Twee mooie haantjes

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Shantisabine

Twee mooie haantjes

Bericht door Shantisabine » vr mei 22, 2009 9:23

Hehoi,
Huisgenoten van vriendlief besloten vorig jaar dat ze weer kippen wilden. Ze hebben toen op een huisfeest één kuiken gekregen. Vervolgens zijn vriend (die geen huisdieren erbij wilde, omdat z'n huisgenoten eigenlijk er niet voor kunnen zorgen) en ik toch maar op zoek gegaan naar een vriendinnetje voor dit kuikentje. Hebben we gevonden en sindsdien zijn ze dus samen.

Alleen... de kuikentjes werden twee haantjes.
In december is er een nieuwe huisgenote in het huis komen wonen. En zij vindt hanengekraai vervelend. Dus de hanen moeten weg (al waren ze er eerder). Tot nu toe is de enige optie om ze op te laten halen door iemand die ze de nek om gaat draaien en op gaat vreten.

Heeft er iemand anders enig idee waar ik een leuk plekje voor deze diertjes kan vinden zonder dat ze in de pan belanden? Of hoe ik de ALF kan contacten die ze dan ontvoert oid :wink: ?
Sabine

*Martijn*
Leefwijze: veganist

Re: Twee mooie haantjes

Bericht door *Martijn* » vr mei 22, 2009 11:31

Op Marktplaats zie ik 73 hanen gezocht en 532 aangeboden. Als een haan gezocht wordt gaat het vaak om een raszuivere haan. Soms zoeken mensen ook gewoon (zomaar) een haan...

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr mei 22, 2009 13:15

Treurig, Sabine. Dat meisje had natuurlijk, meteen toen ze die hanen zag, moeten bedenken dat ze niet van gekraai houdt en dus niet op die kamer moeten solliciteren. Maar aangezien het kwaad al geschied is, zou ik aanraden om de hanen naar een opvang of kinderboerderij te brengen. Wel eerst even uitzoeken hoe ze daar vervolgens behandeld gaan worden.

Mijn vader kon vroeger ook niet slapen vanwege het vroege hanengekraai 's ochtends, toen hebben we hem (de haan :wink: ) ook maar weggebracht. Ik was nog heel jong en snapte niet waar het geluid in de kofferbak vandaan kwam (dacht dat mijn broer me voor de gek hield met die rare geluidjes). Bleek het dus de haan te zijn...

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » za mei 23, 2009 12:43

Er is inderdaad amper vraag naar twee haantjes. Zo raszuiver/speciaal zijn ze helaas niet (wel een leuk ras, maar dan net het standaardkleurtje...).
Wat ik altijd begrepen heb, is dat haantjes gaan vechten als ze samenkomen met kippen. Beetje haantjesgedrag :P . Dan kan een kinderboerderijachtig iets niet echt de uitkomst bieden.

jet
Moderator

Bericht door jet » za mei 23, 2009 13:42

2 verschillende kinderboerderijen? (die nog geen hanen hebben?)
..ik heb helaas geen ruimte op mn balkon....
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » ma mei 25, 2009 19:02

Je zou ook kunnen vragen of je vriend een donker nachthok kan timmeren. Vroeger had ik ook een haantje en die ging 's avonds in een nachthok en mocht er pas op een schappelijke tijd uit, zodat hij niet de hele buurt wakker kon kraaien. Ging ook prima.
Wat denk je, zou je vriend zo handig zijn :P ?

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » wo mei 27, 2009 6:59

Hmmm, ik geloof dat dit een Eureka!-moment is. Ze hebben namelijk al een nachthok. Even deurtje ervoor en klaar! Ik wist al dat ik je nog moest bellen voordat die akelige moordenaars zouden komen, maar heb alleen geen tegoed meer :P .
Ik ga het ze morgen wel even uitleggen.

GRMBL! Stomme lui ook, terwijl ze wel vego zijn (en dus enig gevoel voor dieren hebben)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mei 27, 2009 17:03

Hee, een nachthok, das een slim idee! Cool :D Er worden al genoeg haantjes vergast...

Saskia
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Saskia » wo mei 27, 2009 20:18

En mocht dat toch niet de oplossing zijn, met dat nachthok, is er dan geen vogelopvang waar je ze heen kunt brengen? Wijzelf hebben onze kippen uit "Het Hemelrijk" gehaald, een vogelopvang nabij Groningen, waar ze dus ook kippen (relatief veel hanen) hebben. Zoiets moet toch wel in meer plaatsen te vinden zijn?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » wo mei 27, 2009 23:33

Saskia schreef:En mocht dat toch niet de oplossing zijn, met dat nachthok, is er dan geen vogelopvang waar je ze heen kunt brengen? Wijzelf hebben onze kippen uit "Het Hemelrijk" gehaald, een vogelopvang nabij Groningen, waar ze dus ook kippen (relatief veel hanen) hebben. Zoiets moet toch wel in meer plaatsen te vinden zijn?
Ja, en kom gezellig even langs, als je toch in Groningen bent :D Ik heb juist een foldertje gelezen van het Hemelrijk, ziet er wel goed uit. Zoiets heb je ook vast wel in Wageningen, toch?

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » do jul 02, 2009 11:10

Ik heb net de haantjes weggebracht. Ze kunnen via de kinderboerderij naar een boer die een heel groot stuk land heeft waar ze overheen kunnen banjeren. Echt een opluchting; andere huisgenoten hadden al een vriend gevonden die de haantjes wel op wilde eten. Op het schoolbord in de keuken stond 'They will vanish soon'. Getverderrie, dieren 'verdwijnen' niet!
Nu alleen nog discussie met vriendlief over de kippenren. Ik wil het kapot maken zodat er niet weer gekken zijn die opeens kuikens gaan nemen, vriendlief wil niet zomaar, zonder overleg, dingen kapot gaan maken. Tsja....

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » do jul 02, 2009 14:06

Kan je de kippenren niet ergens naar toe brengen?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do jul 02, 2009 15:25

O jeetje... Sorry!!!
Oef, oef, oef, sorry sorry sorry Sabine!
Ik was vergeten te reageren op je dingetje die je me laatst stuurde, die kippen hadden best door Jeroen(tje) meegenomen kunnen worden en naar Het Hemelrijk gebracht kunnen worden... Echt dom van me.
Maar goed, die kippen zullen hopelijk spoedig lekker rond kunnen scharrelen bij die boer van je, hopelijk dat dat allemaal betrouwbaar is.

Wat betreft die ren; kapot maken lijkt mij ook zonde. Ik zou 'em naar Het Hemelrijk brengen :wink: Maar even serieus, een dierenopvang zal er vast wel blij mee zijn. Wij hadden vroeger trouwens de konijnen altijd in een (groot) kippenhok zitten. Ze sprongen via de stok in het binnenverblijf het leghokje in, als ze behoefte hadden even alleen te zijn. Kan de ren niet naar jullie knaagdierenopvang?

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » za jul 04, 2009 10:57

Ja, ik zou hem wel willen hebben, maar het zal wel een gevaarte zijn dat niet in de auto past :wink: ... Kan vriendlief (schoonzoonlief dus :P ) hem niet even langs brengen met bus en trein, na die volière is hij wel wat gewend toch?

Wen

Bericht door Wen » za jul 04, 2009 16:42

Altijd een ramp haantjes hé. Kippen wil iedereen wel, maar hanen? Ja , die willen mensen ook wel om op te eten :(
Waren die vrienden die ze wegdeden vegetariërs? Dat is toch raar, dat ze dan zo gevoelloos zijn :roll:
Leuk dat ze en thuis hebben gevonden. Hopelijk eet de boer ze wel niet op, weet je daar meer van?

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » ma jul 06, 2009 9:38

Wen schreef: Waren die vrienden die ze wegdeden vegetariërs? Dat is toch raar, dat ze dan zo gevoelloos zijn :roll:
Officieel is het een vegetarisch studentenhuis. Maar de nieuwe huisgenote is verre van vego. Zij had eerst al iemand gevonden die de hanen op wilde eten, en nu heeft ze een nieuwe hobby; mollenvallen zetten. Want ze graven 'haar' moestuin (twee bietjes en wat spinazi) onder... Ik ben er nog niet over uit of ik die mollenvanger weg ga halen, of haar plantjes moet vertrappen, wat een rotkind is dat! Ik zei al tegen vriendlief dat hij op moest passen dat ze de huiskat Mono niet opeens vermoord, omdat hij verhaart ofzo.

De kippenren is heel veel kippengaas dat 'studentenstyle' omgetoverd is tot een ren. Geen meesterwerkje dat je kunt verplaatsen dus :wink: .

Over die boer; de kinderboerderijbeheerder was er erg positief over. Zeker weten doe ik het niet, maar het klonk erg goed. Al liep ik laatst langs Backvries (u weet wel, van de column in de Vega), en zag daar ook een paar haantjes rondscharrelen, waaronder eentje die leek op Bertha (toen wisten we nog niet dat het kuikentje een haan werd....). Dus hopelijk zitten ze daar.

Wen

Bericht door Wen » ma jul 06, 2009 17:56

Er bestaan ook mollenvallen, die de mol vangen, zodat je ze ergens in een weide kan loslaten. Als ik jou was zou ik zo'n val zeker niet laten steken. Verschrikkelijk gewoon. Ze moet maar de moeite doen om een diervriendelijke val te kopen

Shantisabine

Bericht door Shantisabine » di jul 07, 2009 13:13

Na even gegoogled te hebben, heb ik twee sites gevonden waarin diervriendelijke methoden worden beschreven om van je mollen af te komen. Die heb ik maar uitgeprint en ga ik op hun plee plakken ofzo. Eerst maar even lief proberen (anders krijg je weer lastige sociale situaties and such).

Plaats reactie