[vrijwilliger gezocht] Plantaardig Maandag vrijwilligers

Dit subforum is voor oproepen voor vrijwilligers of vacatures te plaatsen. Of eventueel werkgerelateerde aanbiedingen te plaatsen. Bijvoorbeeld een oproep voor als je een cateraar nodig hebt of juist diensten hebt aan te bieden.

Moderators: Rick, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

[vrijwilliger gezocht] Plantaardig Maandag vrijwilligers

Bericht door Vegantastic » wo okt 14, 2009 17:02

Ik ben op zoek naar personen die graag zouden willen meewerken aan een blog over plantaardig eten enzo.

Zie: http://www.plantaardigmaandag.nl" target="_blank

Eigenlijk opgezet om mee te doen met initiatieven die wereldwijd spelen (denk aan meat free mondays, donderdag veggie dag enzo). Het gaat niet zozeer om maandag e.d., maar om plantaardig eten onder de aandacht te krijgen. Andere initiatieven richten zich vooral op vlees. Maar dat is niet zozeer noodzakelijk. Elke dierlijke consumptie minder is mooi meegenomen :)

Bedoeling is om personen te hebben die:
- mooie recepten hebben en daarvan mooie foto's kunnen maken (aantrekkelijke foto's)
- personen die korte reviews schrijven over producten die plantaardig zijn (niet over appels ofzo ;)), maar vooral over iets wat je in de supermarkt 'ontdekt' hebt. Natuurwinkel kan ook, maar blog richt zich op toegankelijkheid.
- schrijvers van korte reviews over kookboeken of restaurants.
- schrijvers over interessante nieuwsberichten rondom dieren, milieu, vegetarisme/veganisme, gezondheid e.d., denk daarbij aan berichten over voordelen rondom meer plantaardig leven bv.

Hoe vaak? Ik hoop in ieder geval elke maandag een recept neer te zetten. Hopelijk met een goede foto. Met meer zou je kunnen wisselen wie wanneer. Tussendoor nog meer recepten is ook goed. Ligt er een beetje aan hoeveel mensen met de recepten bezig kunnen.

De andere dingen zoals reviews van producten e.d. zouden wat onregelmatiger kunnen. Maar hopelijk is er elke week uiteindelijk wel een bericht.

De site draait nu op blogging systeem van wordpress.com. Uiteindelijk wil ik het op eigen server zetten, zodat er wat meer mogelijk gaat worden qua opties, stijl e.d.

Jasmijn

Re: [vrijwilliger gezocht] Bloggers

Bericht door Jasmijn » di okt 20, 2009 0:47

Dit is een leuke sihite! Lieve forummers, help ons ff een handje mee alsjullieblieft! Er staan al wat leuke en vooral ook lekkere dingen op, maar, meer hulp is altijd welkom! Want ik weet dat jullie allemaal erg lekker kunnen koken, had je maar niet van die heerlijke receptjes en foto'tjes in die kookdraadjes moeten gooien :wink: :grin:

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » di okt 20, 2009 12:48

Op de blog staat een verwijzing naar een studie waaruit zou blijken dat het consumeren van vis niet het risico op hartfalen verkleint. Over het algemeen is één studie onvoldoende om te kunnen concluderen of een algemene uitspraak wel of niet waar is. Het gaat dan om de generaliseer-baarheid van de onderzoeksresultaten. Als het gaat om controversiële onderwerpen (zoals hier), is het beter om de uitkomsten van meerdere studies met elkaar te vergelijken. De conclusie die, naar aanleiding van de studie, in de blog getrokken wordt is m.i. veel te stellig. Het lijkt me ook een goede gewoonte om, als je een artikel aanhaalt, te verwijzen naar een plek waar op z'n minst een (officiële) abstract van het bedoelde artikel kan worden gevonden.

Edit: de beschrijving van het onderzoek is deels overgenomen van een nieuwsbrief van het Physicians Committee for Responisble Medicine (an animal rights group dressed up as a medical association), dat onder leiding staat van Neal Barnard. Die hebben waarschijnlijk niet zozeer wetenschappelijke doelen.
Laatst gewijzigd door *Martijn* op di okt 20, 2009 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 20, 2009 14:35

PCRM is wel een wetenschapsorganisatie. Activistcash e.d. zijn natuurlijk bronnen van de centre for consumerfreedom. Die zijn anti-activisten.

PCRM werkt wel samen met diverse organisaties waaronder PETA.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » di okt 20, 2009 14:58

Ook de orthomoleculair geneeskundigen zeggen dat ze wetenschappelijk bezig zijn (zie bijvoorbeeld de draad over de soja en tofu waarschuwing). Dus de claim dat iets een wetenschapsorganisatie is, die zegt mij niet zo veel. Roy Martina was ook arts en hij verkocht de Biostabil. Als PCRM samenwerkt met PETA, dan versterkt dat mijn twijfels over hun onafhankelijkheid. Die witte jas van Neal, waarschijnlijk bedoeld om vertrouwen te wekken, maakt ook dat ik juist erg ga twijfelen.

In de draad over de soja en tofu waarschuwing schreef jij:
Vegantastic schreef:tsja.. er zijn wel her en der onderzoeken over, maar nog tig keer zoveel die positief zijn :)
Dus jij vindt ook, dat over het algemeen één enkel onderzoek weinig zegt, en dat het verstandig is om de resultaten van meerdere onderzoeken met elkaar te vergelijken?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di okt 20, 2009 15:08

*Martijn* schreef:Als PCRM samenwerkt met PETA, dan versterkt dat mijn twijfels over hun onafhankelijkheid. Die witte jas van Neal, waarschijnlijk bedoeld om vertrouwen te wekken, maakt ook dat ik juist erg ga twijfelen.
Het bericht gaat over een NL onderzoek trouwens. Niet iets van PCRM.

PCRM werkt ook met vele andere organisaties samen. Maar ze zijn ook wel met dierenrechten bezig.
In de draad over de soja en tofu waarschuwing schreef jij:
Vegantastic schreef:tsja.. er zijn wel her en der onderzoeken over, maar nog tig keer zoveel die positief zijn :)
Dus jij vindt ook, dat over het algemeen één enkel onderzoek weinig zegt, en dat het verstandig is om de resultaten van meerdere onderzoeken met elkaar te vergelijken?
Zeker. Maar het is een noemenswaardig bericht. Maar ik heb de laatste zin wel iets aangepast n.a.v. je bericht.
te verwijzen naar een plek waar op z'n minst een (officiële) abstract van het bedoelde artikel kan worden gevonden.
De referentie is te vinden in het bericht van PCRM.

*Martijn*

Bericht door *Martijn* » di okt 20, 2009 15:35

Wat goed dat je de laatste zin heb aangepast! Dank je wel!

(Via Pubmed heb ik een abstract van het onderzoek gevonden.)

JesseL

Bericht door JesseL » vr okt 30, 2009 15:29

Ik vind het ook een zeer leuke en nuttige site.

Kleine opmerking/tip. Zet per artikel de naam van de auteur erbij. Nu wordt er veel in de "ik" vorm geschreven, maar heb je geen idee wie het geschreven is. Dat komt op mij een beetje vreemd over.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr okt 30, 2009 16:10

Rechtsonder staan de auteurs. Helaas zijn het nu nog ff standaard templates, daardoor kan het niet allemaal zoals ik eigenlijk zou willen. Maar naarmate het groeit komen er meer mogelijkheden.

lena

Bericht door lena » vr okt 30, 2009 16:54

Oh, dit is een leuke blog, dit had ik gemist!
Zijn er nog productreviewers nodig? Ik ben niet goed in het maken van recepten, ik maak ofwel prutjes, of ik volg een ander recept vrij letterlijk. Maar ik wil best af en toe iets schrijven over supermarktproducten die vegan zijn.

JesseL

Bericht door JesseL » vr okt 30, 2009 17:33

Vegantastic schreef:Rechtsonder staan de auteurs. Helaas zijn het nu nog ff standaard templates, daardoor kan het niet allemaal zoals ik eigenlijk zou willen. Maar naarmate het groeit komen er meer mogelijkheden.
Ik zag inderdaad dat er twee auteurs zijn, maar er wordt in de "ik" vorm en niet in de wij vorm geschreven. Dan wil ik wel graag weten wie van de twee mogelijke auteurs dat schrijft en vindt. Dit omdat er nogal persoonlijke meningen gegeven worden. Dan plaats ik dat liever bij een persoon (ook al is het een vrij anoniemen username :wink: ).

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » za okt 31, 2009 0:35

Bedankt voor je advies, Jesse!
En fijn dat je mee wilt helpen, Lena!

Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » za okt 31, 2009 17:38

Vegantastic schreef:Rechtsonder staan de auteurs. Helaas zijn het nu nog ff standaard templates, daardoor kan het niet allemaal zoals ik eigenlijk zou willen. Maar naarmate het groeit komen er meer mogelijkheden.
Misschien voor nu even de namen eronder zetten dan? Volgens mij zijn er trouwens ook wel templates waarin de auteur er wel bij staat, maar dat weet ik niet zeker (en die zien er natuurlijk ook weer heel anders uit).

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » za okt 31, 2009 18:55

Oke, vegantastic heeft bijna alles erop gezet, ik heb de reviews van de choco rice dream en de spicy falafel gedaan. En ik heb taalkundig wat dingen aangepast.
Voor de ergste nieuwsgierigheid ;)

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Re: [vrijwilliger gezocht] Plantaardig Maandag vrijwilligers

Bericht door Vegantastic » di jun 22, 2010 18:57

Gezocht vrijwilligers :)

We zijn flink aan het uitbreiden. Momenteel worden er flyers gedrukt en komt er ander standmateriaal. We staan binnenkort met PM op Parkpop en Food for a better world.

Voor standwerk zijn ook vrijwilligers nodig.

Daarnaast zoeken we nog iemand die het leuk vind om bezig te gaan met het benaderen van organisaties om mee te doen met ons initiatief.

cavia

Bericht door cavia » di jun 22, 2010 20:45

Jaaaa, ik zou wel mee willen werken. Klinkt leuk!
En dan bak ik tenminste ook weer eens wat (:

Edit; Oh, ik dacht nog dat er mensen gezocht worden voor blogs.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 22, 2010 20:54

Voor blogs ook nog hoor :)

forisma
Contacteer:

Bericht door forisma » vr jun 25, 2010 10:21

Ik wil ook meehelpen met standwerk! Wanneer, wat precies doen?

cavia

Bericht door cavia » zo jun 27, 2010 16:19

Vegantastic schreef:Voor blogs ook nog hoor :)
Bij deze meld ik mij! (:

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di jun 29, 2010 1:45

Top! :)

Ik zal je snel even een berichtje sturen over hoe en wat :)

Plaats reactie