Gevraagd: hondje

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Jasmijn
Leefwijze: veganist

Re: Gevraagd: hondje

Bericht door Jasmijn » do sep 10, 2009 21:46

Wen schreef:Mijn woorden werden wel verdraaid hoor. Ik heb het over mensen in het algemeen. Dat blijkbaar mensen niet altijd zelf kunnen beslissen of ze best een huisdier nemen, want dat de asielen dan niet vol zaten. Dan heb ik het niet over gehandicapte mensen hé, gewoon over mensen. Ik vind het eigenlijk heel beledigend dat je maar aanneemt dat ik veroordelend tegenover gehandicapten sta.Ik heb het nergens over haar handicap gehad.

Jasmijn, haal jij uit wat ik gezegd heb, dat ik iets tegen gehandicapten heb? ?Vegalan heeft er zijn eigen verhaal volgens mij gewoon bij verzonnen, zonder dat ik dat verdien.
Voor de duidelijkheid, ik vind dus echt niet dat gehandicapten geen huisdieren zouden mogen hebben. Dat heb ik hier nergens gezegd, dus voor de duidelijkheid zeg ik dat nog maar eens.
Ik begreep wel dat je niks tegen handicaps hebt, geloof ik. Merkte wel dat je je vooral ergerde aan het feit dat zoveel asielen overvol zitten met gedumpte beesten. Anders is het hierbij wel duidelijk:)
Ach ja, taal is een lastig medium, ook/zeker als je de ander niet voor je ziet. Begrijpelijk dat er soms communicatieproblemen kunnen ontstaan.

Wen

Bericht door Wen » do sep 10, 2009 22:13

Ja, daar zit ik idd mee in. In België is de situatie nog schrijnender. Je mag rekenen dat 90% van de katten niet ouder wordt dan 1 jaar. In Nederland is het iets beter.
En ja, ik erger me dan al gauw als mensen geen huisdier bij een asiel of opvang halen :grin:
Miss moet ik beter wat minder gepikeerd asielen promoten :wink:

Maar vooral de beschuldiging van Vegalan ivm het veroordelen van gehandicapten vond ik grof en totaal uit de lucht gegrepen. Ik vond het dan ook even raar dat jij dat precies ook zo had begrepen, maar gelukkig niet dus:)

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do sep 10, 2009 22:23

Alles goed en wel:) Of 'wel en goed' (zeker en vast), weet niet hoe je dat in het Vlaams zegt.
Gelukkig was de merouw al van plan een hond uit het asiel te nemen, dus dat zat al goed. Zou er weer eentje schelen tenminste.

Ed
Leefwijze: flexitarier

Bericht door Ed » vr sep 11, 2009 8:46

Jasmijn schreef:Alles goed en wel:) Of 'wel en goed' (zeker en vast), weet niet hoe je dat in het Vlaams zegt.
Gelukkig was de merouw al van plan een hond uit het asiel te nemen, dus dat zat al goed. Zou er weer eentje schelen tenminste.
Als je een hondje (of ander huisdier) 'neemt' via de sites die ik aangaf, voorkom je dat die dieren überhaupt in het asiel belanden.
Gnothi Seauton.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr sep 11, 2009 20:29

Ik heb allevier de links naar m'n vader gemaild.

Plaats reactie