Lieve opvanghamster zoekt nieuw baasje

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Esther A
Contacteer:

Lieve opvanghamster zoekt nieuw baasje

Bericht door Esther A » vr jun 12, 2009 22:34

In onze opvang zit Dotje, een lieve Syrische hamster van ongeveer 1 jaar, al een tijdje te wachten op een nieuw baasje. Welke dierenvriend (en die zitten hier toch genoeg :wink: ) geeft haar een nieuw tehuis? Eventueel hebben we een groot hok voor haar te koop (groter dan waar ze op de foto in zit, dit was maar voor een weekje).
Dit is r:
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... Dotje1.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... Dotje2.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... Dotje5.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v291/ ... Dotje7.jpg

Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: Lieve opvanghamster zoekt nieuw baasje

Bericht door Vegantastic » za jun 13, 2009 12:17

Offtopic verwijderd, topic verplaatst in het nieuwe subforum :)

Claudia

Bericht door Claudia » za jun 13, 2009 12:41

Hmmm ik zou het even met mijn ouders moeten overleggen (omdat ik hier nog een paar maandjes zal wonen), maar zoals ik al eerder aangaf, zou ik haar best een goede thuis willen geven :wink:
Ik heb al in geen jaren meer hamsters gehad (als klein kind wel een aantal), en een kooi heb ik dus niet meer..... hoeveel zou je eventueel willen hebben voor de kooi?
Ennuh, ik heb er nog niet zoveel verstand van, dus misschien is dit een stomme vraag, maar ik kan misschien ergens een gratis caviakooi krijgen. Zou dat ook geschikt zijn (mits ik hem flink opleuk natuurlijk), of helemaal niet?

ETA: oh, en zou het fijn voor haar zijn om wat gezelschap te hebben van een andere hamster, of helemaal niet?

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za jun 13, 2009 16:28

Oké, dank je Alex. Leuk zo'n nieuw subforum.
De kooi die we er evt. bijdoen is 80*50 cm. Vaak even schrikken voor mensen die de gangbare veel te kleine kooitjes gewend zijn. Hoeveel we ervoor vragen weet ik niet, daar gaat m'n moeder meer over..
De afstand van tralies in caviakooien is doorgaans te groot voor een hamster. En plastic dunabakken die ook vaak voor cavia's raad ik voor Syrische hamsters niet aan, die hebben echt behoefte aan contact en je kunt er ook weinig mee wat betreft inrichting.
Syrische hamsters leven solitair en samenhouden kan echt niet! Op http://www.dehamster.nl" target="_blank kun je heel veel informatie vinden, die wel belangrijk is om van tevoren door te nemen. Leuk dat je interesse hebt :D

Claudia

Bericht door Claudia » za jun 13, 2009 17:39

Okidoki, bedankt voor de info! :mrgreen: Prima dat die kooi zo groot is hoor, zo'n beestje heeft toch voldoende ruimte nodig! Dus ik schrik er helemaal niet van :mrgreen:
Ik zal de site eens goed doorlezen, want het is inderdaad alweer een behoorlijk aantal jaren geleden dat ik voor een hamster gezorgd heb, en ik was toen ook inderdaad nog erg jong....
Des te makkelijker dat ze solitair leven, dan hoef ik me in ieder geval geen zorgen te maken dat ze eenzaam is zonder maatje :mrgreen:
Zou je dan voor mij aan je moeder kunnen vragen hoe duur de kooi zou zijn?

:thanks:

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » za jun 13, 2009 20:58

Bericht ge-edit omdat Claudia toch voor de opvangratjes lijkt te gaan :wink: !

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » vr jun 26, 2009 11:00

Dotje heeft een nieuw huisje gevonden :D !

jet
Moderator

Bericht door jet » vr jun 26, 2009 12:29

fantastisch!! :mrgreen:
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Esther A
Contacteer:

Bericht door Esther A » za jul 04, 2009 10:54

Aangezien Dot iets blijkt te mankeren (haar buikje werd opeens nogal dik en we zijn naar de dierenarts geweest die een cyste constateerde :( ) , gaat ze niet naar een ander toe en mag ze bij ons blijven wonen. Ik hoop dat ze het nog een poosje uithoudt, want ze doet haar naam eer aan :D !

Plaats reactie