No Muh

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
marjan
Leefwijze: veganist

No Muh

Bericht door marjan » vr jul 29, 2011 16:47

Op weg naar de veganistische zomerweek was ik met twee mensen uit Berlijn. We hadden allemaal wat dingen voor onze lunch meegenomen. De vrouw uit Berlijn had o.a. No Muh bij zich. Woah! Wat was dat lekker. Ik had het graag in Nederland ook besteld via devegetarischeslager.nl maar dat lukt niet. Henk Pasveer vertelde me dat de onderhandelingen met de leverancier (of eigenlijk met de tussenpersoon) vastgelopen waren. Ik weet dat er op dit forum ook al wel vaker over de No Muh-kazen gesproken is maar kan het niet makkelijk terug vinden omdat de zoekfunctie niet meer goed werkt.

Ik zou graag horen hoe anderen zo makkelijk en goedkoop mogelijk aan hun No Muh-kaasjes komen.

vegalan

Re: No Muh

Bericht door vegalan » vr jul 29, 2011 20:40

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » za jul 30, 2011 5:40

Is de voedingswaarde echt zo laag van dit product?
Als dat zo is ga ik het niet kopen ook al is het nog zo lekker.
Dan toch maar liever noten eten.
Bij Biomarkt dacht ik aan die markt bij de Noorderkerk iedere zaterdag, klopt het dat het die dure natuurvoedingswinkel is aan de Weteringschans?
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Marla

Bericht door Marla » za jul 30, 2011 6:42

Ja dat klopt, dat is hem.

@Marjan: volgens mij heb je twee opties, je bestelt het online of je haalt het bij de biomarkt. Ik heb zelf geen ervaring met het online bestellen maar ik hoorde van een vriend dat dat prima gaat en je het ook heel snel in huis hebt. Aangezien je niet echt dicht bij A'dam woont zou ik daarvoor gaan als ik jou was!

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » za jul 30, 2011 9:26

Ze hadden No-Muh bij de webwinkel Veggiedeli, maar die verkopen het nu niet meer omdat ze het teveel voedselkilometers vinden.

JesseL

Bericht door JesseL » za jul 30, 2011 9:44

Rechtstreeks bij No-Muh in Zwitserland is wel erg duur. 10 euro verzendkosten! Ik zag een webwinkel in Engeland die het voor 5 pond verzond. Maar dan nog wordt de kaas wel erg duur. Maar ik ben zo benieuwd!

De Bute Island Sheese Blue Flavor bij Veggiedeli is overigens ook erg aan te raden als je van blauwader kaas hield. Die is echt verschrikkelijk lekker! Lekker door salade, op pizza en door de risotto. Maar ook lekker om zo te eten!
http://www.veggiedeli.nl/webshop/kaas-v ... lue-flavor

Brent

Bericht door Brent » za jul 30, 2011 10:35

Ik snap het niet, iedereen is razendenthousiast over een duur product waar nauwelijks voedingswaarde in zou zitten?
Wat zijn dan de ingrediënten? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iets dat heel lekker is weinig voedingswaarde kan hebben.
Puur als genotsmiddel zou ik het een keer mijn gasten voor kunnen zetten dan en er zelf uiteraard ook van eten. :P
Maar ik blijf het wat merkwaardig vinden dat mensen warm lopen voor iets dat op iets niet-veganistisch lijkt, veel kost en weinig voedingswaarde zou hebben.
Of denk ik te utilitair over voeding? :mrgreen:
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Sascha

Bericht door Sascha » za jul 30, 2011 10:52

Veel mensen hoeven niet 100% gezond te eten en zijn geen veganist geworden omdat ze kaas zo smerig vinden... En dat het veel geld kost is jammer, maar soms heb je er gewoon wat meer voor over.

JesseL

Bericht door JesseL » za jul 30, 2011 12:11

Inderdaad. Het lijkt me duidelijk dat Brent niet de doelgroep van dit product is. Maar ik kon een lekker stukje kaas wel waarderen en zou het erg prettig vinden als dat nu als vegan nog steeds kan. Ik zou dit niet als hoofdmaaltijd gebruiken en zeker niet iedere dag, dus over het gebrek aan voedingsstoffen maak ik me echt niet druk.

Ik zal het nog gekker maken. Ik gebruik ook nog steeds suiker als vegan! :shock:
Heel erg ongezond waarschijnlijk, maar heeft niks met het veganisme te maken. Toch worden continue op dit forum producten gebashed, enkel en alleen omdat het suiker bevat, of zoals in dit geval een gebrek aan voedingsstoffen zou hebben.

Volgens mij gaat dit forum over veganisme en is het alleen van belang dat de besproken producten vegan zijn. Als je geen interesse in dit soort, niet noodzalijke, luxe producten hebt, prima, maar grijp niet elke mogelijkheid aan om het belachelijk te maken/ af te kraken.

Brent

Bericht door Brent » za jul 30, 2011 13:36

Sterker gesteld, ik kan lekkere zuivel-kaas nog steeds erg waarderen op mijn pizza. :)
Maar dan weet ik tenminste dat het ook goede voedingswaarde heeft.
Ik doe niet aan "bashen", nix voor mij, maar dingen eten die geen voedingswaarde hebben vind ik verspilling.
Op mijn vraag komt geen antwoord, dus ik zal het op een andere manier proberen uit te zoeken wat dat spul allemaal bevat.
Aan rijstebloem is overigens niets mis qua voedingswaarde.
Helaas zit er knoflook in, waarschijnlijk ook iets van uienpoeder, dus dat is een definitieve no-no voor mij.
Al zou ik die met walnoot wellus uit willen proberen.

http://www.plantbasedfoodie.com/vegan-c ... -muh-chas/

Ingredients: Water, vegetable oil and fats, potato starch, rice flour, nut butter, cereal flour, rock salt, carrageen, spices, yeast and yeast extract, flavor (vegetable), lactic acid (vegetable), colour (beta-carotene)

Inmiddels heb ik per e-mail bij het Zwitserse bedrijf geïnformeerd of en welke kazen ui-achtigen en/of paddestoelingrediënten bevatten.

JesseL

Bericht door JesseL » za jul 30, 2011 14:15

Je eet wel dierlijke kaas??? :shock: Dat vind je geen probleem en een vegan kaas met zogenaamd weinig voedingsstoffen wel? Evenals ui en knoflook? Volgens mij zit je dan echt op het verkeerde forum... :?

Wat voor geweldige voedingsstoffen zitten er in dierlijke kaas? Veel verzadigd vet, veel zout en eiwitten, maar laatste die kan je net zo goed, of zelfs beter uit plantaardige producten halen...

En inderdaad, een beetje zelf moeite doen kan geen kwaad. Waarom moet iemand anders de ingrediënten voor jou opzoeken? Of dacht je dat we die uit ons hoofd kende?

Overigens ook wel knap dat je al de conclusie trok dat er weinig voedingsstoffen in zitten terwijl je nog niet eens de ingrediënten wist... :roll:

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za jul 30, 2011 18:04

Van iets als kaas verwacht ik inderdaad niet veel qua voedingswaarde, of het nou vegan is of niet :) tenzij ik het misschien zelf maak... Zo lang het maar niet te óngezond is vind ik het best voor af en toe.

Die No Muh lijkt me dus vooral interessant voor de smaak! Hier kun je het trouwens ook bestellen, samen met allerlei andere vegan kazen (had ik volgens mij al eens genoemd, maar ook wel handig voor in deze draad).

Ananas

Bericht door Ananas » za jul 30, 2011 21:42

Ik was niet super enthousiast over de No Muh. Had het gekocht bij de Biomarkt in Amsterdam. Ik ben wel groot fan van de pizzakaas die veggiedeli verkoopt.

Ennnn Brent. Verspilling, dat is dat kalfjes geslacht worden voor melk. Dat koeien jarenlang gemarteld worden (of letterlijk uitgemolken). In koemelk zit voor mensen geen voedingswaarden. Ik begrijp dat je anders eet dan de gemiddelde veganist, maar wil je op dit forum niet dierlijke producten gaan ophemelen? Daarvoor is dit niet de geschikte plek.

Brent

Bericht door Brent » za jul 30, 2011 22:26

Ik mag graag even vloeken in de kerk jah. :mrgreen:
Ga me niet zomaar aanpassen aan een heersende mores.
Ik zie kaas [met mate] als heel gezond, maar eet het zo weinig mogelijk omdat het nergens voor nodig is om je voedingsstoffen persé via dieren te betrekken.

Apraxia

Bericht door Apraxia » zo jul 31, 2011 14:57

Ik was even verontrust over de stelling van Brent maar toen ik naar zijn avatar keek verklaarde dat een hoop, niet teveel woorden aan vuil maken dus :P
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jul 31, 2011 15:42

Volgende keer delete ik dergelijke berichten gewoon.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » zo jul 31, 2011 17:08

Ananas schreef:In koemelk zit voor mensen geen voedingswaarden.
Tuurlijk wel. De proteïnen, koolhydraten en vetten uit melk kan ons lichaam gewoon opnemen en gebruiken hoor. En vast ook wel wat mineralen en vitaminen die je lichaam kan gebruiken. De meeste voeding heeft wel voedingsstoffen waar ons lichaam wat aan heeft.
Dat je prima zonder melk kan, en alle voedingsstoffen die erin zit ook op andere manieren kan krijgen, wil niet zeggen dat het dan dus geen voedingswaarden heeft.

Ananas

Bericht door Ananas » zo jul 31, 2011 17:12

Ik beredeneerde zoals Brent. In koekjes zitten ook voedingswaarden volgens jouw beredenering. Maar ik ging uit van een verschil tussen voedingswaarden en voedingsstoffen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo jul 31, 2011 17:26

Nu weer alleen over No Muh zelf graag :offtopic:

marjan

Bericht door marjan » zo jul 31, 2011 20:02

@Vegalan: Dank je wel voor de link!
@Marla: Dank je wel voor de samenvatting en het op mijn situatie toegespitste advies! Erg prettig.
@Brent: Ik snap je heel goed en wil over het algemeen ook alleen maar mijn geld uitgeven aan dingen die supergezond zijn of die minstens naar mijn idee redelijk gezond zijn... Af en toe komt er echter wel eens iets in mijn leven langs wat me van dat voornemen afbrengt. Dit soort kaas bijvoorbeeld. Of soms heb ik zin in patat met veganistische mayo. Of in chips.... Of in wijn.... Soms ook wil ik iets heel lekkers (maar wel veganistisch) kopen voor mijn puberkinderen...

Plaats reactie