Pannekoekenhuis

Voor alle vragen en tips over reizen en uitgaan met betrekking tot veganisme.
(geen aankondigingen voor feesten ed.!)

Moderator: Martine

Apraxia
Leefwijze: veganist

Re: Pannekoekenhuis

Bericht door Apraxia » ma mar 03, 2008 18:38

Op hun site staat van wel. Kijk bij "in de keuken" en dan bij "dieten".
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » ma mar 03, 2008 22:45

een vriend van me werkt daar. Ik heb er afgelopen zomer er nog gegeten. Geheel vegan!

Ik hoefde niets langer te wachten en het waren de lekkerste pannenkoeken die ik ooit heb gegeten :D

Ze gebruiken rijstmelk en een pannenkoek mix vanuit duitsland. Ze gebruiken een boter die wel vegan is maar omdat simon toch bang was dat er misschien iets mis kon zijn (hij kan daarin paranoia zijn :wink: ) bakte ze mijn pannenkoek alleen in olie. Echt een aanrader om er heen te gaan. Simon vertelde ook, dat als het niet druk is ze ook steeds bezig zijn om het vegan recept te verbeteren enzo en variaties te maken.. dat vond ik wel leuk om te horen. Zo kwam toen voor hem uit dat rijstmelk het beste werkte in zijn recept.

Als jullie meer info willen kan ik t hem wel even vragen. Op dit moment werkt hij er weinig aangezien hij ook druk met school is. Maar iedereen die daar werkt weet wel hoe belangrijk het is, ze weten ook met allerlei allergieen om te gaan dus je word er niet voor de gek gehouden. Je moet het natuurlijk wel even aan geven wanneer je komt. En alle vragen zoeken ze ook voor je uit. En bovendien vind ik de uitstraling van oma's keuken idee wel erg goed werken. :)

Apraxia

Bericht door Apraxia » di mar 04, 2008 9:23

Ik ga er binnenkort eten als ik bij een vriendin in N'gen ben :)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » di mar 04, 2008 14:56

moet je zeker doen, volgens mij staat op hun site dat het met openbaar vervoer ook goed te bereiken is.

Apraxia

Bericht door Apraxia » wo mar 05, 2008 22:21

xmarloesx schreef:moet je zeker doen, volgens mij staat op hun site dat het met openbaar vervoer ook goed te bereiken is.
Ow dat hoeft niet, heb mijn auto altijd bij me als ik in N'gen ben 8)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » wo mar 05, 2008 22:55

nog handiger want het ligt net aan een stukje bos

Dennis

Bericht door Dennis » do mar 06, 2008 18:52

daarom altijd leuk om te combineren met een boswandeling!

ik was als kind altijd ernstig onder de indruk als mijn ouders zeiden: nog één stap en lopen we in duitsland!

Was je toch zomaar op een zondagmiddag even in het buitenland geweest! Dan smaakte je pannekoeken extra lekker natuurlijk.

onderdezon
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door onderdezon » zo mei 11, 2008 12:14

binnenkort gaan wij ook pannenkoeken eten met de familie. eerst maar eens even vragen waar we precies naar toe gaan dan zodat ik vantevoren alvast wat informatie in kan winnen.
ik vind pannenkoeken wel heel erg lekker! :hungry:

Jippia

Bericht door Jippia » wo jul 02, 2008 9:42

Ik ben met het werk een paar keer naar een pannenkoekhuis geweest en heb daar maar patat genomen, omdat ik ervan uitging dat het voor mij niet mogelijk was een vegan pannenkoek te krijgen. De volgende keer zal ik het aangeven. Mijn collega weet het inmiddels wel.

Steefje

Re: in Leiden

Bericht door Steefje » za feb 28, 2009 16:21

Marleen schreef:
vnv schreef:Op verzoek maakt het pannekoekenhuis in Leiden ze ook zonder melk en ei. Duurt wel langer, want het wordt dus speciaal aangemaakt.
Leuke vraag is natuurlijk hoe dat pannekoekenhuis heet... Zou ik moeten checken. Zit naast de mac donald op het plein.
Dat is pannenkoekenhuis "De Schaapsbel".
Bereiding met sojamelk mogelijk!

http://www.schaapsbel.nl" target="_blank
Ik heb er een aantal keren gegeten toen ik nog vegetariër was, een tijdje later dat ik nu veganist ben heb ik ze eens voor de gein opgebeld of ze ook veganistische pannekoeken maakten. Diegene aan de telefoon zei tegen me dat ze de pannekoeken koemelkvrij maakten en daar bleef het bij. Nou weet ik dus niet zeker of de eieren er ook uitgehaald worden en of het ook in vegan boter gebakken wordt...

Steefje

Bericht door Steefje » za feb 28, 2009 16:23

ow shit... volgens mij is het aan de site gezien niet de pannekoekenhuis waar ik het over had. Die zit ook vlak bij de macdonalds maar niet ernaast. Excuus :shock:

Jippia

Bericht door Jippia » di mar 03, 2009 10:43

Ik was vorig jaar bij het Poffertjespaviljoen in Apeldoorn en daar maakten ze een pannenkoek zonder melk en ei voor me. Ik was vergeten te vragen of het in olie kon in plaats van boter, maar dat zal ik een volgende keer wel doen. Ook de poffertjes zijn zonder melk en ei te bestellen. Ik denk dat veel pannenkoekhuizen wel iets zonder melk en ei kunnen leveren, omdat daar veel gezinnen met kinderen komen en die nogal eens allergisch kunnen zijn voor melk en ei. Gewoon even vragen. Volgens mij gebruikten ze in mijn geval water, maar het smaakte prima.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma nov 09, 2009 21:51

Bij Oosterhout in de buurt heb je pannenkoekenhuis Het Pannekoeckershuys, http://www.pannekoeckershuys.nl/" target="_blank
Op de menukaart staat dat ze rekening houden met dieeten zoals koemelk en kippeneiwit vrij. We hebben er alleen wat gedronken (was nog geen pannenkoekentijd voor ons), maar het is wel echt een heel leuk restaurant voor kinderen. Enorme speeltuin buiten en binnen heb je een speelgrot met ballenbak, playstations en ander vermaak.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Mave
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Mave » vr nov 13, 2009 15:10

JudithK schreef: maar het is wel echt een heel leuk restaurant voor kinderen. .
Niet alleen voor kinderen :oops: Ik kom er zelf ook heel vaak (zonder kinderen)... Maar dan wel in het kindervrije gedeelte :P

Marla

Bericht door Marla » di apr 20, 2010 14:37

Gisteren ben ik met een groepje gaan eten bij Pannenkoekenhuis de oude muntkelder in Utrecht. Ik had ze van tevoren gebeld maar het was allemaal geen probleem, ze konden altijd een pannenkoek zonder melk en ei bereiden dus je hoeft het niet van tevoren aan te geven. Hij kwam gewoon tegelijk met de andere pannenkoeken, dat is ook wel fijn. Ik begreep dat ze ook glutenvrije pannenkoeken kunnen maken.

psssst, wie van de modjes verplaatst dit topic even naar reizen en uitgaan en verandert de titel in Pannenkoekenhuis?

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » di apr 20, 2010 16:17

Marla schreef:Gisteren ben ik met een groepje gaan eten bij Pannenkoekenhuis de oude muntkelder in Utrecht. Ik had ze van tevoren gebeld maar het was allemaal geen probleem, ze konden altijd een pannenkoek zonder melk en ei bereiden dus je hoeft het niet van tevoren aan te geven. Hij kwam gewoon tegelijk met de andere pannenkoeken, dat is ook wel fijn. Ik begreep dat ze ook glutenvrije pannenkoeken kunnen maken.
Klinkt goed! Dat lijkt mij ook wel leuk om eens een keer te doen. Was het lekker en de moeite waard om daarnaar toe te gaan daarvoor?

indra

Bericht door indra » di apr 20, 2010 21:21

Fynnya schreef:
Marla schreef:Gisteren ben ik met een groepje gaan eten bij Pannenkoekenhuis de oude muntkelder in Utrecht. Ik had ze van tevoren gebeld maar het was allemaal geen probleem, ze konden altijd een pannenkoek zonder melk en ei bereiden dus je hoeft het niet van tevoren aan te geven. Hij kwam gewoon tegelijk met de andere pannenkoeken, dat is ook wel fijn. Ik begreep dat ze ook glutenvrije pannenkoeken kunnen maken.
Klinkt goed! Dat lijkt mij ook wel leuk om eens een keer te doen. Was het lekker en de moeite waard om daarnaar toe te gaan daarvoor?
Ik weet toevallig dat een pannekoekhuis in Bennekom ook pannekoeken op soja-water basis kan maken, en het pannekoekschip in Groningen ook.

Marla

Bericht door Marla » wo apr 21, 2010 8:11

Fynnya schreef:
Ik zou er zelf niet zo snel naar toegaan als ik andere keuze heb, maar ik ben ook niet echt fan van pannenkoeken. Ik had sowieso de verkeerde soort gekozen, ik denk dat een pannenkoek met zoet beleg daar wel lekkerder is. Ik voel me altijd een beetje ongezond als ik pannenkoeken als avondeten heb, zo zonder groente en fruit dus ik had een pannenkoek met tomaten, champignons en uien gekozen. Op zich wel lekker maar een beetje flauw, als ik zoiets zou maken zou ik er wel wat kruiden bij gooien. Maar de pannenkoek zelf was prima van smaak.

Bowlertje

Bericht door Bowlertje » wo apr 21, 2010 11:00

In Vlaardingen maken ze ook pannenkoeken met sojamelk en water. Vorig jaar hadden ze sojamelk, dit jaar moet ik het zelf meenemen, maar ach. :wink:

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » wo apr 21, 2010 15:52

Marla schreef:
Fynnya schreef:
Ik zou er zelf niet zo snel naar toegaan als ik andere keuze heb, maar ik ben ook niet echt fan van pannenkoeken. Ik had sowieso de verkeerde soort gekozen, ik denk dat een pannenkoek met zoet beleg daar wel lekkerder is. Ik voel me altijd een beetje ongezond als ik pannenkoeken als avondeten heb, zo zonder groente en fruit dus ik had een pannenkoek met tomaten, champignons en uien gekozen. Op zich wel lekker maar een beetje flauw, als ik zoiets zou maken zou ik er wel wat kruiden bij gooien. Maar de pannenkoek zelf was prima van smaak.
Hou eigenlijk wel van pannenkoeken en ben zaterdag in Utrecht met een vriendinnetje,
misschien tussen het shoppen even een voedzame pannenkoek halen ;)

Bedankt voor de tip Marla :D

Plaats reactie