Mooie rosse kater zoekt dringend goede thuis!

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Wen

Mooie rosse kater zoekt dringend goede thuis!

Bericht door Wen » zo nov 08, 2009 20:28

Heel mooie geheel rosse kater van ongeveer 8 jaar zoekt een goede thuis!
Hij woonde al enkele jaren buiten, waar hij eten kreeg van een lieve dame. Hij ging naar alle mensen die hem aanspraken om hem te knuffelen. Hij is dus supersociaal :D
Helaas nam niemand hem mee, tot ik langs kwam en zag dat hij ziek was. Hij was namelijk verkouden geworden en snotterde. Dus nam ik hem mee en na een antibioticakuur is hij nu helemaal opgeknapt.
Hij is helemaal gezond. We hebben zijn tanden laten kuisen, ontwormd, ontvlooid en gecastreerd.
Het is zo'n lieve kat, hij komt echt constant knuffelen. Zowel ik als de dame die hem eten gaf zouden nu graag een thuis voor hem zoeken. Anders moet hij helaas terug buiten gaan wonen en dat zou te spijtig zijn. Hij verlangt zo naar een lekker warm plekje en vooral naar veel knuffels en liefde.
Wil iemand van jullie hem niet behoeden van een leven buiten en hem adopteren of rondhoren wie hem wil?
Hij gaat perfect op de kattenbak en hij kan ook perfect op een appartement wonen, want van buiten zijn heeft hij echt genoeg. Hij zit hier heel graag binnen en wil niet naar buiten. Ook andere katten zijn geen probleem.
Wij zoeken uiteraard enkel een goede thuis bij verantwoorde mensen die hem alle zorgen zullen geven die hij nodig heeft.
Mail gerust voor foto's, want ik moet nog uitzoeken hoe ik die hier moet plaatsen.
Meer info mail of bel O499/250344

marjan
Leefwijze: veganist

Re: Mooie rosse kater zoekt dringend goede thuis!

Bericht door marjan » vr nov 13, 2009 20:56

Mooie advertentie!

Wen

Bericht door Wen » za nov 14, 2009 20:15

Deze 8 à 10 jarige kater heeft een thuis gevonden. Een goede vriendin van mij kent iemand wier dochter midden december gaat samenwonen met haar vriend. En hij mag daar gaan wonen :broco: :carrot:

JesseL

Bericht door JesseL » za nov 14, 2009 20:23

Dat is erg goed nieuws!

Wij hebben zelf nog een oude poes, maar als ze dood is nemen we geen nieuwe, want ik ben inmiddels helaas wel allergisch voor honden en katten (naast mijn hooikoorts). :(

Wen

Bericht door Wen » za nov 14, 2009 21:12

Probeer eens Pollinosan van A. Vogel. Dit geeft soms goed resultaat

Wen

Bericht door Wen » do feb 04, 2010 13:24

Ondertussen al mooie foto's gekregen van de kater in zijn nieuwe thuis en ook al een leuk telefoontje gehad.
Ze zijn er helemaal verliefd op. Hij is heel aanhankelijk en hij vertelt hele verhalen (mauw mauw mauw) als hij iets wil duidelijk maken. Hij is overal waar de eigenaars zijn en hij slaapt gezellig mee op bed.
Me happy :lol:

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do feb 04, 2010 16:40

O hartstikke tof!
Wen schreef:Probeer eens Pollinosan van A. Vogel. Dit geeft soms goed resultaat
Hee, dit lees ik nu pas. Wat is dat voor spul, en is het helemaal vegan? Waar kan ik het kopen? Wel handig voor in het asiel, want ik heb behoorlijk last van die kattenharen, waar ik met mijn neus bovenop zit...

Wen

Bericht door Wen » do feb 04, 2010 22:47

de druppels wel. Ik heb al via via over goed resultaat hierover gehoord. Baat het niet dan schaadt het niet.
http://www.avogel.nl/webwinkel/producte ... uppels.php" target="_blank

Wen

Bericht door Wen » do feb 04, 2010 22:53

Hoe valt het werken in het asiel mee? Niet te veel last met de euthanasiën?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » do feb 04, 2010 23:54

Ah mooi, daar ga ik binnenkort naar op zoek, dankje :)
Er staat trouwens alleen bij dat het tegen hooikoorts en huisstof is, maar hopelijk werkt het dan ook bij kattenharen. Vast wel, want de verschijnselen zijn gelijk aan elkaar.
Wen schreef:Hoe valt het werken in het asiel mee? Niet te veel last met de euthanasiën?
Het is goed te doen. Leuk kan ik niet zeggen, maar de hokjes moeten nou eenmaal schoongemaakt worden, en ach, af en toe knuffelen met een aanhankelijke poes is best gezellig :)
Volgens mij worden er geen dieren doodgemaakt (tenzij ze ernstig ziek zijn natuurlijk, maar dat is wat anders). Dacht dat dat beleid is bij asielen van de Dierenbescherming, maar weet het niet zeker. Ik heb er nog niet rechtstreeks naar durven vragen :oops:

Wen

Bericht door Wen » vr feb 05, 2010 6:41

Dacht dat dat beleid is bij asielen van de Dierenbescherming, maar weet het niet zeker. Ik heb er nog niet rechtstreeks naar durven vragen :oops:
De euthanasiecijfers zijn toch redelijk hoog hoor. Weet niet hoe het in Nederland is. In België zijn de cijfers voor katten dat 6 op 10 worden gedood door overbevolking. Dat is zonder de gedumpte katten die omkomen van honger, de vele zwerfkatten en katten die maar gemakswege worden ingeslapen ipv naar het asiel gebracht...
In Nederland zijn de cijfers wel iets beter dan in België.

Ik zou er eerlijk gezegd zelf ook niet naar vragen. Ik zou er maar hartzeer van hebben en ten slotte is het asiel niet schuldig, maar de mensen die daar hun katten en honden (ik ben meer met katten bezig :)) dumpen.
Toch leuk dat je de katten en honden hun leven wat aangenamer kan maken door lekker te knuffelen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr feb 05, 2010 15:57

Wen schreef: Weet niet hoe het in Nederland is.
..
In Nederland zijn de cijfers wel iets beter dan in België.
Juist een heel stuk beter. Alleen ernstig zieke dieren worden gedood. Dus het percentage is erg laag.

Wen

Bericht door Wen » vr feb 05, 2010 16:06

Alleen ernstig zieke dieren worden gedood.
Onzin. Ik heb hier ergens anders de cijfers gepost van Nederland.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr feb 05, 2010 16:17

Overigens heb ik het over DB asielen. Er zijn ook asielen die daar niet onder vallen. Daar heb ik geen cijfers van. Collega van me, die bij asiel zit, had het zo uit mijn hoofd over enkele procenten wat ingeslapen wordt. En dat zijn gewoon dieren die ziek zijn.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr feb 05, 2010 16:18

Even opgezocht wat ik van collega had:
-------------

In 2006 zijn er 14 katten ingeslapen, dit terwijl er 349 katten binnen zijn gebracht (om diverse redenen).
In 2005 zijn er 16 katten ingeslapen, terwijl er 381 katten binnen zijn gebracht.

in 2006 en 2005 dus 4% ongeveer. Die dieren zijn ingeslapen voor diverse redenen. Maar niet omdat het overschot is.

Dit is van een asiel aangesloten bij de DB. Die hebben geen overschotten euthanasie beleid.

------------

Wen

Bericht door Wen » vr feb 05, 2010 16:46

Ah , OK maar dit is dan een minderheid van de asielen, want de landelijke cijfers zijn wel hoog. Hoewel beter dan in België.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr feb 05, 2010 17:17

Volgens mij zijn de meeste asielen gelieerd aan de DB. Wat zijn de landelijke cijfers dan voor NL?

Wen

Bericht door Wen » vr feb 05, 2010 22:34

Dit zijn dus de cijfers voor katten: in 2006 werden 10% van de katten geëuthanaseerd en 7% procent van de honden. 3% procent katten stierf nog eens in het asiel zonder euthanasie.
Met deze cijfers behoort Nederland bij de top van de wereld (y)
Uiteraard vind ik 1 op 10 katten nog zeer triestig. Bovendien worden er ook nog veel katten ingeslapen door hun eigenaars voor gedragsproblemen of omdat ze het te zielig vinden om hun kat naar een asiel te brengen. En worden er nog steeds veel katten gedumpt, onder motto, ze zullen het wel redden.
In Amerika hebben al een paar staten asielen waar geen enkel dier ongesteriliseerd/ongecastreerd buiten gaat. Zij zien dan hun euthanasiecijfers massaal dalen. Het blauwe Kruis van Roeselare ster/castr nu al enkele jaren ook hun kittens voor ze vertrekken en moeten sindsdien bijna niet meer euthanaseren
Dus 13 % van de katten die een erkend asiel binnenkomen wordt in Nederland gedood. Dat is toch gigantisch veel. En de vraag is ook wie bepaalt wat een gegronde reden is om in te slapen. Een kat is zelden zo ziek dat enkel euthanasie een optie is.
Even verduidelijken dat ik soms wat hard uit de hoek kan komen als het over dieren gaat. Zelfs bij 1% zou ik al roepen en tieren. Wat niet wil zeggen dat ik geen begrip en respect heb voor de mensen in de asielen en al het goede werk dat ze doen. Ik moet er gewoon in het algemeen niets van asielen hebben. Dat ze al eens beginnen met alles te steriliseren en castreren voor ze ter adoptie aanbieden, ipv te zaniken dat ze niet anders kunnen dan euthanaseren door overbevolking

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr feb 05, 2010 23:30

Waar komen die cijfers dan vandaan?

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr feb 05, 2010 23:53

Bij 'ons' in het asiel worden de beesten ook allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geloof ik.

Ik ben ook wel benieuwd naar je bron voor die moordcijfers, Wen. Want dat is natuurlijk afschuwelijk, dieren doodmaken vanwege overschot of wat dan ook.

Plaats reactie