieren is uitgetest hoe bedoel je dat? :roll:

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » za dec 02, 2006 22:33

Iris schreef:hoezo is roken slecht voor dieren als het niet op dieren is uitgetest hoe bedoel je dat? :roll:
De schadelijke effecten v rook op dieren..
als ze 'meeroken',: Zij kunnen natuurlijk lichamelijk heel wat minder aan dan wij.

En daarnaast, er worden heel veel bossen gekapt voor de tabaksindustrie.

Moet je eens nagaan wat voor destrastreuze effecten dat heeft op de dieren die leven in die wouden.

iris almelo

voedsel en andere produkten

Bericht door iris almelo » za dec 02, 2006 23:02

daar heb je gelijk in, het word nu zo massaal gebruikt dat het er nu zo aan toe gaat. toch was tabak in de tijd van de indiaanen een van de zuiverste planten en werd het heel anders gebruikt (ceremonies om te bidden of dankbaar te zijn voor wat ze hadden) jammer dat het nu zo ver moest komen, de indiaanen gebruikten het heel anders, maar omdat er nu misbruik word gemaakt van de tabaksplant is de werking ervan heel anders dan wanneer je het heel afentoe gerookt word. eerlijk gezegd vind ik het ook moeilijk, ik ben soms ook een nerveuze roker

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » za dec 02, 2006 23:10

Alex schreef:Roken is sowieso slecht voor dieren.. of het nou wel of niet getest is op dieren.
Dat weet zij ook wel hoor Alex! :!:
Noem gewoon even die namen op van die tabacproducenten die zich schuldig maken aan dierproeven!

Starsurprise
Leefwijze: flexanist

Bericht door Starsurprise » za dec 02, 2006 23:16

Daarentegen begrijp ik je intentie wel hoor :wink:

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » zo dec 03, 2006 11:50

Ik heb t zelfde als jij. Voel me ook vaak heel lullig tov de dieren omdat ik rook, maar.. Tja.

Als ik dat kan 'verbeteren' door in ieder geval merken te gebruiken die oké zijn, scheelt dat al wat, toch.
Is die American Spirit de enige?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo dec 03, 2006 12:14

je kan ook stoppen met roken ;)

Volgens mij is american spirit de enigste die 'ok' is mbt dierproeven. De rest van de merken die beschikbaar zijn zijn vooral merken en submerken van philip morris.

Mave

Bericht door Mave » zo dec 03, 2006 14:12

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » zo dec 03, 2006 16:49

Fontanelle schreef:
De schadelijke effecten v rook op dieren..
als ze 'meeroken',: Zij kunnen natuurlijk lichamelijk heel wat minder aan dan wij.

En daarnaast, er worden heel veel bossen gekapt voor de tabaksindustrie.

Moet je eens nagaan wat voor destrastreuze effecten dat heeft op de dieren die leven in die wouden.
Ik vind dit best wel kul eigenlijk.
Er worden ook veel bossen gekapt voor soja. Moeten we nu geen soja meer eten?
Nu kan jij natuurlijk aanvoeren dat door soja te eten geen vlees hoeven te eten waarvoor veel meer soja nodig was.
Volgens mij krijg je van roken minder eetlust. Wellicht is roken dus toch beter voor het milieu als je daardoor minder soja gaat eten (of andere dingen). Wellicht worden er dus wouden bespaard, al lijkt dat op het eerste gezicht niet het geval te zijn.

Styx

Bericht door Styx » zo dec 03, 2006 18:27

D'r komt toch ook tabak uit Spanje?
Daar zijn volgens mij niet zo heel veel oerwouden (stuk of nul..)
Of is dat juist wel getest op dieren o.i.d.?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo dec 03, 2006 18:31

Overigens kunnen er ook dierlijke ingredienten in sigarretten zitten.
En die ingredienten zelf kunnen ook op dieren getest zijn.

Ik vraag me af of het bij american spirit alleen het eindproduct betreft of ook de ingredienten er in.

Dick
Contacteer:

Bericht door Dick » zo dec 03, 2006 19:53

Rick schreef:
Ik vind dit best wel kul eigenlijk.
Nu kan jij natuurlijk aanvoeren dat door soja te eten geen vlees hoeven te eten waarvoor veel meer soja nodig was.
Volgens mij krijg je van roken minder eetlust. Wellicht is roken dus toch beter voor het milieu als je daardoor minder soja gaat eten (of andere dingen). Wellicht worden er dus wouden bespaard, al lijkt dat op het eerste gezicht niet het geval te zijn.
Er zijn landen die inmiddels voor 90% ontbost zijn door de tabaksindustrie.
De tabaksindustrie verlangt bij de afname van de tabaksbladeren dat ze gedroogt zijn. Droog stoken dus en wat is dan gemakkelijker de natuurlijke bronnen als hout te gebruiken. Geschat wordt dat het het stoken op hout voor het drogen van de bladeren verantwoordelijk is voor 1/8e deel van de totale kap van tropische wouden in de wereld.
Overigens heb ik begrepen dat de tabakbladeren tbv de Nederlands markt hier gedroogt worden mbv aardgas.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » zo dec 03, 2006 20:09

Rick schreef: Ik vind dit best wel kul eigenlijk.
En daarnaast; wat dacht je vd rook zelf.
Dat heeft wel degelijk schadelijke effecten voor het milieu.

-en ik vond dat een beetje een non-argument.
Want je kunt zelf ook de stap zetten minder (soja) te eten, zonder je lichaam te verkloten met sigaretten.

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » zo dec 03, 2006 21:14

Fontanelle schreef:
En daarnaast; wat dacht je vd rook zelf.
Dat heeft wel degelijk schadelijke effecten voor het milieu.

-en ik vond dat een beetje een non-argument.
Want je kunt zelf ook de stap zetten minder (soja) te eten, zonder je lichaam te verkloten met sigaretten.
Het is mijn lichaam, en ik verkloot het als ik het wil verkloten.
Ik wil best een beetje gezond leven, dat is op een bepaalde manier prettig, maar ik heb absoluut niet de behoefte om zo gezond mogelijk te leven. Overigens denk ik dat zo gezond mogelijk proberen te leven best ongezond is.
Ik vraag me af in hoeverre jij je honger gevoel onderdrukt zonder er aan toe te geven. Met andere woorden: laat jij eten staan, eet je weinig om het milieu zo min mogelijk te belasten?

Ik ben niet op zoek naar een leven waarin ik het milieu zo min mogelijk belast. Ik wil een leven leiden waarbij ik het milieu niet te veel belast. Binnen bepaalde grenzen vind ik dat ik het recht (en misschien wel de plicht naar mezelf toe) heb om te genieten en te gebruiken wat mij min of meer aangereikt wordt (dit alles binnen bepaalde grenzen).

Wellicht dat er voor tabak grote hoeveelheden bos worden gekapt. Je zou kunnen uitrekenen hoeveel je met een sigaret het milieu belast. En je kunt dan ook kijken hoeveel sigaretten je dan kunt roken binnen die grenzen waar ik het hierboven over had.

Mave

Bericht door Mave » zo dec 03, 2006 22:31

Ik sluit me aan bij Rick.

Mijn streven is niet perfect zijn voor de wereld; maar een beetje voor de wereld en 'n beetje mezelf plezieren.
Ik heb geen zin om bij ál mijn besluiten te denken of het wel 'verantwoord' genoeg is.

Fontanelle

Bericht door Fontanelle » ma dec 04, 2006 6:34

Nee, ik laat mijn eten niet staan. :roll:

Joop

Re: voedsel en andere produkten

Bericht door Joop » ma dec 04, 2006 9:18

Iris schreef:hoezo is roken slecht voor dieren als het niet op dieren is uitgetest hoe bedoel je dat? :roll:
Omdat er veel testen gedaan worden bij het onderzoek naar longkanker??

Rick
Site Admin

Re: voedsel en andere produkten

Bericht door Rick » ma dec 04, 2006 9:31

Joop schreef:
Omdat er veel testen gedaan worden bij het onderzoek naar longkanker??
Er is volgens mij ook wel eens onderzocht wat de invloed van soja is op de gezondheid. Daar zijn vast ook dieren bij gebruikt.
Zou je om die reden ook geen soja meer eten?

Volgens mij zijn dit soort redeneringen een stap te ver. Het kan mij niet zoveel schelen wat er allemaal onderzocht wordt. Dat iemand ooit pindakaas op dieren heeft getest weerhoudt mij er niet van om toch pindakaas te eten. Het is wat anders als een fabrikant een product test mbv dieren. Als een fabrikant zijn pindakaas gaat testen, dan kies ik voor een ander merk pindakaas.

Plaats reactie