Vegan haarverf?

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
veggie0carrot
Leefwijze: veganist

Vegan haarverf?

Bericht door veggie0carrot » za jul 07, 2012 14:14

Heeihooi

Ik denk erover om een paar stukken van mijn haar groen te verven met haarverf ( met andere verf lijkt me niet zo handig :lol: ;) )

Welk merk is goed en vegan?
Animals are my friends... I don't eat my friends!

Eef

Re: Vegan haarverf?

Bericht door Eef » za jul 07, 2012 18:21

Ik las dat Appelmoes Manic Panic gebruikt, die hebben felle kleuren.

Ik gebruik zelf de verf van Sante, maar dat zijn meer natuurlijke kleuren (en natuurlijke ingredienten).

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » za jul 07, 2012 19:17

Manic Panic inderdaad, en Directions. :) Zijn beiden vegan en proefdiervrij. Manic Panic heeft mooiere kleuren, maar Directions blijft beter zitten. Je kunt ze gewoon bij de kapperswinkel halen, moet je even googelen waar er een bij jou in de buurt zit.
Als je nog moet bleken, die hebben ze ook van dat merk. Leuk dat je ook groen haar neemt! :D
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Eef

Bericht door Eef » za jul 07, 2012 22:19

Oeeehhh die kleuren van Directions zijn ook mooi! Ik had me voorgenomen geen chemische haarverf meer te gebruiken, maar bijvoorbeeld Cerise is wel errug mooi 8)

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 11:54

Cerise heb ik heel lang in mijn haar gehad, die is inderdaad heel erg mooi. :grin: Waarom geen chemicaliën meer, trouwens?
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

veggie0carrot

Bericht door veggie0carrot » zo jul 08, 2012 12:03

Ik zat nu eigenlijk te denken aan haarclips.
Dat zijn lokken die je of aan je haar kan haken, zodat je een extra lok hebt.
Ik zag dat ze die ook hebben van Manic Panic
En ze zijn Vegan :mrgreen:

En ze hebben groene hairclips :D

Bedankt voor jullie hulp!

P.s. om jullie te laten zien wat ik bedoel:
Nr. 5, groen: http://www.attitudeholland.nl/haar/acce ... gin-manic/
:thanks: :thanks: :thanks: :thanks: :thanks: :thanks: :thanks: :thanks: :thanks:
Laatst gewijzigd door veggie0carrot op zo jul 08, 2012 12:56, 4 keer totaal gewijzigd.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jul 08, 2012 12:05

Lastige term hoor, dat chemisch, want ook de 'natuurlijke' middeltjes worden 'scheikundig' (en dus chemisch) gemaakt......
Waarschijnlijk bedoel je met meer dan alleen kleurstof? (dus ook bijvoorbeeld waterstofperoxide etc).
Naja, de term is ook verwarrend :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 12:31

Oeh, van die clip-in extensions? :D Die zijn mooi!

Als je trouwens wat kleurtjes wil proberen, ik heb nog heel wat potjes waar nog restjes inzitten. Te weinig om je hele haar mee te verven, maar genoeg om gewoon wat plukken in de verf te zetten. Laat maar weten of je een kleur ziet die je mooi vindt, grote kans dat ik 'm heb staan :)

Eef

Bericht door Eef » zo jul 08, 2012 12:35

Ik bedoel inderdaad schadelijke chemicaliën, die waarvan je hoofdhuid wegbrandt en die wellicht nog andere narigheid veroorzaken. Ik probeer alles dat schadelijk voor het lichaam is (of kan zijn) te vermijden (naast natuurlijk dat wat schadelijk is voor dier en natuur). En met het oog op het milieu lijken die chemische producten me ook niet zo best.

Ik zie haarverf dat is gemaakt van planten niet direct als chemisch, tenzij er bepaalde geïsoleerde ingrediënten worden gebruikt (zoals dat uit wilgenbast wordt gedaan voor aspirine, zodat je de componenten die je maag beschermen kwijt raakt) maar dat is dacht ik niet zo bij haarverf zoals die van Sante. Dat mijn huid er niet gevoelig/allergisch op reageert vind ik wat dat betreft wel een goede graadmeter.
Waar heb je die gezien? Daar zat ik ook over te denken, ik dacht alleen dat ze van mensenhaar worden gemaakt en dan ben ik bang dat ze niet eerlijk aan dat haar komen.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jul 08, 2012 12:37

Heb je groen, blauw, zwart, paars of knalrood?
Ik wilde vroeger een groene hanekam, maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
Mn haar is nu weer lang nadag ik het 2 zomers geleden er volledig had afgehaald. Ik ben wel fan van plukjes in een andere kleur. Heb wat geëxperimenteerd met de henne-haarspoelingen, maar dat zie je niet zo goed, en het houdt ook niet zo lang :(
De meeste kleurtjes die je kunt kopen die niet super'chemisch' zijn of niet super duur kun je vaak niet zo lang bewaren, toch? Tenminste ik heb het een keer geprobeerd, maar het plastic potje zwol helemaal op, en ontplofte uiteindelijk..... :roll:

Die clipjes heb ik nog nergens gezien trouwens, althans, niet een vegan variant, wel een aantal niet-vegan varianten...
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Eef

Bericht door Eef » zo jul 08, 2012 12:41

Niet vegan, wordt het dan van dierenhaar gemaakt? Daar had ik nog niet eens aan gedacht, ik dacht dat de opties mensenhaar en synthetisch materiaal waren...

De meeste haarverf kun je wel bewaren, maar dan moet je het niet mengen. Dat kan inderdaad niet en gaat het ontploffen. Als je het ongemengd laat, dus uit beide flesjes de helft mengt en dan de rest bewaard, dan is dat bij mij altijd goed gegaan.
Bij de natuurlijke verf meng je gewoon de helft van het poeder met water en de andere helft kun je bewaren. Helaas blijft dit inderdaad niet zo lang zitten als de chemische varianten.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jul 08, 2012 12:51

De DA drogist waar ik vaak kom had extensions van paardehaar, en ook andere 'dingen' (geen idee hoe dat heette) van paardehaar, vandaar dat ik zei niet-vegan.
Ik dacht zelf ook altijd dat het wel mensenhaar zou zijn, maar niet dus.

veggie0carrot

Bericht door veggie0carrot » zo jul 08, 2012 12:58

Eef schreef:
Waar heb je die gezien? Daar zat ik ook over te denken, ik dacht alleen dat ze van mensenhaar worden gemaakt en dan ben ik bang dat ze niet eerlijk aan dat haar komen.
Ik heb er een link bij gezet, maar hier zijn ze ( en synthetisch ): http://www.attitudeholland.nl/haar/acce ... gin-manic/

En dit is de, denk ik, hele lijn: http://www.attitudeholland.nl/manic-pan ... oupfilter=
Laatst gewijzigd door veggie0carrot op zo jul 08, 2012 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 13:00

Ik heb ook nog een hoeveelheid paardenhaar liggen. Ik weet precies waar het vandaan komt, heb het zelf afgeknipt. ;) Maar dat lijkt me heel erg stug om extensions van te maken... ik wil niet weten hoe ze dat doen.

Ik heb groen, paars, blauw en felrood ja :) Alleen geen zwart.
Ik heb er nog nooit iets van gemerkt, dat je haarverf niet kunt bewaren! Directions is wel chemisch hoor, daar zal het misschien aan liggen.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo jul 08, 2012 13:05

Ik heb groen, paars, blauw en felrood ja Alleen geen zwart.
Ik moet plukjes! :mrgreen:
Waar koop je dat soort kleuren? (als je het dan toch kunt bewaren..... ;-))

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 13:08

Bij de kapperswinkel. Je moet ff googelen waar er eentje bij jou in de buurt zit :) Daar koop je gewoon wat potjes en tadaaa. Ze lijken duur, maar je doet er wel heel lang mee. :D

Eef

Bericht door Eef » zo jul 08, 2012 20:24

veggie0carrot schreef:
Eef schreef:
Ik heb er een link bij gezet, maar hier zijn ze ( en synthetisch ): http://www.attitudeholland.nl/haar/acce ... gin-manic/

En dit is de, denk ik, hele lijn: http://www.attitudeholland.nl/manic-pan ... oupfilter=
Leuk! Bedankt voor de links!

Ik zie trouwens dat er bij twee van de manic panic haarclips staat dat het echt haar is.

Natubico
Contacteer:

Bericht door Natubico » zo jul 08, 2012 21:54

Hier gaat of ging 't vandaag trouwens ook nog over het thema van dit topic:
http://www.veganisme.org/forum/viewtopi ... 89#p149389

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo jul 08, 2012 23:41

Natubico, ik heb je posts in het andere topic gelezen, maar ik reageer even hier want dat is een stuk relevanter.

Ik ben het niet met je eens dat veganisten haarverf zouden moeten afkeuren. Je uiterlijk veranderen, daar is toch niks mis mee? Daar schaad je anderen niet mee. Dat je anderen voor de gek zou houden met je uiterlijk, tja... ik denk dat bij mij niemand denkt dat het van nature groen is :lol:
Dat haarverf slecht voor het milieu is: dat klopt. Dat andere dingen nóg slechter zijn is dan inderdaad geen argument, maar toch vind ik haarverf wel iets anders dan bijvoorbeeld vlees eten of autorijden (beiden doe ik niet en ben ik ook niet van plan). "Zo min mogelijk kwaad doen" is een heel mooi iets dat absoluut nagestreefd moet worden, maar je mag het ook best leuk hebben. Uiteraard is het meest veganistische dat je kan doen jezelf van kant maken (oppassen dat je niet per ongeluk op iemand springt, want dan dupeer je ze, of een stel mieren) maar het jammere daarvan is dat veganisten dan weer heel snel uitsterven.
Mijn haarverf is veganistisch en niet op dieren getest. Overigens ben ik meer van dierproeven zélf aanpakken in plaats van de producten te boycotten, want medicijnen en E-nummers zijn ook op dieren getest. Daar ontkom je niet aan.

Om plantenleed bekommer ik me niet zo. Ik geloof niet dat een plant gevoel heeft, of angst of verveling kan registreren. Verder ben ik ook absoluut niet religieus, dus om de erfzonde maak ik me ook niet zo'n zorgen.

jet
Moderator

Bericht door jet » ma jul 09, 2012 6:40

Mocht er echt een discussie gaan ontstaan dan moeten we dit misschien wel even in een discussieforum doen ipv hier.... :mrgreen:

Plaats reactie