No Muh

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
lena

No Muh

Bericht door lena » zo mar 13, 2011 22:47

(No Muh verdient een eigen topic, in plaats van het Cheezly topic waar het nu besproken wordt)

Ik heb No Muh geproefd, de pikante versie. Wow! Dat smaakt echt zoals ik me kaas herinner (wat niet heel veel zegt, maar toch). Deze is ook koud lekker, heb nog niet eerder een vegan kaas gehad die dat is. Ik heb ineens geweldige hoop voor allerlei vervangende producten zodat veganisme veel aantrekkelijker wordt voor mensen.

Ik heb ook de smeltversie gekocht, eens kijken wat ik daar mee ga doen.

(Ik wou alleen dat er enige voedingswaarde aan zat, maar vooruit, het is niet dat kaas echt gezond is tenslotte. Het verbaast me echt enorm dat ze van zulke ingredienten zoiets kunnen maken!)

Ik zie dat het niet meer bij veggiedeli te koop is? Weet iemand waarom?

En weet iemand of No-Muh ook zo snel schimmelt? Of zou ik het moeten/kunnen invriezen?

Marla
Leefwijze: veganist

Re: No Muh

Bericht door Marla » ma mar 14, 2011 8:45

Ja lekker is het heh!

Ik heb begrepen dat ze het niet meer leveren omdat ze vonden dat het van te ver moest komen, aangezien het uit Zwitserland komt. Ik snap dat alleen niet helemaal, aangezien ze ook producten uit Engeland en Duitsland verkopen, maar goed, het zal wel.
Iemand van de Biomarkt die zelf vegan is heeft het dus maar rechtstreeks besteld uit Zwitserland, en daarbij ook het assortiment wat groter gemaakt, ze hebben nu ook de smeltkaas en kaasfondue.

Ik heb nog niet gehad dat hij ging schimmelen, maar bij ons is hij meestal ook wel redelijk snel op :oops:

lena

Bericht door lena » ma mar 14, 2011 9:13

Marla schreef: Ik heb begrepen dat ze het niet meer leveren omdat ze vonden dat het van te ver moest komen, aangezien het uit Zwitserland komt. Ik snap dat alleen niet helemaal, aangezien ze ook producten uit Engeland en Duitsland verkopen, maar goed, het zal wel.
Dat zou ik echt zonde vinden! Het is zo belangrijk dat dit soort producten veel verkocht worden! Ook lekker motiverend voor mensen die vegan producten willen ontwikkelen. De echt lokale markt voor vegan producten is gewoon te klein op het moment. En dan vind ik inderdaad Zwitserland niet, Schotland wel een heel arbitraire grens want Zwitserland en Schotland liggen ongeveer even dicht bij Nederland (heb net even gecheckt: Geneve ligt zelfs hemelsbreed iets verder van Amsterdam dan Edinburgh).

Ik vind het ook niet helemaal kloppen juist voor een webwinkel. Als je weinig voedselkilometers belangrijk vindt zou ik denken dat je niet met auto's eten door heel Nederland gaat bezorgen.

Nou ja, dan maar wat vaker naar Amsterdam :) Ik hoop wel dat het bij de Biomarkt in het assortiment blijft en ben je dankbaar dat jij het blijkbaar geregeld koopt :)

maartje

Bericht door maartje » ma mar 14, 2011 11:43

Oh, maar een paar weken geleden was ik bij de Biomarkt en toen was alle No-Muh weg! Ook geen lege plekken en/of prijsstickers op het schap. In plaats daarvan lag er 'kaas' van het merk Sheese. Ik was in de veronderstelling dat het daar dus ook uit het assortiment is, misschien om dezelfde reden? Of heb jij het pas nog gezien Marla?

Ik hoop dat het weer terugkomt, want ik vond het echt wel lekker :)

lena

Bericht door lena » ma mar 14, 2011 12:12

Ik heb het gisteren gekocht bij de Biomarkt. Ze hadden pittig, normaal, smelt en fondue (iemand de fondue al eens geprobeerd?) Er was nu geen Sheese. Misschien wisselen ze het af? Er was ook al geen Cheezly mozzarella, dat vond ik wel jammer, ik had helemaal zin in een 2-kazen pizza.

Ik heb net 2 broodjes kaas gegeten :) Jeeminee, ik voel me zo normaal ineens!
Eerst zat ik nog wat te prutsen om die kaas netjes te snijden, vond het zo zonde, de dikke plakken, maar ineens realiseerde ik me dat dit een opgelost probleem is, en dat daar de kaasschaaf voor uitgevonden is :)

maartje

Bericht door maartje » ma mar 14, 2011 12:42

Oh hoera, fijn dat het er weer was! Dan ga ik ook maar snel weer langs. Maar wel gek ja, dat Sheese dan nu weer weg is. Misschien zijn ze nog aan het experimenteren wat het beste verkoopt :)

Marla

Bericht door Marla » ma mar 14, 2011 13:10

maartje schreef:Oh, maar een paar weken geleden was ik bij de Biomarkt en toen was alle No-Muh weg! Ook geen lege plekken en/of prijsstickers op het schap. In plaats daarvan lag er 'kaas' van het merk Sheese. Ik was in de veronderstelling dat het daar dus ook uit het assortiment is, misschien om dezelfde reden? Of heb jij het pas nog gezien Marla?

Ik hoop dat het weer terugkomt, want ik vond het echt wel lekker :)
Dat kwam doordat zij het via veggie-deli bestelden, en toen die het niet meer leverden hebben ze volgens mij even Sheese genomen als vervanger. Nu krijgen ze het rechtstreeks van Vegusto, dus volgens mij blijft het voorlopig wel in het assortiment. Ik had al gehoord dat het ontzettend goed liep, het is erg populair. Die Sheese was denk ik gewoon een tijdelijke oplossing, echt lekker is die niet (toch? Ik heb niet alle smaken geprobeerd maar degene die ik had waren vrij zuur.)

maartje

Bericht door maartje » ma mar 14, 2011 13:56

Aha goed om te weten. Ik geloof dat ik ook liever no-muh heb dan sheese. Die sheese (ik heb ook maar een variant gehad hoor) smaakte een beetje vreemd, naar iets dat je niet zou kunnen eten.

lena

Bericht door lena » ma mar 14, 2011 13:59

Marla schreef: Nu krijgen ze het rechtstreeks van Vegusto, dus volgens mij blijft het voorlopig wel in het assortiment. Ik had al gehoord dat het ontzettend goed liep, het is erg populair.
Hoera!

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mar 14, 2011 14:16

Hier hebben ze het nog niet. Is de prijs een beetje gelijk aan die van cheezly v. redwood?

Marla

Bericht door Marla » ma mar 14, 2011 14:24

Nee het is een stuk duurder. Ik zie het ook altijd meer als luxe kaasje voor af en toe, dat maakt het ook extra bijzonder.

maartje

Bericht door maartje » ma mar 14, 2011 14:49

5 euro per stuk! Ik koop het ook alleen maar af en toe, en dan is het inderdaad heel feestelijk :D

lena

Bericht door lena » ma mar 14, 2011 18:27

Ik heb het net laten proeven aan iemand die geen veganist is (en erg moest lachten over mijn enthousiasme over het eten van een broodje kaas). Die vond het ook lekker.

Het is wel duur inderdaad (25 euro per kilo), maar vroeger kocht ik altijd kaas van 12,50 per kilo, en daar deed ik helemaal niet zuinig mee. Ik at rustig 4 boterhammen met kaas per dag, en sneed dan ook nog wel blokjes af om zo te eten. Wat dat betreft valt het me ook wel weer mee (dan zou ik er toch 2 boterhammen per dag van kunnen eten in plaats van 4), ik ben alleen niet meer gewend aan duur eten blijkbaar.

De ingredienten zien er eigenlijk heel goedkoop uit. Goh, als grote bedrijven dit eens zouden ontdekken en standaard hun pizza's hiermee zouden beleggen... Ik denk dat een groot deel van de prijs zit in het feit dat het op kleine schaal geproduceerd wordt.

Ananas

Bericht door Ananas » ma mar 14, 2011 21:22

Ik heb vandaag de pittige No Muh gekocht bij de biomarkt :-) morgen proeven, ben benieuwd!
Heb ook plamil rijstmelkmayo en een vegan knoflookmayo gekocht, en rijst- en speltcuisine :D en losse thee, en koffie extract om mee te bakken, en en en haha :p wat een leuke winkel!

lena

Bericht door lena » di mar 15, 2011 11:02

Ik zie dat je Vegustu producten ook bij de makers zelf online kunt bestellen. Verzendkosten zijn 10 euro, boven de 100 euro gratis. Misschien interessant voor mensen die samen bestellen. Ze hebben best veel, ook vleesalternatieven, mayonaise etc.

Ik zag daar ook dat je het in kunt vriezen.

Stein

Bericht door Stein » di mar 15, 2011 21:06

Klinkt tof, ik heb het hier nog niet gezien. Hopen dan maar, ik wil smeltende kaas...

Marla

Bericht door Marla » di mar 15, 2011 21:18

Wat ik raar vond is dat de dingen duurder zijn als je het bij vegusto zelf bestelt. En aangezien ik in Amsterdam woon is het ook niet echt nodig want ik kan naar de biomarkt, hoewel ik ook wel benieuwd ben naar de worsten enzo.

lena

Bericht door lena » di mar 15, 2011 23:59

Marla schreef:Wat ik raar vond is dat de dingen duurder zijn als je het bij vegusto zelf bestelt.
Ja, dat viel mij ook op! Misschien is de BTW daar hoger ofzo?
En aangezien ik in Amsterdam woon is het ook niet echt nodig want ik kan naar de biomarkt
Ja, wrijf het er maar in :)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mar 16, 2011 1:15

Oh, die website! Daar moeten we een keer bestellen.
Die Biomarkt klinkt ook al te opwindend. Waarom is er in Groningen niet zo'n winkel?!

Minoes

Bericht door Minoes » vr mar 18, 2011 18:10

Waar kan ik dit kopen in de buurt van Arnhem/Utrecht/Nijmegen? Mag ook online bestellen zijn tegen fatsoenlijke verzendkosten...

Plaats reactie