Sojabrokjes

Welke produkten zijn al dan niet veganistisch? Zijn er alternatieven?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Sojabrokjes

Bericht door jet » wo aug 12, 2015 22:31

Waar kopen jullie je sojabrokjes?
In de vakantie had ik brokjes in verschillende groottes mee, maar.... Die zijn nu allemaal op en de Ekoplaza waar ik ze meestal haalde heeft alleen nog maar de 'gehakt' (lees: gruis) versie.......
En het liefst zoek ik een 'gewone' winkel(keten) en niet een online toestand (dan moet ik weer teveel kopen van mezelf, zie ook het sip-topic, want EP verkoopt ook geen tofutti meer..... )
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marianne

Re: Sojabrokjes

Bericht door Marianne » do aug 13, 2015 5:43

Bij de Aziatische toko hebben ze ze bij ons ook, in verschillende formaten. Ik zag ze in het verleden met GMO's. Tegenwoordig zijn ze zonder, maar ik koop dan toch liever biologische sojabrokjes bij zo'n online toestand. Wellicht samen met iemand anders inkopen? Dat doe ik zelf ook met het granulaat, in grootverpakking.

En dat gruis... Wel eens de "spekjes" van Vegetus geprobeerd?

jet
Moderator

Bericht door jet » do aug 13, 2015 7:13

Neuh, dwz, ik ging het recept even bekijken, en kwam tot de ontdekking dat ik dat eigenlijk vrijwel altijd doe als ik die brokjes gebruik (soms gebruik ik, ipv oven gewoon de koekepan op een laag vuurtje) :mrgreen:
Gewoon 'standaard' sojabrokjes vind ik niet zo lekker, dus ik marineer ze altijd met iets dat bij de smaak van mn gerecht past :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Benno

Bericht door Benno » vr aug 14, 2015 8:34

Biologische tofubrokjes kopen wij gewoon bij de A.H. :-D
De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders begeerte.

jet
Moderator

Bericht door jet » zo aug 16, 2015 20:13

Hahaha, ja ik ook!
Maar ik bedoelde met sojabrokjes de droge variant :P :P

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma aug 17, 2015 15:05

Hier hebben ze bij de Amazing Oriental inderdaad allerlei vormen en maten! Ook een soort sliertjes die eruit zien als wormpjes die ik eerst heel lang in de kast heb laten staan (want iehh wormpjes) maar die uiteindelijk best geschikt bleken voor shoarma enzo. :)

Plaats reactie