Wat voor werk doe jij?

Moderators: Morality, Martine

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Wat voor werk doe jij?

Bericht door TonyJello » za nov 10, 2012 12:00

@Stein: Wat voor werk kun je dan doen in de chemie? Wat zou je het liefst willen?
En wat voor docentenopleiding zou je willen doen?

Jaco

Re: Wat voor werk doe jij?

Bericht door Jaco » za nov 10, 2012 22:50

TonyJello schreef:Wie weet komt mijn biologische Vegan-boerderijwinkel wel van de grond komend jaar!
Dan wil ik weten waar het is zodat ik daar mijn fruit en groente kan kopen!
Don't believe everything you think!

TonyJello

Wat voor werk doe jij?

Bericht door TonyJello » zo nov 11, 2012 10:58

Jaco schreef:
TonyJello schreef:Wie weet komt mijn biologische Vegan-boerderijwinkel wel van de grond komend jaar!
Dan wil ik weten waar het is zodat ik daar mijn fruit en groente kan kopen!
Afgesproken! :D

Stein

Bericht door Stein » ma nov 12, 2012 9:42

TonyJello schreef:@Stein: Wat voor werk kun je dan doen in de chemie? Wat zou je het liefst willen?
En wat voor docentenopleiding zou je willen doen?
Vooral heel veel laboratoriumwerk, maar ook onderzoek naar verbeterde versies van zonnecellen, LED, er is gaskinetiek enzo... vooral in die dingen ben ik geïnteresseerd, kan dat ook nog wel rijmen met mijn pervasieve principes. En voor de docentenopleiding ga ik die aan de KULeuven doen, dat is dan gewoon voor chemie-docent, wat me als tweede optie ook nog wel acceptabel lijkt :)

TonyJello

Wat voor werk doe jij?

Bericht door TonyJello » ma nov 12, 2012 11:19

Interessant.

Ken je deze website? Van een klasgenoot van me op de MAVO in Almere.

Pervasieve principes... daar heb ik ook iets van, maar ik kan niet precies aangeven wat.

Stein

Bericht door Stein » ma nov 12, 2012 13:06

TonyJello schreef:Interessant.

Ken je deze website? Van een klasgenoot van me op de MAVO in Almere.

Pervasieve principes... daar heb ik ook iets van, maar ik kan niet precies aangeven wat.
O grappig :) ja, ik heb altijd wel een beetje een dubbel gevoel bij LED en zonnecellen: je vergroot altijd nog de afvalberg, ook indirect. Het is niet altijd even eenvoudig allemaal.

Iejoor

Bericht door Iejoor » vr dec 07, 2012 15:04

Ik werk in een ziekenhuis als transferverpleegkundige (ik regel thuiszorg voor mensen die met ontslag gaan).
Daarnaast ben ik admin op de facebookpagina van Elpida shelter of Hope: http://www.facebook.com/home.php#!/Elpi ... pe?fref=ts
Dat komt omdat ik daar eind september een weekje ben geweest met een aantal vrijwilligers.
En ik ben vrijwilliger op de dierenambulance van de Dierenbescherming.
When the world says give up, hope whispers try it one more time..
Elpida Shelter of Hope

Eleonora
Contacteer:

Bericht door Eleonora » ma jan 21, 2013 17:44

Ik ben kraamverzorgster (sinds 2003) en sinds 2009 ben ik ook kruidengeneeskundige.
Twee ontzettend leuke beroepen!! zou niet anders meer willen..
Hartelijke groet,
Eleonora

)O( Vegan-pagan )O(

http://www.eleoflora.nl
https://etenvanmoederaarde.wordpress.com/

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma jan 21, 2013 21:47

Dat is fijn, zeg! :)

jojo

Bericht door jojo » di jan 22, 2013 9:35

Ik probeer zo gezond mogelijk te zijn door iedere dag braaf mijn oefeningetjes te doen: Euritmie en emotioneel lichaamswerk, rug en buikspieren te trainen. 2 keer per week naar fitness voor kneusjes (als er geen sneeuw ligt :wink: ) , verder doe ik vrijwilligerswerk bij Het VoedselKollektief (VoKo), daar doe ik de bestellingen en af en toe als lijf het wil ook uitpakken van de spullies, het opvoeden van 2 pubers, ik deed tot voor kort een dag in de week lekker frobelen met vriendin, maar dat is even gestopt. Ik ben een hele tijd bezig geweest om aangepast werk te vinden via de gemeente en Iederz, maar niemand zit te wachten op een bijna 46 jarige principiële vrouw met beperkingen... :mrgreen: dusss....... ik ga kijken of ik vrijwilligerswerk kan doen bij Humanitas, iets organisatorisch, want daar ben ik goed in ..... Ik was vroeger altijd ontzettend druk met zowel betaalde als onbetaalde banen (vond de onbetaalde meestal het leukst), maar dat is over helaas...... ik heb nu, na jaren strijd, leren genieten van het zijn (om het maar es even zweverig uit te drukken :D ) en me weer waardevol te gaan voelen, terwijl ik niet echt deel uit kan maken van een wereld die ik steeds minder ga missen gelukkig...... Maar een leuk klein baantje voor mij is natuurlijk nooit weg! :)

TonyJello

Bericht door TonyJello » di jan 22, 2013 9:39

Waauw... (y)

Jaco

Bericht door Jaco » zo jan 27, 2013 18:55

Jojo, geweldig verhaal. Er spreekt kracht van uit, die door iedereen die het even moeilijk heeft gebruikt kan worden. Dank daarvoor alvast :P
Don't believe everything you think!

Annikka-Ayla
Leefwijze: flexanist

Bericht door Annikka-Ayla » zo jan 27, 2013 19:26

Jojo, voor mij heel herkenbaar om het gevoel te hebben in een wereld te leven waar je niet helemaal bij past.
Ik vind dat jij nog best heel veel kan. Het is iig veel meer dan ik kan.
Ik ga heel soms naar een handwerkclub waar ik lid van ben, maar sinds september vorig jaar is me dit niet meer gelukt. Dat lag niet altijd aan mijn energie. Soms was het weer te slecht, maar meestal kon ik die drukte niet verdragen en als ik er heen ga dan weet ik dat ik de middag kwijt ben aan rusten. Dat heb ik er niet altijd voor over.
Ik maak dekentjes van restjes breigaren. En die dekens gaan naar Oost-Europa. Ik probeer ze zo mooi mogelijk te maken zodat degene die ze krijgt ook voelt dat die het waard is om wat moois te krijgen.

Ik hoop ook ooit in de toekomst wat meer vrijwilligerswerk te kunnen gaan doen. Vroeger heb ik bij een multiculturele werkgroep gezeten. Dat vond ik erg leuk. Daar moest ik mee stoppen vanwege de chronische vermoeidheid.

Ik ben heel blij met internet en de contacten die ik hierdoor heb. Ik heb een geweldige man en dito (volwassen) zoons waarvan er één sinds vorig jaar weer thuis is komen wonen.

Silke
Leefwijze: flexanist
Contacteer:

Bericht door Silke » vr feb 01, 2013 13:38

Ik ben in juni afgestudeerd als diëtiste, maar werk momenteel als administratief bediende in de voedingsindustrie. Vanaf maart hoop ik dit te combineren met een zelfstandige praktijk thuis :-)
Bekijk mijn kookblog Julienne

Anneke

Bericht door Anneke » za feb 02, 2013 12:04

Ik werk als business analist in een academisch ziekenhuis.

Mystique

Bericht door Mystique » za feb 02, 2013 12:59

Ik ben in 2006 afgestudeerd aan de PABO en sindsdien op zoek naar een vaste baan.

Overstand

Bericht door Overstand » wo mei 01, 2013 21:21

student msc health psychology

ook werk ik sweekends in een tankstation als een braindead zombie

TonyJello

Bericht door TonyJello » do mei 02, 2013 15:08

Sinds april snijd ik 32 uur per week groenten en fruit bij een bedrijf dat levert aan horeca en winkels.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do mei 02, 2013 18:36

Kun je nu dan supersnel snijden? Lijkt me wel handig, groente snijden voor het koken neemt soms best veel tijd in beslag.
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr mei 03, 2013 16:41

Martine schreef:Kun je nu dan supersnel snijden? Lijkt me wel handig, groente snijden voor het koken neemt soms best veel tijd in beslag.
Nou, ik leer natuurlijk wel diverse handigheidjes en ik ben inderdaad al een heel stuk sneller. Maar supersnel nog lang niet. Leuk vind ik het wel.

Alleen jammer, nee erg, dat er zoveel verspild wordt. Echt ongelooflijk! Tenenkrommend...

Plaats reactie