Een (KORT ;-) voorstel rondje...

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Bonnie
Contacteer:

Bericht door Bonnie » ma mei 28, 2007 11:18

Bedankt Robb en Eva!
Robb schreef:(nog)
Waar ga je heen dan? :)

Robb

Bericht door Robb » ma mei 28, 2007 12:38

Rotterdam

jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Bericht door jet » za jun 16, 2007 8:33

had me nog niet voorgesteld: hier komt ie

Ik studeer in Enschede aan de technische universiteit (werktuigbouw, wiskunde).
Daarnaast heb ik een partime baan op een school en als beveiliger.

Ik sport, hou van koken, doe aan scouting, en ben al eeuwen vegetarier. Sinds ik een kleiner studentenhuis woon ben ik ook vegan (op en af, er zijn periodes dat het gewoon niet lukt). En zoals jullie hebben kunnen lezen bij een ander topic moet ik tegenwoordig ook glutenvrij eten.....

Mijn vriend en op 1 na al mijn vrienden zijn carnivoor :(

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » za jun 16, 2007 14:13

Welkom hier! :D

Dave

Bericht door Dave » za jun 16, 2007 18:59

Welkom Jet, weer iemand uit het oosten van het land erbij! :D
Twee studies en dan nog twee banen en nog hobbies. Waar haal je de tijd vandaan? (y)

jet
Moderator

Bericht door jet » za jun 16, 2007 19:13

:lol: dat vroeg ik me nou ook af.... :lol:

Yvy
Contacteer:

Bericht door Yvy » za jun 23, 2007 13:49

Welkom op dit forum!
"Raum für alle hat die Erde, was verfolgst Du meine Herde?" (uit "Alpenjäger" van Friedrich Schiller)

melancholy

Bericht door melancholy » wo jul 25, 2007 16:09

Aloha!
Ben 23 jaar, wonende in die mooie stad achter de duinen; oftewel Den Haag. Kheb me aangemeld op dit forum deels uit nieuwsgierigheid en omdat hier gewoon erg veel nuttige informatie te vinden is. Ikzelf ben geen veganist, eet ongeveer sinds 3 jaar geen vlees meer. Ik merk wel, dat hoe meer ik hier lees over veganisme (en vooral wat voor leed erachter zoveel producten schuilt, waarvan ik het bestaan niet eens wist, bv wol) hoe meer ik er over zit te denken en des te logischer ik het begin te vinden om over te schakelen naar het veganisme (desalniettemin met hele kleine stapjes) Dus het kan goed zijn, dat er af en toe vraagje vanuit mijn hoek tevoorschijn komt

*Eva*
Contacteer:

Bericht door *Eva* » wo jul 25, 2007 18:10

Welkom hier! :D
Goed dat je ook wil overstappen, ik weet zeker dat dit forum daarbij zal helpen want dat heeft het bij mij ook gedaan ^_^

jet
Moderator

Bericht door jet » wo jul 25, 2007 21:19

Helemaal gelijk Eva!

Ben ook pas net beginnend vegan, en met name de combi met glutenvrij eten vond ik in het begin lastig.
Hier kan ik fijn mensen dingen vragen, en de antwoorden zijn gewoon uit ervaringen van anderen, erg handig :thanks:
Het heeft mij in korte tijd al een hele hoop geholpen, dus aarzel niet, en gooi het 'in de groep' :carro:

groetjes
jet :bloemie:

Annika
Contacteer:

Bericht door Annika » do jul 26, 2007 9:12

Welkom :D
Stel gerust alle vragen die je hebt en veel plezier hier :)

Jip
Contacteer:

Bericht door Jip » za aug 04, 2007 21:16

Hey, ik kom erachter dat ik me nog niet heb voorgesteld. Nou, voor de mensen die het interesseert:

Ik ben Jip Ramakers, 21 jaar, geboren en getogen in een Limburgs boerengat (Baarlo), sinds m'n 8e vegetari?r en sinds niet zo lang veganist (ik kan mezelf voor de kop slaan waarom ik het niet eerder geworden ben).

Ik speel in mijn punk band, hierin vertolk ik de drums en schrijf ik teksten. Ik probeer mijn teksten zo aanvallend en agressief mogelijk te maken. Onderwerpen: deze maatschappij (da's iets waar je op moet kotsen), oorlog, dierenleed en dat soort dingen. Schrijf ik wel eens vrolijke teksten? Nauwelijks, vind er geen reet aan en vind het niet nodig. Heb een schijthekel aan de meeste bands die dat wel doen (lees: 99,99% van alles dat op de radio en televisie gedraaid wordt). Onze zanger schrijft wel wat vrolijker teksten. Dus krijgen we een mix. En als ik het te vrolijk vind, keur ik het lekker af.

Ben -zoals velen waarschijnlijk hier- een buitenbeetje in mijn kijk op het gedrag van mensen en hoe het eigenlijk zou moeten zijn. Heb al menig frustraties gehad, maar dat weet mij niet te stoppen. Ik heb echt een enorme SCHIJTHEKEL aan mensen die kinderlijke vragen stellen over mijn vegan (voorheen vegetarische) leefstijl. Het type vragen dat ik bedoel zal bij de meeste van jullie wel bekend zijn.

Ik pak vrolijk de fiets, maar die vrolijkheid slaat vaak om als ik weer eens door grote drukte niet de weg kan oversteken of ik smerige gassen moet inademen.

Ik ben politiek niet rechts en ik ben ook niet links (wel linkshandig), heb een hekel aan die indeling. Ik zeg gewoon: leef naar alle redelijkheid en met gezond verstand, dan heb je die classificering niet nodig.

Dat was het wel zo'n beetje. Oh ja, dat onderschrift hier, stoort er zich iemand aan? Vind het namelijk niet ongepast.

Groet, Jip
Burgerlul

Dave

Bericht door Dave » zo aug 05, 2007 13:57

Welkom Jip!

Probeer wel positief te blijven tegen de mensen die de meest belachelijke vragen over veganisme stellen. Ik weet het. Mensen zijn soms echt na?ef over veganisme en proberen je soms ook uit. Misschien helpt het als je denkt dat zij ook slachtoffer zijn van de bio-industrie. (hoe toepasselijk het woordje "slachtoffer" icm de bio-industrie is :wink: ). Het is belangrijker om zoveel mogelijk in hun ogen "normale" mensen te interesseren voor veganisme en je niet op te stellen als een soort lid van een besloten clubje en een "extremist". Blijf gewoon beleefd. Let ook op dat er vaak omstanders zijn die meeluisteren. Als je met goede argumenten (dwz de inhoud) komt en beleefd (dwz de verpakking) blijft dan zullen die omstanders jou ook steunen en ze zullen het verhaal verder vertellen.

Oceana
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Oceana » wo aug 08, 2007 22:17

Al een flinke tijd een meelezer, maar wie weet vanaf nu ook een actieve meeschrijver, dus een voorstelberichtje is misschien wel op zijn plaats.

Ik ben Fiona, 27 jaar en woon in Zuid Holland. Werk fulltime als professionele nanny (dat kan tegenwoordig :wink: ) en woon sinds begin dit jaar in m'n eigen flatje! Ik woon daar samen met mijn (niet veganistisch, wel biologisch etende kat) en breng mijn vrije tijd al dansend of computerend door.
Altijd al wat met beesten gehad, wilde al lange tijd vegetarier worden, maar door omstandigheden (gebrek aan doorzettingsvermogen, niet meewerkende ouders, allemaal van die rotsmoezen) lukte dat nooit voor langere tijd. Toen ik eindelijk op mezelf ging wonen heb ik het roer omgegooid en ben dus vanaf begin dit jaar geheel vegetarisch en vanaf maart ook geheel veganistisch gaan eten.

Ik voel me er veel beter bij (en ben ook al 15 kilo kwijt, dat helpt ook) en ben me nog steeds flink aan het verdiepen en orienteren in wat ik wel en niet kan eten aangezien ik ook een maagziekte heb waardoor ik heel veel producten niet kan eten en er dan verdomd weinig overblijft zeg maar!

Helaas heb ik bij mijn sollicitatie bij mijn huidige baan aangegeven dat ik voor de kids wel vlees wilde klaarmaken (dat was in mijn part-time vegetarier tijd), dus kom ik naar mijn idee nog te vaak in aanraking met vlees, maar dat ik momenteel niet anders en zeker iets waar ik bij een volgende werkgever verandering in ga brengen!

Dit was het geloof ik wel even!

Jippia

Bericht door Jippia » do aug 09, 2007 12:18

Hallo Fiona. Ik heb ook een tijdje gehad dat ik wel vegetari?r wilde worden, maar eigenlijk niet goed durfde. Ik zat ook veel langer over het veganisme na te denken voor ik de stap zette (na het eten van eieren van kippen die waarschijnlijk gezelschap hadden gehad van een haan - daar kijken ze in Roemeni? echt niet naar). Ik ben sinds september veganist en dat bevalt me prima. Het klinkt ingewikkelder dan het is en mijn moeder is daar inmiddels ook wel achter. Ik zou ook niet meer terug kunnen, als ik dat al zou willen.

Leuk dat je van dansen houdt.

Mirjam

melancholy

Bericht door melancholy » wo aug 15, 2007 14:33

Leuk nog een hagenees/hagenaar erbij :)

Gerard A. Gast

Bericht door Gerard A. Gast » do aug 16, 2007 23:40

Welkom Jet,

nu kijk ik naar die avatar bij je naam.

Dat ben je toch niet zelf hoop ik?

Beetje griezelig en eng.
Mag wel een paar kilootjes bij.

groetjes.

Gerard.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 17, 2007 8:43

Dat ben je toch niet zelf hoop ik?
Beetje griezelig en eng.
Mag wel een paar kilootjes bij.
Haha nee, in werkelijkheid mogen dr wel een paar kilootje af :twisted:

Die avatar stelt 'Death' voor uit de boeken van Terry Pratchett terwijl ie een katje aait, dat vond ik zo lief, dat ik dacht, die moet ik hebben :)

Gerard A

Bericht door Gerard A » vr aug 17, 2007 13:38

Hoi Jet,

ben blij dat je de humor er van inziet.

Was al bang dat het verkeerd zou vallen.
Soms ben ik best een beetje vals hoor.

Bedankt voor je uitleg.

groetjes.

Gerard.

jet
Moderator

Bericht door jet » vr aug 17, 2007 16:11

kBen vrij blijmoedig, dus voordat ik ergens de humor niet van inzie.... :mrgreen:
Soms ook meteen een nadeel, want dan denken mensen dat je dingen minder erg vindt dan dat je ze eigenlijk vond :?

Aan de andere kant, alleen maar tussen de kerels hier in de omgeving, daar word je vanzelf hard, bot en direct van, dus ik kom soms ook wat bitchy over, zoals jij misschien wat vals bent :P

Plaats reactie