Eventjes voorstellen

Moderators: Rick, Martine

Plaats reactie
Sphinx
Leefwijze: veganist

Eventjes voorstellen

Bericht door Sphinx » vr jul 31, 2015 20:25

Hey iedereen!
Mijn naam is Yaël, 21 jaar en woonachtig in Groningen. Ik doe de opleiding HBO-V en zit momenteel in mijn tweede jaar. Al sinds ik 16 was, ben ik bewuster gaan eten. Ik probeerde rond die tijd veel biologisch te eten en at weinig vlees. Helaas sloeg ik hierin een beetje door en kreeg ik eetproblemen. Hierdoor was mijn 'gezonde' levenswijze op een laag pitje komen te staan. Ongeveer een jaar geleden heb ik de draad weer opgepakt. Een vleeseter was ik nooit en wanneer ik dit at, was het meestal wat kip. Een tijdje geleden merkte ik op dat ik amper vlees at. Ik dacht toen: waarom stop ik er niet gewoon mee? Ik ben altijd al een dierenliefhebber geweest, en had ik het verleden al vegetarische perioden gehad, maar echt bewust de keuze maken had ik nooit gedaan. Dit heb ik een tijdje volgehouden en het beviel mij goed. Ik kwam toevallig in aanraking met veganisten via het internet, en raakte geïnteresseerd. Hun ervaringen met hun veganistische levensstijl waren heel positief. Een paar weken lang liep ik met het idee in mijn hoofd op ook veganistisch te worden, maar eerlijk gezegd durfde ik dit niet zo goed. Wat mij vooral tegenhield, waren de afspraakjes met vrienden, familie etc. en dat ze dan elke keer rekening met mij moeten houden. Toch heb ik de knoop doorgehakt, want het bleef knagen, en ben sinds kort veganist. Het bevalt mij tot nu toe erg goed!

Ik hoop jullie nog vaak tegen te komen op dit forum! :huggies:
Heel veel liefs,
Yaël

Martine
Moderator

Re: Eventjes voorstellen

Bericht door Martine » vr jul 31, 2015 21:37

:welcome: Yaël
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Morality

Bericht door Morality » vr jul 31, 2015 22:59

Welkom Yaël! Heel goed dat je de draad weer hebt opgepakt en dat je nu zelfs veganist bent. Op dit forum zal je vele goede ervaringen met veganisme tegenkomen en ik vind het leuk dat jij nu ook je ervaringen met ons gaat delen. Als je ergens vragen over hebt, stel ze dan gerust. Ik hoop dat velen je goede voorbeeld gaan volgen.

Mystique

Bericht door Mystique » vr jul 31, 2015 23:35

Welkom!

Lisa

Bericht door Lisa » za aug 01, 2015 14:34

Welkom yaël, leuk om je erbij te hebben!
Wat fijn dat je veganist bent geworden, ik hoop dat het een keuze voor het leven is, je zult merken dat het vele gezondheidsvoordelen zal opleveren en tegelijkertijd red je er dieren mee, draag je zorg aan een beter milieu en ben je actief bezig aan betere voedselverdeling in de wereld, mooier kan toch niet :wink:

Maarten

Bericht door Maarten » za aug 01, 2015 15:44

Haha, mooi opgesomd Lisa!

Ook van mij een welkom!

Sphinx

Bericht door Sphinx » za aug 01, 2015 20:05

Wat een warm welkom, dank jullie wel allemaal! :thanks:

Plaats reactie