Falafun falafel bij AH

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Fee

Falafun falafel bij AH

Bericht door Fee » vr jun 29, 2007 14:06

Hoi allemaal,

Bij Albert Heijn XL ligt in het vriesvak:

- Falafel van Falafun
- Tomatensaus voor op de falafel van Falafun
- Falafelsticks van Falafun.

De falafelsticks zijn per 6 verpakt met twee zakjes tomatensaus erbij. Ze lijken me erg geschikt voor op de barbecue.

Groetjes,

Fee

Robb

Bericht door Robb » vr jun 29, 2007 14:09

Nice

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » za jun 30, 2007 10:24

Dat komt mooi uit, ik ontdekte laatst dat er nog een nieuwe barbecue in onze garage ligt, ooit eens van een buurman gekregen. Kunnen we ook eens de buurt bestoken met van die dampen. We zitten hier bijna elk weekend met de deur dicht vanwege de varkens- en kipverbrandingsgeuren. Bleeeg! Weet iemand nog iets vegans voor op de bbq dat extra stinkt en dampt :wink: ?

marjan
Leefwijze: veganist

Bericht door marjan » za jun 30, 2007 10:42

De NVV heeft een folder/boekje (hoe heet zoiets op A5-formaat van een aantal dubbelgevouwen A4-tjes) getiteld: "Barbecuen met veganisten". Zal wel via de webwinkel verkrijgbaar zijn denk ik ookal hoor ik er eigenlijk nooit mensen over.

Misschien leuk om eens een veganistische barbecue af te spreken ergens (mag ook wel hier, ik heb een grote tuin) en dan allerlei dingen te proberen (iedereen neemt iets mee wat hem of haar leuk en vooral ook lekker lijkt voor op de barbecue) en met elkaar te beoordelen wat de meest geslaagde dingen zijn voor op een veganistische barbecue :) . Kunnen we dan meteen een artikel voor in de Vega! over schrijven... Top 10 van de lekkerste veganistische barbecue-mogelijkheden :idea:

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » za jun 30, 2007 10:56

Afgelopen maandag was ik bij de openbare crematie van m'n vereniging (met een aparte vego-BBQ) en daar hadden ze maiskolven in een marinade van olie met iets sambal-achtigs gelegd en dat was heerlijk! Ook hadden ze wraps gevuld en die in aluminiumfolie op de barbecue gelegd. Omdat ze er mozerella in hadden gedaan, heb ik het niet gegeten maar het was wel een goed idee, toch? Alleen stonk het niet :( .

Billie&Bollie

Bericht door Billie&Bollie » za jun 30, 2007 11:17

marjan schreef:De NVV heeft een folder/boekje (hoe heet zoiets op A5-formaat van een aantal dubbelgevouwen A4-tjes) getiteld: "Barbecuen met veganisten". Zal wel via de webwinkel verkrijgbaar zijn denk ik ookal hoor ik er eigenlijk nooit mensen over.
Ik heb het pas besteld bij NVV: er staan heel wat nuttige tips in.
Je hebt ook het boek vegetarisch bbq'en, niet alles is vegan maar je kan de meeste dingen wel aanpassen :wink:

Ik denk dat je weinig vegan-gerechten gaat vinden die stinken :D

Dat met die mais wilde ik de volgende keer ook eens gaan proberen. Ik heb mij pas een electrische tafel bbq aangeschaft, zodat ik ook kan mee-eten.

bianka

falafelfun

Bericht door bianka » do jul 05, 2007 10:18

Ook te koop bij de Jumbo. ligt in het koelvak bij de sla-soorten. dus niet bij de vegetarische producten!

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana » za aug 11, 2007 10:05

Ik zoek me echt al weken rot, maar volgens mij ben ik gewoon te blond. 2 AH XL's doorzocht (meerdere malen) en ook bij de Jumbo gespiekt, maar daar hebben ze het volgens de site nog niet.
Maandag maar even bij de slasoorten gaan snuffelen dan! Ben nu namelijk wel erg benieuwd (en de tofu zat)!

Morbide
Contacteer:

Bericht door Morbide » za aug 11, 2007 10:11

De Jumbo in Drachten heeft de Falafel bij de vleesvervangers liggen. 't Is wel andere dan van Falafun.
Nietes, Fiona is de liefste :heart:

Fontanelle
Leefwijze: veganist

Bericht door Fontanelle » wo aug 22, 2007 15:03

falafun is lekkerrr

Plaats reactie