Onderzoek plantaardige maaltijdshake

Heb je nog rommel op de zolder liggen? Leuke vegan shirts die je niet meer gebruikt? Plaats het hier en verkoop, ruil of geef het gratis weg.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
DaanFoods

Onderzoek plantaardige maaltijdshake

Bericht door DaanFoods » wo apr 25, 2018 9:39

Beste forumleden,

Als 4e jaars diëtist in opleiding heb ik een onderzoek lopen waarin ik de gezondheidseffecten van een plant-based maaltijdvervanger (shake) wil onderzoeken. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat het nuttigen van een plant-based shake een positief effect heeft op de lichaamssamenstelling, het gehalte vitaminen en mineralen in het bloed en de hoeveelheid cholesterol en triglyceriden in het bloed.

De bedoeling is dat de deelnemer twee weken lang de maaltijdshake gebruikt. Dit product bevat alle micro- en macronutriënten die de mens nodig heeft. Voor en na de twee weken zal er bloed afgenomen worden en zal er onderzoek worden gedaan naar de lichaamssamenstelling.

Dit bloedonderzoek zal uitgevoerd worden door een professional (er zal dus bloed worden afgenomen). Daarnaast zal de deelnemer worden getest op middelomtrek, vetpercentage en spiermassa; dit wordt gedaan d.m.v. een MBCA, Bodpod & huidplooimeter (hierin kan een keuze worden gemaakt wanneer de deelnemer dit wenst).

Op dit moment ben ik opzoek naar een veganistische man en vrouw die de mogelijkheid hebben om makkelijk Rotterdam te kunnen bereiken. Lijkt het je leuk om mee te doen, stuur mij via een privébericht jouw e-mailadres en dan zorg ik dat je meer informatie krijgt over het onderzoek en de voorwaarden. Een unieke kans om meer over je lichaam te weten te komen!

Gr. Daan

Plaats reactie