Meepraten zonder je voor te stellen...

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
TonyJello
Leefwijze: veganist

Meepraten zonder je voor te stellen...

Bericht door TonyJello » do jan 31, 2013 14:53

Als er nieuwe forumleden komen vind ik dat heel erg leuk! :welcome:
Maar het geeft mij een heel onprettig gevoel als mensen zich niet voorstellen...

http://i319.photobucket.com/albums/mm44 ... S/CGCC.png

Kleine moeite.

Mystique

Re: Meepraten zonder je voor te stellen...

Bericht door Mystique » do jan 31, 2013 20:42

Ik zou mezelf kunnen voorstellen, maar ik zou net zo goed iets kunnen verzinnen. Ik vind het eigenlijk niet zo belangrijk om van een ander te weten hoe die heet, hoe oud hij of zij is of wat voor werk hij of zij doet. Door mijzelf voor te stellen vind ik dat ik mezelf weer in een individueel hokje stop.

Maar goed, ik wil geen spelbreker zijn, dus als je echt persé iets moet weten kun je het altijd vragen. Ik ben alleen geen fan van "Ik ben ... en ik hou van hobby's". :wink: :P :D

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » do jan 31, 2013 21:25

Wie zich wil voorstellen, stelt zich voor.
Wie zich niet wil voorstellen, doet dat niet.

Doe dat waar je je prettig bij voelt ;).

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » do jan 31, 2013 21:33

Persoonlijk vind ik het wel fijn om op een forum als dit te weten waar iemand 'staat' ten opzichte van veganisme. Eet iemand al jaren vegetarisch, was zuivel een wezenlijk onderdeel van je voedingspatroon, waarom ben je mee gaan doen aan de veganchallenge (milieu, gezondheid, dierenwelzijn), al dat soort zaken. Maakt het ook makkelijker reageren op vragen lijkt me.

Het soort voorstellen zoals jij beschrijft heb ik ook niet zoveel mee :-)

En verder sluit ik me aan bij wat Rick zegt: doe vooral datgene waar je je prettig bij voelt!

TonyJello

Bericht door TonyJello » do jan 31, 2013 22:05

Mystique schreef:Ik zou mezelf kunnen voorstellen, maar ik zou net zo goed iets kunnen verzinnen. Ik vind het eigenlijk niet zo belangrijk om van een ander te weten hoe die heet, hoe oud hij of zij is of wat voor werk hij of zij doet. Door mijzelf voor te stellen vind ik dat ik mezelf weer in een individueel hokje stop.

Maar goed, ik wil geen spelbreker zijn, dus als je echt persé iets moet weten kun je het altijd vragen. Ik ben alleen geen fan van "Ik ben ... en ik hou van hobby's". :wink: :P :D
Dat ben ik met je eens en het is waar, maar ook als je bij iemand op bezoek gaat ga je niet zomaar op de bank zitten. Dan groet je op zijn minst even. Het heeft met fatsoen te maken. Al zegt iemand hier op het forum alleen maar even: 'Hallo, ik kom hier nu ook meepraten.' En daarvoor hoef je geen topic te openen, dat kan gewoon hier.

lena

Bericht door lena » do jan 31, 2013 22:34

Voor mij hoeft voorstellen niet per se. Ik vind dit forum geen huiskamer, meer een klaslokaal ofzoiets. Sommige mensen komen er al jaren en kennen elkaar, anderen komen net binnen voor een specifiek iets. En sommige mensen zijn nieuw en stellen zich voor, anderen niet. Uiteindelijk leer je de mensen die blijven hangen toch wel kennen.

Ik vind het fijn als het forum zo open mogelijk is. Dat er naast de "regulars" ook ruimte is voor mensen die even binnen komen waaien en die je daarna niet meer ziet. Dat mensen die net zijn begonnen met plantaardig eten niet meteen het gevoel hebben dat ze helemaal lid van een community moeten worden voor ze kunnen vragen wat dat "vital wheat gluten" uit hun nieuwe kookboek is en waar je dat koopt. Ik kan me voorstellen dat dat best een drempel is voor sommige mensen, en ik denk dat het goed is als de drempel om informatie te krijgen zo laag mogelijk is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » vr feb 01, 2013 0:28

Voorstellen is niet verplicht. Ik denk ook niet dat je te veel moet pushen dat mensen zich moeten voorstellen. Op andere fora is het niet gewoon om je voor te stellen. Als iemand dat wilt doen, prima, maar zo pushen zou mij altijd afstoten. Daarom registreer ik mij ook niet op fora waar dat verplicht is gesteld.

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » vr feb 01, 2013 10:04

Mee eens, verplicht voorstellen verhoogt de drempel en dat is juist iets wat je zeker niet wil met een forum over veganisme.
Mij stoort het overigens ook helemaal niet, je leert iemand beter kennen door de berichten die in de loop van de tijd worden geplaatst.
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

lani

Bericht door lani » vr feb 01, 2013 11:58

ik vind toevallig voorstellen leuk om te doen maar t boeit me niet echt als iemand het niet doet =P ik heb ook heel veel mensen hun voorstel posts helemaal niet gelezen ofzo.. tony jouwe heb k niet eens gelezen geloof ik, die van emiel ook niet.. weenie eens of jullie er wel eentje hebben :grin:

ik ben lani en ik ben gay en zeg graag yay yay yaaaaaay!!!!

zijn er nog vragen?

Emiel

Bericht door Emiel » vr feb 01, 2013 15:40

Geen verplichtingen aub, vrijheid; blijheid :hippy:

Lani... nee laat maar :P

Barbera

Bericht door Barbera » vr feb 01, 2013 16:38

Ik lees de voorstelposten van andere mensen nooit omdat het me meer boeit wat ze te zeggen hebben, dan wat voor relatie (of niet) ze hebben of ze dan wel of niet in 'bezit' zijn van kinderen. Voor mij draait het om het sparren en discussieren. :D

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr feb 01, 2013 19:48

Nee, geen verplichtingen, absoluut niet.

Ik vind het alleen maar prettig, dat is alles. Net als dat ik het prettig vind als mensen een avatar hebben. Deelnemers hebben dan voor mij een identiteit, waardoor ik alles dan beter uit elkaar kan houden. Ik kan gesprekken, standpunten en discussies dan beter volgen. Anders raak ik kwijt wie wát zegt.

Maar nu met zoveel nieuwe mensen door de VeganChallenge wordt het toch al heel moeilijk.

Maar hoe dan ook ben ik blij met elke nieuwe deelnemer!

:welcome: :govegan: :dansbanana:

lani

Bericht door lani » vr feb 01, 2013 21:49

Barbera schreef:Ik lees de voorstelposten van andere mensen nooit omdat het me meer boeit wat ze te zeggen hebben, dan wat voor relatie (of niet) ze hebben of ze dan wel of niet in 'bezit' zijn van kinderen.
ik ben bezeten door een kind, telt dat ook mee?

TonyJello

Bericht door TonyJello » vr feb 01, 2013 22:12

:mrgreen:

Wel een hoog intelligent kind! (y)

Barbera

Bericht door Barbera » za feb 02, 2013 11:45

lani schreef:
Barbera schreef:Ik lees de voorstelposten van andere mensen nooit omdat het me meer boeit wat ze te zeggen hebben, dan wat voor relatie (of niet) ze hebben of ze dan wel of niet in 'bezit' zijn van kinderen.
ik ben bezeten door een kind, telt dat ook mee?
Ik bedoel dus dat mensen zeggen dat ze kinderen 'hebben'. Ik vind dat een rare uitdrukking das al, kinderen zijn geen eigendom. :wink:

Mystique

Bericht door Mystique » za feb 02, 2013 13:10

Dat vind ik precies zo Barbera.
Net zoals van die mensen die zeggen dat ze 'later' 2 kinderen nemen, want dat willen ze zo graag. Euhhh... Ten eerste mag je blij zijn als je kinderen kunt krijgen en ten tweede zou ik niet een kind nemen voor mijzelf, maar voor de persoon die ik geboren laat worden.
Hoe vaak 'nemen' mensen een kind, omdat ze zich dan compleet voelen of om hun relatie te redden of omdat iedereen het doet. Zolang deze wereld zo f*cked up is ga ik niet proberen een kind te 'maken'. Hoeveel mensen om je heen zijn er écht gelukkig? En hoeveel mensen worden er afgestoten, omdat ze anders zijn? Dat wil ik een kind niet aandoen.

Maar ontopic: ik zal speciaal voor jou voor een avatar zoeken Tony. :wink:

Mystique

Bericht door Mystique » za feb 02, 2013 13:34

Hmmm... Kan alleen via url en de plaatjes die ik tegen kom zijn te groot, dus schiet niet echt op en ik heb geen zin om een plaatje te verkleinen, url van te maken en dan als avatar in te stellen.

Als het wat minder moeite zou kosten had ik het gedaan. ;)

En dan was het deze geworden:
http://jetwit.com/wordpress/wp-content/ ... 02-800.jpg

TonyJello

Bericht door TonyJello » za feb 02, 2013 14:01

Mystique schreef:Dat vind ik precies zo Barbera.
Net zoals van die mensen die zeggen dat ze 'later' 2 kinderen nemen, want dat willen ze zo graag. Euhhh... Ten eerste mag je blij zijn als je kinderen kunt krijgen en ten tweede zou ik niet een kind nemen voor mijzelf, maar voor de persoon die ik geboren laat worden.
Hoe vaak 'nemen' mensen een kind, omdat ze zich dan compleet voelen of om hun relatie te redden of omdat iedereen het doet. Zolang deze wereld zo f*cked up is ga ik niet proberen een kind te 'maken'. Hoeveel mensen om je heen zijn er écht gelukkig? En hoeveel mensen worden er afgestoten, omdat ze anders zijn? Dat wil ik een kind niet aandoen.
Helemaal mee eens!
Mystique schreef:Maar ontopic: ik zal speciaal voor jou voor een avatar zoeken Tony. :wink:
Wow! :D

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » za feb 02, 2013 16:44

Mystique schreef:En dan was het deze geworden:
http://jetwit.com/wordpress/wp-content/ ... 02-800.jpg
Totoro! Cool :D :D
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Mystique

Bericht door Mystique » za feb 02, 2013 22:16

Ik vraag me alleen wel af waarom jij jezelf een mannelijke naam als Tony geeft, maar eigenlijk Marja heet? Klopt toch wat ik beweer?

Plaats reactie