Hallo!

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Camilla
Leefwijze: part-time veganist

Re: Hallo!

Bericht door Camilla » wo jul 22, 2015 18:50

Ik denk dat dit een discussie is waar we nooit uit gaan komen omdat iedereen een eigen idee heeft bij deze termen. Dat mag ook! Maar het heeft nu geen zin om mijn gedachte over deze termen uit te leggen aangezien er dan een verdere discussie komt waar dit topic niet voor gemaakt was. Als iemand wel nog wilt dat ik dit verder toelicht, dan kan diegene een PB sturen natuurlijk!

Ik wil even kwijt dat ik altijd open sta voor een discussie maar dat het gewoon niet zo leuk overkomt als je je net voorstelt en je dan meteen al een hele discussie krijgt. Het belangrijkste is dat ik nu wel heb gemerkt dat hier een open sfeer is, wie gelijk of ongelijk heeft doet er dan niet toe ;)

Hoe dan ook, er zijn niet veel van ons, dus we kunnen ons beter op de overeenkomsten richten dan onze (menings)verschillen. En vergis je niet, ik sta 100% achter animal equality ;)

Ik hoop dat we er een fijne tijd samen van kunnen maken en dat we onze boodschap samen de wereld in kunnen krijgen! :govegan:

Rick
Site Admin
Leefwijze: veganist

Bericht door Rick » wo jul 22, 2015 20:55

Mystique schreef:Snap ik Bonnie. Ik kan me voorstellen dat iemand zich niet zo welkom voelt als er zo gereageerd wordt, maar tegelijkertijd ben ik daar anders in. Ik probeer altijd het probleem bij mijzelf te zoeken.
Leuke theorie, maar waar het hier om gaat is dat iemand zich komt voorstellen en alleen maar zegt: hallo hier ben ik, en ik sta er zo in. Dat is prima informatie. Of er vervolgens een discussie over dient uit te breken of zij er wel goed in staat, betwijfel ik. Als Claudia daar over wil discussiëren is dat prima, dan zijn daar de nodige topics voor. Als ze dat niet wil en om andere reden hier is, dan zullen we dat gewoon moeten respecteren denk ik.
Daarom vind ik jou reactie toch wel wat bot. Claudia heeft zich heel open voorgesteld en wordt vervolgens vooral gevraagd om uit te leggen waarom ze doet wat ze doet. Ik zou zeggen: de volgende keer even vriendelijk hallo terug zeggen, eventueel wat extra vragen als je meer wilt weten, maar vraag iemand niet zich te verdedigen. Daarmee zorg je er mijn inziens voor dat iemand zich niet meer vrij voelt te zeggen wat ie wil zeggen. En dat zou je eigenlijk niet moeten willen. Toch?
Ik hoop dat je begrijpt dat ik niet wil zeggen dat bepaalde dingen niet gezegd zouden moeten worden, het gaat mij er om dat het op een ander moment op een andere plaats beter zou zijn.

@Claudia: welkom in ieder geval. Hopelijk zullen volgende berichten op het forum minder stroef verlopen, maar dat gaat goed komen als het goed is, want daarvoor ben ik hier ;)

Camilla

Bericht door Camilla » do jul 23, 2015 8:24

Bedankt voor de goede uitleg Rick! Dat is ook precies inderdaad hoe het overkwam. Bedankt voor het welkom ;)

Lisa

Bericht door Lisa » do jul 23, 2015 15:19

Nogmaals welkom camilla!
Hoop dat je t toch naar je zin hebt/gaat krijgen op het forum.
Ik kan soms wat ongenuanceerd uit de hoek komen als het om dierenrechten/veganisme gaat.
Hoop dat ik je niet te ongemakkelijk gevoel hebt bezorg, was niet mijn bedoeling hoor!! :welcome:

Morality

Bericht door Morality » do jul 23, 2015 17:06

Lesgeven en respect bijbrengen voor de natuur is heel goed. Gelukkig heeft de discussie die ontstond je niet weggejaagd. Veel plezier op het forum!

Camilla

Bericht door Camilla » do jul 23, 2015 18:22

Bedankt Lisa, daar is helemaal niks mis mee hoor! Iedereen mag het horen van mijn part ;)

Bedankt Rick! Komt helemaal goed :)

Mystique

Bericht door Mystique » za jul 25, 2015 10:59

Tja... Ik denk daar dan anders over. Ik vind het gewoon raar om jezelf op een veganistenforum voor te stellen met de opmerking dat je niet tegen het doden van dieren bent en dat je jezelf part time veganist noemt, maar nog wel zo nu en dan vlees eet. Ik zelf zou daar reacties op verwachten, maar daar ben ik blijkbaar anders in. Je kunt zeggen dat ik het naar een ander topic had kunnen brengen om daar te discussiëren, maar tegelijkertijd vind ik dat je met zulke uitlatingen een discussie opwekt en niet enkel jezelf aan het voorstellen bent. Je oppert een stelling/mening.
Net als dat ik mijzelf op een Christelijk forum voorstel als iemand die op zich het Christendom een erg mooi geloof vindt, maar tegelijkertijd het onzin vindt om in een God als een persoon te geloven...

Maar goed. Mijn excuses als ik je het gevoel had gegeven dat je niet welkom bent. Blijkbaar ben je toch gebleven, in tegenstelling tot wat je aangaf, dus ik zal mezelf (voor nu) even koest houden. :grin:

Framboos

Bericht door Framboos » za jul 25, 2015 18:56

Je HOEFT er toch niet zo op in te hakken?

Jij was toch ook niet in een keer perfect? Dat iemand hier een account aanmaakt zegt toch al dat er stappen in de goede (imho) richting gezet worden. Je kunt toch ook later eens een keer met iemand de discussie aan gaan, hoeft toch niet gelijk in het voorsteltopic? Jee, ze heeft toch geen avatar met foto's van rauwe lappen vlees ofzo.

Edit: Toevallig, in een ander topic: https://www.youtube.com/watch?v=7OMN8rh ... ata_player

Maarten

Bericht door Maarten » zo jul 26, 2015 0:11

Wees welkom Camilla!

@Framboos: Je videolink werkt niet bij mij.

Mystique

Bericht door Mystique » zo jul 26, 2015 11:01

Kunnen we het nu laten rusten? We denken er blijkbaar anders over en dat kan gebeuren. Heb mijn excuses al aangeboden al vind ik niet dat ik persé fout ben geweest. Wat wil je nu nog van me? Om iedere keer opnieuw dezelfde opmerkingen te maken schiet ook niet echt op. :)

Framboos

Bericht door Framboos » ma jul 27, 2015 18:20

Ik hoop dat je de volgende keer een nieuw persoon op het forum iets anders benadert en niet gelijk zo... vol in de aanval gaat. Ook niet passief-agressief, en al helemaal zonder de opmerkingen over 'monddood gemaakt' worden, wat er imo niks mee te maken heeft.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » ma jul 27, 2015 21:50

Psst... Dit is een voorsteltopic.

Welkom Camilla.
Getekend in floëemsap.

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » zo aug 02, 2015 13:16

xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Plaats reactie