Hallo!

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Camilla
Leefwijze: part-time veganist

Hallo!

Bericht door Camilla » ma jul 20, 2015 10:48

Hey!

Ik zal mezelf even snel voorstellen! Mijn naam is Claudia, ik ben 19, alweer bijna 20. Ik woon in Maastricht maar ben vanwege mijn studie ook vaak in Tilburg te vinden. Ik studeer nu aan de lerarenopleiding voor het vak Biologie.

Mijn doel als toekomstig leraar is om leerlingen weer het stukje respect voor de natuur aan te leren en om veel onderwerpen te behandelen over bepaalde problematieken in de wereld. Of de leerlingen met die informatie dan vegetarisch of vegan willen worden, dat moet ze zelf weten natuurlijk.

Even over mij: ik ben zeer feitelijk ingesteld waardoor ik na onderzoek op het internet erachter ben gekomen dat vlees en dierlijke producten eten gewoon niet goed is voor de aarde. Ik ben van mening dat het doden van dieren voor hun producten niet erg is, maar de manier waarop en de mate waarin dit momenteel gebeurd is gewoon afgrijselijk.

Daarom ben ik nu bijna een jaar part-time vegan. Ik eet geen vlees, vis, kaas, eieren of melk. Maar soms vergeet ik te checken of een product wel helemaal vegan is, en af en toe krijg ik alsnog vlees als ik bij iemand ga eten die niet weet dat ik vegan ben. Wanneer het los vlees is geef ik het aan iemand anders. Wanneer het bijvoorbeeld gehakt in een pasta is, dan eet ik het wel ivm weggooien.

Verder doe ik gewoon zoveel mogelijk mijn best om dier- en milieu vriendelijk te eten. Hobby's zijn: dieren trainen ivm gedragsproblemen. Ik ben grote fan van clickertraining! Verder doe ik aan longboarden, en (helaas) op een heel laag pitje paardrijden.

Groetjes,
Claudia

Mystique
Leefwijze: veganist

Re: Hallo!

Bericht door Mystique » ma jul 20, 2015 11:19

Waarom vind je het doden van dieren voor vlees niet erg?

Camilla

Bericht door Camilla » ma jul 20, 2015 13:07