Superlieve gehandicapte poes zoekt thuis!

Deze plek is voor dieren die een thuis zoeken.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Wen

Superlieve gehandicapte poes zoekt thuis!

Bericht door Wen » ma dec 28, 2009 15:24

Deze lieve kerel werd door mensen gevonden in hun tuin. Hij lag op zijn zijkant en kon niet recht komen. Ze brachten hem naar de dierenarts. Gelukkig was dit net de da die samenwerkt met mijn goede vriendin Katrien. Katrien heeft namelijk een groot hart voor dieren en zij leidt het zwerfkattenproject voor de gemeente Lier.
Zij beloofde hem op te vangen en er een thuis voor te zoeken om hem te redden van een spuitje.

De kerel had namelijk een zware middenoorontsteking, waardoor hij zware evenwichtsstoornissen had. Hij is nu helemaal genezen en gezond. Helaas zal hij wel de rest van zijn leven evenwichtsstoornissen hebben, waardoor hij moeilijk recht kan lopen. Hij wiebelt en valt soms. Maar hij kan prima rondlopen en hij gaat perfect op de kattenbak. Hij kan het ook prima met andere katten vinden.
Hij zoekt uiteraard een thuis waar hij nooit buiten mag!! Hij kan immers niet vlug reageren en snel lopen, waardoor buiten zijn voor hem veel te gevaarlijk is.

Misschien dat er hier mensen zijn, die het zien zitten om deze speciale jongen toch een goede thuis te geven.

Hij is uiteraard ook door mijn vriendin haar dierenarts gecastreerd, ontwormd en ontvlooid.

indra
Leefwijze: veganist

Re: Superlieve gehandicapte poes zoekt thuis!

Bericht door indra » di dec 29, 2009 21:51

ik denk er wel aan een poes/kat te nemen uit opvang/asiel, maar Lier is ver weg van hier..

Wen

Bericht door Wen » di dec 29, 2009 22:28

Voor vervoer kan wel iets geregeld worden.

Ranna

Bericht door Ranna » ma jan 04, 2010 13:23

Ik biedt me anders ook graag aan om te helpen vervoeren mocht het nodig zijn.
Zit op ongeveer 1 uur rijden van Groningen en zou best vanaf bijv. Zwolle naar Groningen willen rijden om deze kerel goed onderdak te krijgen.

Via een ander forum gebeurt dit ook regelmatig. Dieren (vaak katten) worden door heel Nederland tot in België vervoert door forumleden.

Als het niet nodig is ook goed, maar mocht het daarvan afhangen....

Wen

Bericht door Wen » ma jan 04, 2010 15:15

Superlief van je Ranna
Maar ik denk dat vervoer niet het probleem is. Het probleem is iemand vinden die hem wil. Hij staat op wel 12 sites en tot nu toe is Indra de enige die echt overweegt om hem te adopteren.
Erg toch. Ik zou hem direct zelf adopteren als ik nog kon :(
Ik houd jullie hier verder op de hoogte van wat met hem gebeurt.

Ranna

Bericht door Ranna » ma jan 04, 2010 21:37

Wen schreef:Het probleem is iemand vinden die hem wil. Hij staat op wel 12 sites en tot nu toe is Indra de enige die echt overweegt om hem te adopteren.
Ja is altijd een probleem om een goede plek te vinden.
We hebben hier ook 9 opvangers. Pasgeleden 1 moeten laten inslapen maar manlief en ik hadden al een tijd geleden afgesproken dat er geen nieuwe kattebeesies komen als er één wegvalt.
Moet ik toch eerlijk zeggen dat als ik dan zo'n verhaal lees :cry:

Zelf ben ik snel genoeg om maar hoef m'n man er niet mee aan te komen, dat is een ding wat zeker is.
En ik moet eerlijk zijn, hij heeft gewoon gelijk maar ja, als je dan weer zo'n stumper tegenkomt... moeilijk hoor.
Indra, ik hoop dat je het doet maar niet omdat er druk uitgeoefend voelt. Je moet het zelf helemaal willen, als je snapt wat ik bedoel :wink:

indra

Bericht door indra » di jan 05, 2010 21:49

ik was even gedeactiveerd, vandaar dat ik niet kon reageren. ik wil het heel graag, maar zit nog wat te twijfelen omdat ik voor mijn gevoel nog niet helemaal gesetteld ben hierzo. maar, juist wat knusheid en 'iemand die op je wacht' - bah, dat klinkt zo sneu.. zou heel fijn zijn. ik neem een dezer dagen een besluit.
Wen, ik neem aan dat hij wel in een afgesloten stukje buiten kan lopen? ik heb namelijk een inimini tuin helemaal omsloten.. lijkt me wel fijn voor hem om wat frisse lucht te hebben af en toe..

Wen

Bericht door Wen » di jan 05, 2010 22:11

Ja, als hij echt niet weg kan, dan zal hij dat heel leuk vinden.
Hij heeft ondertussen ook zijn vaccins gekregen. En hij is ook getest op aids en leucose en helemaal gezond verklaard :lol:

Lieke
Leefwijze: flexanist

Bericht door Lieke » wo jan 06, 2010 12:28

Oh wat een schattige kat zeg. Zou 'm zo adopteren als mijn kat (ook al zo'n oud en zielig afdankertje) niet zo'n asociale dame was. Heb 't al een keer geprobeerd met een andere zielepoot en ook een klein hondje, maar mijn kat kan dan alleen nog maar heel woest blazen en plast/poept 't hele huis onder van angst. Is dus helaas geen optie. Mijn volgende kat wordt dan ook zeker een socialer dier, zodat er andere opvangdieren bij kunnen als die noodopvang nodig hebben. Hoop echt dat het lukt, heel veel succes! (y)

xmarloesx
Contacteer:

Bericht door xmarloesx » vr jan 08, 2010 16:23

even een oproepje van deze kant :) ik kreeg zojuist een telefoontje van mijn zus dat haar vriendin (alleenstaande moeder) voor haar dochter een kat wilt aanschaffen. Mijn zus heeft een zorgboerderij en daar is haar vriendin ook altijd veel aanwezig (een ware dierenvriend). Ze gaf aan dat het hun niets uitmaakt of het een jonge of oude kat is (zelfs een 18jaarige willen ze 'n goed tehuis geven). Ze heeft wel een labrador die allerlei dieren gewend is aangezien hij ook altijd op de boerderij bij mij zus komt. Volgens mij wonen ze in een normale eengezinswoning en ik weet niet of ze de kat ook naar buiten willen doen. Dat zal ik even moeten checken.

Als er iemand is die nog een kat weet die een nieuw baasje zoekt die met veel liefde voor m wilt zorgen dan hoor ik het graag!

Wen

Bericht door Wen » vr jan 08, 2010 17:37

Vraag aub eens of ze deze kater willen adopteren. Hij heeft nog steeds niemand :(
Hij kan wel niet ergens gaan wonen bij mensen die hem buiten laten. Dat is veel te gevaarlijk voor een kat die niet kan vluchten voor verkeer of voor mensen met slechte bedoelingen.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr jan 08, 2010 18:26

Hmm Wen, als mijn vader en ik niet allergisch zouden zijn voor kattenharen, had ik die kat van je meteen geadopteerd. Balen dat er niemand voor hem is (nog).

indra

Bericht door indra » vr jan 08, 2010 21:58

IK! ik doe de man mijzelf cadeau (en andersom). we pb'en hoe we het regelen?
ik zal de vriendin van je mailen, Wen.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » vr jan 08, 2010 23:29

:mrgreen:

Wen

Bericht door Wen » za jan 09, 2010 18:51

Ik heb vandaag telefoon van mijn vriendin gekregen dat er gisteren iemand gebeld had die het zou zien zitten om hem te adopteren. Ze woont in Hoboken , heeft een grote maar rustige hond en haar vorige kat kwam ook uit het asiel. Ze laat haar katten ook nooit buiten, dus dat was ook al geen probleem.
In elk geval ziet het er dus naar uit dat hij een goede thuis heeft gevonden :D :D
Ik denk dat je net te laat was Indra, maar er zijn nog zo veel katjes die van een spuitje gered kunnen worden en die op een gouden mandje bij jou wachten :wink:

Plaats reactie