gouda's glorie mayo light

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Kirsty xvx
Leefwijze: veganist

Bericht door Kirsty xvx » di mei 08, 2007 13:02

Zover ga ik niet eens in mijn veganisme... :oops:
Put a ribbon round my neck and call me a libertine
I will sing you songs of dreams I used to dream
I will sail away on seas of silver and gold
Until I reach my home

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 13:08

Troost je, zover gaan heel veel mensen niet in hun veganisme (ik ken er volgens mij maar een handjevol).

VEMP

Bericht door VEMP » di mei 08, 2007 14:03

Ik kreeg in een reactie op mijn mail of de aroma ook vegan is het volgende antwoord:

Specifiek over azijn: deze is niet in aanraking geweest met dierlijke bestanddelen.
Specifiek over aroma's: de gebruikte aroma's zijn niet in aanraking geweest met dierlijke bestanddelen.

Dus ik denk dat ze meteen de weder vraag van Marian hebben meegenomen. Bij deze dus!

Joop

Bericht door Joop » di mei 08, 2007 14:04

Dat had ik ook al gequote dus ik snal ook niet goed waarom er nog zo veel extra vragen nodig zijn. Leek me zo een uiterst duidelijke meel.

marjan

Bericht door marjan » di mei 08, 2007 14:12

Er zijn veganisten die de details heel belangrijk vinden en die niet zomaar geloven dat iets veganistisch is als dat verklaard wordt door de fabrikant. De persoon die me vroeg door te vragen zit zelf in de werkgroep produktinformatie en heeft de ervaring dat als je op deze manier doorvraagt je soms toch nog opeens op niet-veganistische dingen stuit. Het gaat dan vaak om dingen waar de persoon die je vraag beantwoordde te goeder trouw van uit ging dat het wel veganistisch was.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 14:27

Laat dat dan lekker aan de PGV-werkgroep over zou ik denken, die is daar voor. Nu bevestig je alleen maar het vooroordeel dat alle veganisten zeikerds zijn die niets kunnen eten zonder er een heel drama van te maken. Als een productwerkgroep zoiets eenmalig doet lijkt het al heel wat minder muggenzifterig dan wanneer priv?personen de fabrikant lastig blijven vallen met mailtjes over o.a. de manier waarop de azijn geklaard is (zeker als de fabrikant al heeft verklaard dat het product (inclusief azijn!) geheel veganistisch is).

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » di mei 08, 2007 14:49

Wow hee, je zou bijna gewoon croissantjes met mayo van de supermarkt gaan eten gewoon omdat dat ook veganistisch verantwoord kan :lol: .

MMMMMayonaise! Dipsaus voor chips! Whiephoi!

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 14:59

Shantisabine schreef:je zou bijna gewoon croissantjes met mayo van de supermarkt gaan eten
Ja! :lol:
Bijna dan he, de combi lijkt me toch niet echt lekker. :wink:

Veganpix

Bericht door Veganpix » di mei 08, 2007 18:17

Kiwi schreef:Nu bevestig je alleen maar het vooroordeel dat alle veganisten zeikerds zijn die niets kunnen eten zonder er een heel drama van te maken.
Veganisten zeikerds? Dat zou idd niet leuk zijn. Jij weet immers hoe dat voelt
Kiwi schreef:Van te voren had ik eerst ge?nformeerd of veganistisch eten mogelijk was. Daarvan kreeg ik een bevestiging per mail. Bij het (telefonisch) reserveren had ik het nog een keer uitdrukkelijk aangegeven dat we veganistisch wilden eten. Voor de zekerheid had ik er nog een mailtje achteraan gestuurd, met daarin een omschrijving wat we allemaal wel en wat we allemaal niet eten. Ook hierop heb ik een mailtje terugontvangen. Tot slot heb ik het nogmaals genoemd toen ik later nog een keer ergens over belde. Ik voelde me een behoorlijke zeikerd, maar goed, als je iemand een verwendagje cadeau doet wil je ook dat het allemaal perfect geregeld is toch?
:wink:

Bron

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » di mei 08, 2007 19:38

Daarom moet je dat beeld zeker niet nog eens extra gaan bevestigen, toch?

Marla

Bericht door Marla » wo mei 09, 2007 10:02

Ze geven zelf toch al aan dat de azijn niet met dierlijke bestanddelen in aanraking is gekomen? Als ze dat doen dan lijkt me dat ze wel weten waar ze het over hebben, dus ik vind het een beetje flauw om dan nog eens ernaar te gaan vragen. Ik denk dat ze nu het gevoel krijgen dat ze niet serieus genomen worden.

Framboos

Bericht door Framboos » wo mei 09, 2007 10:06

En als ze dat al aangegeven heeft, gaat ze echt niet nog een keer uitzoeken of het zo is, maar geeft ze gewoon hetzelfde antwoord, tenzij je het bij iemand anders vraagt.

Doorvragen heeft misschien zin als ze zegt 'de azijn is veganistisch', omdat je dan kan vragen of het ook niet met dierlijke bestanddelen geklaard is, maar als ze dit zelf al zeggen...

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mei 09, 2007 10:19

Ik heb verder dat met de azijn ook uitgebreid in mijn mail uitgelegd, dus ik vertrouw het verder wel. Het lijkt ook alsof ze er zeker een hoop tijd in gestoken hebben en met een standaard antwoord zijn gekomen daarover.

-gebruikergewist-

Bericht door -gebruikergewist- » wo mei 09, 2007 10:28

Alex schreef:Het lijkt ook alsof ze er zeker een hoop tijd in gestoken hebben en met een standaard antwoord zijn gekomen daarover.
Het lijkt juist niet op een standaard antwoord, als ze zelfs al specificeren dat de azijn veganistisch geklaard is! Dat is toch niet iets wat een gemiddelde consument wil weten, dus ze hebben er echt wel goed over nagedacht lijkt mij.

Framboos

Bericht door Framboos » wo mei 09, 2007 10:32

Ik denk dat Alex bedoelt dat ze alles uitgezocht hebben wat iedereen afzonderlijk gevraagd had, en toen al die antwoorden naar iedereen dmv hetzelfde 'standaard' antwoord gestuurd hebben.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo mei 09, 2007 12:49

Ja, wat Framboos zegt.

Gerardo
Contacteer:

Bericht door Gerardo » wo mei 09, 2007 19:44

Heb nooit van mayo gehouden, dus hier hoef ik mij lekker niet mee bezig te houden :P

Niels

Bericht door Niels » do mei 10, 2007 8:55

Ik lees steeds weer Jumbo dit, Jumbo dat, maar die hebben we hier niet. Nog meer succesverhalen bij andere supers?

Framboos

Bericht door Framboos » do mei 10, 2007 9:12

Super de Boer zou 't toch ook hebben? En Deen? (Die laatste ken ik dan weer niet.)

Niels

Bericht door Niels » do mei 10, 2007 9:17

Framboos schreef:Super de Boer zou 't toch ook hebben? En Deen? (Die laatste ken ik dan weer niet.)
A ok, een Super de Boer is er nog wel enigszins in de buurt.

Plaats reactie