kant en klare satestokjes met satesaus

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
reggie

kant en klare satestokjes met satesaus

Bericht door reggie » di aug 07, 2012 19:39

ik was vroeger liefhebber van de sate+saus uit de diepvries(hebro of zo)
graag zou ik dit in een vegan versie zien.
is er hier meer interesse voor op het forum?
zo ja dan wil ik wel eens wat fabrikanten aanschrijven.
en waarvan zouden jullie dit dan het liefst gemaakt zien zijn?(tofu/seitan/enz

ik maak zelf wel eens sate,maar bedoel dit meer voor het gemak.

Stokkie
Leefwijze: veganist

Re: kant en klare satestokjes met satesaus

Bericht door Stokkie » wo aug 08, 2012 9:29

Dat bestaat al. Ik heb het eens gekocht bij de Natuurwinkel in Haarlem, op het Houtplein. Vond het overigens NIET lekker! Wat wel heel lekker is, is de sate van de vegetarische slager en daar zelf lekkere sate saus bij maken.
~Shoot for the moon. Even if you miss it you will land amongst the stars.~

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » wo aug 08, 2012 10:07

Dat at ik altijd in mijn studententijd. Sate stokjes met stokbrood wanneer ik weer eens geldgebrek had :D
Nu niet meer zo'n behoefte aan, maar wat Stokkie zegt, de spiesjes van De Vegetarische Slager zijn goed om te toveren tot heerlijke satestokjes met een lekkere saus.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo aug 08, 2012 11:45

De Ekoplaza bij ons heeft het, van het merk... oei ik weet het zo even niet. Plat plastic bakje, geel etiket. Gloeiend duur, dat wel. Die Ekoplaza heeft echter nog niet 100% het standaard assortiment, dus ik weet niet of anderen het standaard ook hebben.

Zelf satesaus maken gaat heel goed met wat pindakaas, ketjap en sambal - maar er zijn zelfs enkele gewone supermarkt-satésauzen vegan (wel een minderheid, in de meeste zit koemelk).
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

veggie84

Bericht door veggie84 » wo aug 08, 2012 12:20

van het merk vegetarische slager?

iets van 8 euro ?

ja dat geels was toch saté?

ik heb dat shit nu in mn vrieskast

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo aug 08, 2012 13:03

Renee1137 schreef:De Ekoplaza bij ons heeft het, van het merk... oei ik weet het zo even niet. Plat plastic bakje, geel etiket. Gloeiend duur, dat wel. Die Ekoplaza heeft echter nog niet 100% het standaard assortiment, dus ik weet niet of anderen het standaard ook hebben.

Zelf satesaus maken gaat heel goed met wat pindakaas, ketjap en sambal - maar er zijn zelfs enkele gewone supermarkt-satésauzen vegan (wel een minderheid, in de meeste zit koemelk).
Van Ting.

Maar die is vegetarisch en niet veganistisch. Er zijn meer kant-en-klare producten van dat merk, maar het is duur en niet super lekker.

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » wo aug 08, 2012 13:22

Ik heb bij de vegatoko Sie San in den Haag wel een keer vegan kipspiesjes gevonden in de diepvries. Daar kun je ook heel makkelijk saté van maken door er pindasaus bij te maken of kopen en het lijkt denk ik wel een beetje op de diepvriessaté die jij bedoelt (qua uiterlijk iig).

Als ik me niet vergis verkochten ze ook zo'n soort gerecht (dus kipstukjes met pindasaus) bij de toonbank in die toko, dus dat zou je eventueel in kunnen vriezen. Bij de Oude Plek in Rotterdam kun je ook vegasaté afhalen trouwens, maar ik weet niet of die (nog?) vegan is (lijkt steeds te veranderen?). Bij andere vegetarische Chinese restaurants hebben ze het ook wel denk ik. Maar nee, echt voorverpakte vegan diepvriessaté zoals jij beschrijft heb ik ook nooit gezien...

Renee1137

Bericht door Renee1137 » wo aug 08, 2012 14:27

Vegantastic schreef:
Renee1137 schreef:De Ekoplaza bij ons heeft het, van het merk... oei ik weet het zo even niet. Plat plastic bakje, geel etiket. Gloeiend duur, dat wel. Die Ekoplaza heeft echter nog niet 100% het standaard assortiment, dus ik weet niet of anderen het standaard ook hebben.

Van Ting.

Maar die is vegetarisch en niet veganistisch. Er zijn meer kant-en-klare producten van dat merk, maar het is duur en niet super lekker.
Ah dat bedoelde ik, dank voor de extra info ^^
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

Plaats reactie