Nog andere zwangeren hier?

Hier alles over veganisme tijdens een zwangerschap of zaken rondom het ouderschap en kinderen.

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
Amethystina
Leefwijze: flexitarier

Re: Nog andere zwangeren hier?

Bericht door Amethystina » do okt 08, 2009 12:31

Wen en Marla, bedankt voor die link naar andere topics, die had ik nog niet gezien!
En ik heb volgende week een 1e afspraak met de verloskundige en ga dan om een doorverwijzing naar een diëtist vragen. Zal jullie wel laten weten of ze meeviel :wink:

JudithK
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Bericht door JudithK » vr okt 09, 2009 9:42

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb drie weken geleden mijn spiraaltje laten verwijderen. Erg spannend allemaal. Tussen mijn twee dochters zitten ruim drie jaar. We zijn toen 15 maanden bezig geweest voor de tweede. Maar we gaan nu weer vol hoop er tegen aan en hopelijk hoeven we nu niet 15 maanden te wachten voordat we goed nieuws hebben.

Ik ga me ook even verdiepen in veganistisch eten in combinatie met een zwangerschap, want ik wil mijn toekomstige baby niet iets te kort doen.
Trotse moeder van Meilan, Yaël en Leia!

Amethystina

Bericht door Amethystina » ma okt 12, 2009 13:34

Veel succes Judith, spannend hoor! :D

femke

Bericht door femke » zo jan 17, 2010 15:19

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op deze site, zal me even voorstellen; Femke, 31 jaar en ongeveer 9 jaar veganistisch. Ik ben ook zwanger! En ben net als Amethystina op zoek naar mede-veganistische-zwangeren. Ik heb net jullie 'gesprek' gelezen. Hoe is het nu met jou Amethystina? Ik ben inmiddels (waarschijnlijk) 8 weken. Over 1,5 week heb ik een afspraak bij de verloskundige. Ik ben al bij een dietiste geweest. Doorverwezen door mijn huisarts en ik wilde zsm, dus heb eigenlijk niet gekeken of deze dietiste open staat voor vegetarisme/veganisme. Aan haar reactie door de telefoon kon ik al horen dat ze het maar niks vond. Toch gegaan en idd was ze erg negatief. Dit heeft mij onzeker gemaakt. Ik wil natuurlijk ABSOLUUT niks verkeerds doen. Ik eet nooit ei of kaas, zoals jij Amethystina. Ik heb zelf wat op internet erover gelezen en uigezocht, maar ik als ik teveel erover lees, dan word ik er een beetje tureluurs van. Zou het leuk vinden om van mensen hun eigen ervaringen te horen.

Groetjes!

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo jan 17, 2010 15:42

Hoi Femke! Welkom hier!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? Hopelijk niet te veel last van kwaaltjes.

Bij mijn laatste zwangerschap was ik nog niet veganist (alleen vegetariër). Nu sinds een paar maanden wel. Ik geef nog borstvoeding en we proberen weer zwanger te worden (wat waarschijnlijk nog niet lukt omdat ik borstvoeding geef).

Slik je een multi vitamine? Ik slik de multi vitamine van Solgar speciaal voor zwangeren of als je borstvoeding geeft. Hiernaast slik ik Veg1 voor de nodige vitamine B. Op zich heb ik niet zoveel met vitamines slikken, maar nu met de borstvoeding en zwangerschapswens neem ik geen risico en slik ik braaf alle pilletjes elke dag.
Als je verder gewoon gezond eet zou het echt geen kwaad kunnen om veganistisch te eten als je zwanger bent. Je krijgt vanzelf de eerste keer als je naar de verloskundige gaat een bloedtest. Zorg ervoor dat ze hierbij ook op b12, foliumzuur en ijzer controleren.
In het tweede trimester van de zwangerschap heb je (elke zwangere) een verhoogde kans op bloedarmoede. Als je dan erg moe bent moet je aan de bel trekken. Soms wordt je ijzer ook standaard gecontroleerd.

Groetjes, Judith

lena

Bericht door lena » zo jan 17, 2010 16:09

Gefeliciteerd met de zwangerschap! Moest je naar de dietiste voor een medisch iets, of puur vanwege je veganisme? Er zijn wel Engelstalige boeken over een gezonde vegan zwangerschap, denk je dat je daar iets aan hebt?

Ik ben het met Judith eens over de multivitamines en wil nog even extra de nadruk leggen op B12. Volwassenen hebben vaak nog wel een buffer, dus zelfs als je eigen B12 niveau voldoende is, kan het zijn dat je baby niet genoeg binnenkrijgt. Een baby (in de buik of aan de borst) moet een continue bron van B12 hebben. Neem minimaal 20mg per dag, of 2000 mg per week (als je het per week inneemt neem je relatief minder op, daarom moet je dan dus relatief meer mg hebben).

Je kunt ook op de site van de eetmeter bekijken of je genoeg vitamines/mineralen en andere voedingsstoffen binnen krijgt, en daar je eetpatroon/multivitamine op afstemmen.

Amethystina

Bericht door Amethystina » zo jan 17, 2010 18:38

Hoi Femke,
gefeliciteerd met je zwangerschap!!!
Zelf vond ik het heel erg spannend die eerste weken, zo raar om te beseffen dat ik écht moeder ging worden, ondanks dat ik het al zo lang wou...
Hoe gaat het met je, niet al te misselijk?
De eerste 12 weken was ik constant misselijk, vond dat heel erg zwaar, vooral omdat het nooit eventjes ophield. Heb niet hoeven over te geven gelukkig, en na de 12e week was het helemaal voorbij.
Ben toen ook 2 kilo afgevallen, maar inmiddels is er alweer 6 bij dus dat gaat goed :wink:

Ben nu 20 weken, en ik moet eerlijk zeggen: het 2e trimester vind ik veel leuker dan het 1e :lol:
De misselijkheid is over, je bent aan het idee gewend, je kan het aan iedereen vertellen en vooral: je begint een buikje te krijgen dat iedereen ziet :D Oh ja, en het schoppen van de baby is ook super natuurlijk, je hoeft niet meer zenuwachtig te zijn als de verloskundige gaat luisteren maar je voelt zelf heel goed dat ie OK is!

Verder eet ik dat eitje of stukje kaas dat ik af en toe at nu wel een stuk vaker... Ik heb, vooral sinds ik in het 2e trimester zit, heel veel behoefte aan zwaar voedsel en geef daar dan maar aan toe. Ik denk dat dat ook best op puur plantaardige manier kan, maar voel me hier goed bij. Ik zou sowieso nooit willen dat mijn baby iets tekort komt dus eet dan liever een eitje te veel dan dat mijn baby eventueel te weinig zou hebben.
Het voelt voor mij op deze manier goed en ik denk dat dat heel persoonlijk is en iedereen dat voor zichzelf aanvoelt. Voor de rest eet ik nog wel vega, dus melk drink ik niet.
Verder probeer ik elke dag bonen te eten bijvoorbeeld, maar dit lukt niet altijd wegens geen puf of geen tijd. Als je met een vega voedingspatroon alles wil binnenkrijgen moet je natuurlijk heel gevarieerd eten, en als je zwanger bent nóg meer. Maar het nadeel is wel dat je juist nu meer moe bent dan normaal.

Ik neem trouwens elke dag een vitamine D, een vitamine B12 en een chlorella pilletje, verder wissel ik af met omega 3 (van algen), prenatale multi, gewone multi, vitamine C, vitamine B complex, ik neem er daarvan 1 a 2 in de week. En af en toe wat Floradix of cranberrysap.

Naar een diëtist ben ik uiteindelijk niet geweest, had niet het idee dat die meer af zou weten van vega voeding dan ik, dus vond het toch niet zoveel zin hebben. Wel heb ik zelf heel veel gelezen en opgezocht.

Wat ik me nog wel afvraag: Ik heb vroeger een B12 tekort gehad en kreeg toen spuiten. Nu neem ik elke dag een B12 pil maar wordt dat wel goed genoeg opgenomen via de spijsvertering? Zou ik niet beter vragen of ik nog wat spuitjes kan krijgen? Kwaad kan het niet denk ik (want wateroplosbaar) en zo weet ik zeker dat ik genoeg B12 doorgeef aan de baby.

En ik weet nog niet of ik een jongetje of meisje krijg. Stel dat het een jongen zou zijn, moet ik er dan op letten om niet al te veel soja te eten, wegens het risico op oa hypospadie?
Iemand hier die het antwoord hierop weet?

Femke, heel veel succes en geniet ervan, en Judith: ik duim voor je dat het binnenkort raak is! :D

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo jan 17, 2010 19:02

Gefeliciteerd aan alle zwangeren hier :)

Ik denk dat het sowieso goed is om niet teveel soja te gebruiken en alleen biologische. De problemen met soja kunnen misschien (voor een deel) komen doordat gewone soja erg bespoten wordt en dan gaat het dubbelop met oestrogeenachtige stoffen.
Mijn beide zoons hebben vanwege koemelkeiwitallergie veel sojamelk gehad. Ze hebben hier voor zover ik weet geen fysiek nadelige gevolgen aan over gehouden. Zijn zelfs lange mannen geworden van 1.90. Wel zijn ze heel vrouwvriendelijk ;)

Nog even over voedingsstoffen voor zwangere vrouwen. Zorg dat je echt genoeg omega 3 krijgt. Zwangere en zogende vrouwen hebben hier een verhoogde behoefte aan. En B12 is al genoemd en ook een heel belangrijke.
Ik heb na mijn laatste zwangerschap goede ervaringen opgedaan met Floradix kruidenelixer om mijn hb-gehalte weer op peil te krijgen. Mijn zoons hebben allebei soms last van bloedarmoede en die gebruiken dat Gentle Iron van Solgar. Daar krijg je geen problemen mee met je darmen en ze zijn geschikt voor vegans.

Genietze van de zwangerschap!
Groetjes van Annikka-Ayla

Amethystina

Bericht door Amethystina » zo jan 17, 2010 19:44

Annikka-Ayla schreef:Ik denk dat het sowieso goed is om niet teveel soja te gebruiken en alleen biologische. De problemen met soja kunnen misschien (voor een deel) komen doordat gewone soja erg bespoten wordt en dan gaat het dubbelop met oestrogeenachtige stoffen.
Geldt dat ook voor Alpro? Dus veel beter bio Alpro of Provamel?
Annikka-Ayla schreef:Wel zijn ze heel vrouwvriendelijk ;)
Hahahahaha :lol:

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo jan 17, 2010 20:20

Als je bang bent voor een b12 tekort kan je altijd om een extra bloedonderzoek vragen. Ik heb een jaar voordat ik zwanger werd van Meilan maandelijks b12 injecties gekregen, had een ernstig tekort. Maar sindsdien nooit meer een tekort gehad, ook niet tijdens de zwangerschappen.

Omega 3 is inderdaad ook nog belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen. Dit slik ik ook nog, v-pure.

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » zo jan 17, 2010 20:30

Oh ja op vegetarisme.be staat nog dat je b12 niet zomaar in het bloed kan controleren als veganist. Dan is het niet betrouwbaar.
Het vaststellen van B12-concentraties
Het B12-peil in het bloed meten is een erg onbetrouwbare manier van onderzoek bij veganisten, meerbepaald voor veganisten die zeewier(en) eten. Zeewier en ook ander plantaardig voedsel bevatten B12-analogen (valse B12) die echte B12 kan nabootsen in bloedtesten terwijl ze in feite interfereren met het B12-metabolisme. Ook bloedonderzoek is onbetrouwbaar: sterk gedoseerde innamen van folaat onderdrukken immers de symptomen van bloedarmoede door een B12-tekort die kunnen opgespoord worden door bloedonderzoek. De homocysteïne-concentratie in het bloed controleren is betrouwbaarder, met 10 mmol/liter als gewenste concentratie. De meest specifieke test om de B12-concentratie te meten, is de methylmalonyl-test. Als deze binnen het normale peil in het bloed (370 nmol/liter) of urine (minder dan 4mg/mg creatine) valt, dan heeft het lichaam voldoende B12. Veel geneesheren baseren zich nog op het B12-peil in het bloed of op bloedonderzoek. Toch blijken deze tests niet geschikt, zeker niet voor veganisten.
http://www.vegetarisme.be/index.php?opt ... &Itemid=90" target="_blank

femke

Bericht door femke » zo jan 17, 2010 22:50

Wauw wat een reacties al! Super. Ik vind het heel fijn om even wat te horen van mensen met ervaring. Ik ken eigenlijk geen veganisten (niet echt goed) En... we hebben, behalve aan onze ouders, nog aan niemand verteld dat ik zwanger ben. En nu wordt ik door jullie allemaal gefeliciteerd! Haha... leuk, zo wordt het steeds echter. Ik moet inderdaad heel erg wennen aan het idee om zwanger te zijn. Ook ben ik regelmatig misselijk, maar door vaak een beetje te eten gaat dat redelijk goed nu. Mijn borsten zijn wel heel erg pijnlijk!! Hoop dat dat ook over gaat na 3 maanden.
B12-supplementen gebruikte ik al langere tijd. Die van Solgar, die kleine roze. Sinds twee weken gebruik ik de Prenatal-supplementen van Solgar. Ik heb uit zitten zoeken wat ik te kort zou kunnen komen en ik heb het idee dat dat vooral calcium en ijzer is. Ik moet meer sojamelk drinken (zal de bio nemen) en bonen eten! Voor de omega-3 kun je ook twee eetlepels lijnzaadolie nemen elke dag. Die Floradix ben ik ook ergens tegengekomen idd, maar op een gegeven moment zie ik dus echt door de bomen het bos niet meer. Plus... je weet helemaal niet hoe het zit met je reserves, dus daar maak ik me ook zorgen over. Ik heb inderdaad ook zitten denken dat ik misschien toch maar wat kaas ofzo moet gaan eten. Ik zou ook echt niet willen dat ik mijn kindje iets te kort doe! Dat vind ik een nachtmerrie, dat idee. Als je op een gegeven moment zoveel supplementen erbij moet gaan gebruiken of B12 injecties moet gaan krijgen.... dan zou ik me daar toch ook weer niet helemaal goed bij voelen eerlijk gezegd. Hoe kwamen jullie er trouwens achter dat je een B12 tekort had? Namen jullie toen al wel supplementen? Pfoeh best lastig allemaal.
Amethystina, hoe oud ben je als ik vragen mag? En heb je een vriend/man die ook veganistisch is?
Judith, succes met je 'pogingen'! Wil je graag 3 kinderen, of meer?

lena

Bericht door lena » ma jan 18, 2010 0:25

Niet te veel paniekeren, zwanger zijn is voor iedereen lastig, en tegenwoordig is er zo ontzettend veel informatie over wat je wel en niet moet eten tijdens de zwangerschap dat bijna iedereen daar gestresst van wordt! Als vegetarier/veganist heb je wel weer een stuk minder kans op voedselvergiftiging waar je een miskraam van kunt krijgen, dat is een voordeel. Zoals Judith al zei: het is niet voor niets dat je ijzer iedere keer wordt gecontroleerd: ook mensen die veel vlees eten kunnen last krijgen van een ijzertekort tijdens de zwangerschap. Het ijzerniveau in je lichaam is ook niet alleen afhankelijk van hoeveel ijzer je eet: als je vitamine-C rijke producten bij de maaltijd eet wordt het ijzer beter opgenomen. Melkproducten remmen juist de ijzeropname.

Ik zou gewoon je bloed een keer op B12 laten controleren (inderdaad de methylmalonyl test vragen, maar volgens mij is dat tegenwoordig vrij standaard). En dan gewoon B12 blijven slikken. Voor de B12 heeft het geen zin om af en toe wat dierlijks te eten, dan moet je toch wel minimaal 3 porties dierlijk product per dag eten. Vleeseters kunnen trouwens ook een B12 tekort krijgen, de meeste mensen op B12 tekort forums zijn vleeseter. Juist omdat je veganist bent ben je je ervan bewust dat dit een probleem kan zijn, en dan kun je daarop anticiperen.

Lijnzaadolie is inderdaad ook een bron van omega-3, maar DHA is beter voor de ontwikkeling van de hersenen van de baby. V-pure is op het moment de beste keus.

Happyanita
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Happyanita » ma jan 18, 2010 6:32

Gefeliciteerd!!
En bedankt voor het noemen van omega 3. Had er niet aan gedacht. Overigens lijkt me dat veel mensen hier tekort van hebben. Veel mensen eten alleen vlees en geen vis.
Geniet van deze bijzondere tijd (zegt ze een klein beetje jaloers).
Is je partner ook vegan?

Groeten, Anita

JudithK
Contacteer:

Bericht door JudithK » ma jan 18, 2010 9:15

femke schreef:kwamen jullie er trouwens achter dat je een B12 tekort had? Namen jullie toen al wel supplementen? Pfoeh best lastig allemaal.
Ik at nog vlees toen ik een b12 tekort had. Bij mij werd het pas ontdekt nadat ik al ruim een half jaar zo ontzettend moe was dat ik de hele dag alleen maar op de bank kon liggen. Het begon met pfeiffer maar de moeheid ging niet weg. De internist heeft toen verder gekeken en daar kwam een ijzer en b12 tekort uit. Nog allerlei onderzoeken gehad wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar niets gevonden.
femke schreef:Judith, succes met je 'pogingen'! Wil je graag 3 kinderen, of meer?
Een groot gezin lijkt ons erg mooi, maar meer dan 3 kinderen zal waarschijnlijk niet kunnen. De eerste twee zijn met een keizersnede geboren. Bij een derde adviseren ze dan om ook een keizersnede te doen en vier keizersnedes is niet aan te raden.

Amethystina

Bericht door Amethystina » ma jan 18, 2010 11:26

Ik neem inderdaad ook de omega 3 van v-pure. Ik nam altijd wel lijnzaadolie en maal de zaadjes regelmatig fijn voor door de muesli, maar dat is niet voldoende! Daar zitten niet alle benodigde vetzuren in (EPA & DHA), dus het is wel belangrijk om er iets bij te nemen, dat kan visolie of v-pure zijn (van algen). Dus ja, dan was mijn keuze snel gemaakt :wink:

Zelf heb ik het eerste trimester bewust geen Floradix genomen, het is wel veel zachter dan ijzerpillen maar alles met ijzer kan de maag irriteren. En mijn maag was al zo enorm geïrriteerd dat ik dat er even niet bij kon hebben. Nadat de misselijkheid over was ben ik er direct mee begonnen en mijn ijzergehalte is altijd goed geweest.

Toen mijn maag zo van streek van heb ik trouwens ook een keer een glaasje aloe vera sap gedronken, dat hielp supergoed, het was direct over! Maar toen las ik op internet dat dat absoluut niet mag tijdens de zwangerschap, dus heb het maar niet meer gedaan...

Heb je trouwens ook last van brandend maagzuur Femke? Of gewoon de hele tijd een zure smaak in je mond? Ik had dat wel, en werd daar dan nog extra misselijk van. Wat bij mij goed hielp was dan een paranoot eten, dan is de zure smaak direct weg, vond ik echt een wondermiddel!

Het eerste trimester van mijn zwangerschap was ik zo misselijk dat ik weinig kon eten. Maar iets klaarmaken lukte ook bijna niet, omdat ik zo misselijk werd van de geur van eten, vooral van het bereiden ervan! Ik heb dus zo gemakkelijk mogelijk gegeten, veel brood en makkelijke smeersels van bonen uit een pot enzo. Of snel wat wokken met een kant en klare saus, of salade uit een zakje.
Als ik er te veel moeite voor moest doen lukte het niet en ging ik over naar ongezonde dingen, dus echt niet handig.
Ik voelde me er die periode wel rot over: zo van juist nú moet ik supergezond eten maar ik eet minder gezond dan vóór de zwangerschap! Maar ik at ervoor altijd heel gezond en in het begin neemt de baby toch wel wat ie nodig heeft, of het nou van jouw voeding is of van de reserves die je hebt...
Dus achteraf vind ik dat ik me niet zoveel zorgen had moeten maken, en voel me nu ook echt wel heel gezond.

Ik ben trouwens 26, en mijn man eet hetzelfde als ik ja. Nou ja, hij eet bijna 100% veganistisch, voor hem hoeven die eitjes niet :wink: Wel heel fijn hoor, nooit gedoe over eten. Hoe is dat bij jou Femke?
xxx

femke

Bericht door femke » ma jan 18, 2010 18:35

Goh fijn om 's mensen te spreken die ook veganistisch zijn!! En die ook zwanger zijn (geweest)!! Haha, ik heb eigenlijk ook nog nooit van dichtbij een zwangerschap meegemaakt. Voel me daar dus wel erg alleen in, zeker nu ik het nog aan niemand wil vertellen. (alleen ouders dus, maar dat is alweer zo lang geleden voor mijn moeder dat ze zwanger was...)

Lena bedankt voor je geruststellende bericht! Ik was net helemaal aan het panikeren, hahaha en toen las ik jouw verhaal. Erg duidelijk. Fijn. (kom je trouwens uit Belgie?)

Iemand vroeg eerder trouwens nog waarom ik naar de Dietiste moest. Dat had ik zelf aan de dokter gevraagd, omdat ik wilde weten of ik goed genoeg eet nu ik zwanger ben.

Mijn vriend is ook veganistisch en dat is inderdaad wel heel fijn. Hij staat er soms wel iets anders in dan ik. Ik blijf er altijd over nadenken en zeker nu er een klein mensje in mij groeit wil ik alles weer her-overwegen en de beste keuzes maken. Hij is makkelijker. Hij is veganistisch en zo is het. Punt. Hij maakt zich helemaal niet druk om wat andere mensen vinden en over hoe we ons kindje op willen gaan voeden. Hebben jullie het daar al over gehad Ame? (ik kort die lange naam van je maar even af voor het gemak! :) )
Mijn vriend houdt veel van koken en dat is handig. Als hij thuis is kookt hij vaak en dat scheelt, want ik voel me ook vaak te moe en misselijk daarvoor. Wel heb ik sinds ik zwanger (en misselijk) ben alleen maar zin in gezonde dingen! Eerder aten we ook nog wel 's chips of iets anders lekkers. Vooral zout en vet houd ik van, hahaha. Maar nu heb ik meer behoefte aan zoet (bv op het brood) en eet ik veel meer fruit! Gelukkig maar. Vandaag ook weer uber-gezond gekookt; aardappels broccoli linzen en een seitanburger. Kon, ondanks dat ik de hele dag trek heb, toch bijna niks eten. Heel gek. Dat ken ik helemaal niet van mezelf, ik houd heel veel van eten!! Zal wel goed komen. Ik heb trouwens geen last van zuur ofzo en ik heb ook goeie dagen, dat ik me fit en niet misselijk voel.

Ik heb vandaag Floridax gekocht en al gedronken. Lekker! :p . Zag trouwens wel dat er honing in zit. Eet ik eigenlijk ook niet, maar in dit geval toch maar wel. Dat vind ik nou ook weer niet het ergste.
Calcium gebruik je niet extra he? Is dat niet nodig? Ik doe nu wel een calcium-magnesium-zink supplement naast de prenatal van solgar. Ook ben ik weer de B12 extra erbij gaan slikken na jullie verhalen over ernstige tekorten en injecties... ie. Floradix dus sinds vandaag en ik had lijnzaadolie gehaald, maar misschien moet ik dan toch maar die V-pure (ofzo) gaan gebruiken. Vitamine C is voor mij denk ik overbodig. Ik eet veel groente en fruit. Vitamine D is nog wel iets waarover ik twijfel of ik daar genoeg van krijg. Je hebt als zwangere vrouw 10 ug nodig en in mijn supplement zit 5 ug. Volgens mij zit het verder alleen in margarine, maar dat is heel weinig (ong. 0,25 ug per boterham).
En eiwit? Volstaat een portie bonen naast de andere dingen die je eet per dag?
En... omega 6 dan? Waar zit dat eigenlijk in?
Zink is trouwens ook heel belangrijk heb ik gelezen! (http://www.vegetarisme.be/index.php?opt ... Itemid=138" target="_blank) Bij mij zit dat nog extra in dat cal-mag-zink supplement.

Andere vraag: Dragen jullie ook niet-leren schoenen? Ik heb laatst 2 paar schoenen bij Vega-life gekocht, maar die zitten helemaal niet goed! Ik heb het idee dat ze nu trouwens nog minder goed zitten, omdat misschien mijn voeten wat meer vocht vast houden en dus dikker zijn. Ze knellen! Iemand een tip voor goed schoeisel?

Ik vind het wel heel fijn om te weten dat je je na drie maanden weer beter en fitter gaat voelen! Dan komt het einde van de lamlendigheid in zicht gelukkig. Hoe heb je dat eigenlijk met werken gedaan, Ame? Ik werk heel weinig en tot nu toe ging het net goed, maar ik heb wel heel erg weinig energie. Ik ben op zoek naar een nieuwe baan! Handig he? Dat wordt wel lastig. Extra stressfactor, want ik moet snel zijn, voor mijn buik te zien is (zelf vind ik trouwens dat je het al een beetje kan zien). Lijkt me ook heel vervelend om aangenomen te worden ergens en dan vlak daarna te zeggen dat ik zwanger ben. Het is momenteel al zo moeilijk om een baan te vinden!! Pfff en dan voel ik me ook nog eens zo futloos. Grappig is wel dat mijn vriend steeds maar zegt dat ik er zo goed uitzie! Gek hoor.

Volgende week ga ik naar de verloskundige, kan niet wachten! Ik ga inderdaad maar 's vragen of ze me kunnen prikken op alles.

femke

Bericht door femke » ma jan 18, 2010 18:42

Trouwens Anita; bedankt voor je felicitatie! Probeer je ook zwanger te worden? Omdat je zegt 'een beetje jaloers'...

Wie doet er trouwens mee (of heeft ooit mee gedaan) aan moeders voor moeders? Ik wel, ik zit nu steeds in kannen te plassen hahaha... en ik moet dat nog 7 weken doen! Maar het is voor andere vrouwen die graag zwanger willen worden, dus dan doe ik dat trouw.

Ik vind het wel gek hoe je zo snel van de ene op de andere week helemaal meedraait in de zwangerschapsmolen! En bij ons was het onverwacht, dus dat is helemaal een grote omslag ineens!

Groetjes allemaal!

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » ma jan 18, 2010 20:11

Hey Femke!
Leuk om te lezen, al die verhalen over zwangerschap. Ik ben het zelf niet, maar vroeg me af of je je ook wilt voorstellen in het voorsteltopic?
Groetjes, Jasmijn. :bloemie:

femke

Bericht door femke » ma jan 18, 2010 21:15

Ja ga ik doen!

Plaats reactie