Dirk-jan hier.

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
djdg

Dirk-jan hier.

Bericht door djdg » wo sep 05, 2018 17:21

Beste mensen,

Dirk-jan is de naam. Aangenaam! Ik had mijzelf in 2016 geregistreerd en heb daarna sporadisch iets met vegetarisme / veganisme gedaan. Vandaar dat ik mij nu alsnog kom voorstellen.

Na het zien van een aantal documentaires had ik gisteren een gewetensbreakdown zoals ik die niet eerder heb meegemaakt, en waarvan ik een sterke wil voel uitgaan om hem om te zetten in een structureel andere levensstijl. Earthlings raakte me zeer zeker diep, maar leidde niet tot veel verandering. Het heeft al die tijd geknaagd en ik had al wat uitprobeersels wat betreft eten, maar na een zéér heldere uiteenzetting door Earthling Ed en Philip Wollen kwam het knoop-doorhakken-moment gisteren pas echt door.

Ik hoop hier nog vaak terug te keren voor inspiratie, hulp en aanspraak. Mijzelf kennende is het niet makkelijk om nieuwe patronen aan te leren. Of het nou een proces is, of dat je over-night vegan wordt, ik moet en zal mijzelf distantiëren van dierenleed en de hele industrie die eromheen zit.

Vriendelijke groet,
Dirk-jan

Dabrother
Leefwijze: veganist

Re: Dirk-jan hier.

Bericht door Dabrother » do sep 06, 2018 15:27

Welkom Dirk-Jan.

Foodchoices, what the health, sick fat and nearly dead 1 & 2,... zijn ook interessant naar mijn mening. Op Netflix of YouTube.

Iedere verandering die je bewust doet is er 1. Ik ben zelf nog maar vanaf 1 januari 2018 bezig, wel meteen al de dierlijke producten verbannen uit mijn voeding en geen seconde spijt van.

Iedereen moet het natuurlijk beslissen voor zichzelf hoe, hoe snel, wat enz.
Het zit vooral in het hoofd waar je de omschakeling moet doen heb ik gemerkt.

Veel succes met je nieuwe voedingscultuur.
Plantaardig vanaf 1/1/2018

Morality

Bericht door Morality » vr sep 07, 2018 7:49

:welcome: Dirk-jan,

Verschillende mensen raken overtuigd door verschillende dingen. Ik ben blij dat je een goede inspiratiebron voor jezelf hebt gevonden. Hopelijk zal je ook als een inspiratiebron voor anderen dienen (maar begin bij jezelf).

:govegan:

Mogenblue
Contacteer:

Bericht door Mogenblue » vr sep 14, 2018 16:51

Welkom Dirk-Jan.

Ik hoop dat het je gaat lukken.
Ik had zelf nogal te kampen met mijn eigen koppigheid en onwil om nieuwe dingen aan te leren. Daardoor is het waarschijnlijk onnodig moeilijk voor mij geweest dan het had kunnen zijn.
Maar mijn wil was sterk genoeg om er doorheen te komen. En op internet is heel veel informatie te vinden.

Let op vitamine B12 en vitamine D man. Je vitamine D behoefte kan in de loop der tijd sterk veranderen. Dat is erg afhankelijk van je leefstijl, hoe vaak en op welke tijden je buitenkomt. Dat heb ik zelf een tijdje onderschat.

Neem de tijd om aan je nieuwe dieet te wennen. Plantaardig voedsel kan echt heel lekker smaken, maar je moet wel je weg leren te vinden.
-Frits
Chocola en wijn, dat is het leven van een veganist...

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » vr sep 28, 2018 17:23

Hoi Dirk-Jan, :welcome:

Met je motivatie zit het wel goed, nu je weg zien te vinden qua keuzemogelijkheden en dingen lekker gaan vinden die je nog niet kent.
Ik betrek mijn voeding volledig uit de "gewone" supermarkt dichtbij, gelukkig groeit het plantaardige aanbod wel steeds iets.
Vooral met zoet gebak, ijs, pizza en dergelijke is het nog nauwelijks te doen als je vegan wilt eten, ten minste via de supermarkt.
Kost dus wel moeite als je het serieuzer gaat aanpakken.
Ik ben voorlopig nog af en toe tussendoor flexanist, maar koop al jaren geen zuivel meer.

Succes!
Brent
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie