dipje

Doe jij mee met de VeganChallenge? En heb je vragen? Stel ze dan hier

Moderators: Rick, Martine, Vegantastic

Plaats reactie
groentje
Leefwijze: veganist

dipje

Bericht door groentje » ma jan 21, 2019 10:43

Vandaag, dag 21 van de Vegan Challenge, moest ik spontaan huilen.

Het ging eigenlijk heel goed, maar nu opeens voel ik me verdrietig en verward. Ik vind het het best ingewikkeld deze nieuwe manier van eten. Het plaatst me ook een beetje in een isolement want mensen begrijpen het niet en ik mijd bewust plaatsen waar ik graag kom om niet in verleiding te komen.

Het zal wel weer voorbij gaan en ik ga nu een lekkere kop koffie drinken voor troost. :wink:
Toch al drie weken volgehouden. (y)

Morality

Re: dipje

Bericht door Morality » di jan 22, 2019 7:39

Verandering is soms moeilijk (voor jou en je omgeving). Een dipje is daarom niet ongewoon, goed dat je het al drie weken volhoudt. Je zal er ook nog een beetje je draai in moeten vinden. Ik hoop dat het snel beter met je gaat. Wij staan achter je.

:govegan:

groentje

Bericht door groentje » di jan 22, 2019 22:58

Bedankt Morality,

De dip is weer voorbij hoor.
Het kwam ook samen met een tweetal onprettige gebeurtenissen en dat bracht me uit evenwicht. En dan is volhouden lastiger.

Dabrother

Bericht door Dabrother » vr feb 01, 2019 22:30

Normaal, alhoewel het bij mij meeviel. Omgeving zelfs eigen vriendin heeft het nu na één jaar pas een beetje aanvaard hier. Veel mensen nemen niet de moeite om het te begrijpen, hoewel ze toch weten dat planten gezonder zijn dan vlees.
Er kan een beetje afkick zijn omdat je lichaam dit nog niet gewoon is maar als je nu volhoud ben je er bijna voorbij en beslis je misschien wel om de volledige switch te maken. Iig veel succes.
Plantaardig vanaf 1/1/2018

groentje

Bericht door groentje » zo feb 03, 2019 14:15

Bedankt voor je reactie.

Nu de challenge voorbij is, verwacht de omgeving dat ik weer 'gewoon' ga doen en niet zo 'extreem'.

Maar de weerstand die ik voel naar dierlijke producten is te groot.

Mijn dip had ook wel te maken met dat ik tegelijkertijd koffie, thee, alcohol, zout en olie, noten en notenpasta's en brood probeerde te mijden. Dat is heel veel in een keer.

Nu zal ik vooral de (incidentele) zure room, slagroom en melkchocolade blijven missen. Terwijl vlees,vis, melk, kaas, boter en eieren me niet echt moeite kosten.

En uit eten gaan of bij anderen eten blijft lastig. deze week vier ik mijn verjaardag door mijn geliefden mee te nemen naar een veganistisch restaurant: Sue, hier in Rotterdam. Ik ben erg benieuwd en ik hoop ook dat ik kan laten ziendat het echt niet allemaal zo moeilijk of smakeloos is.

Rorrim
Moderator

Bericht door Rorrim » zo feb 10, 2019 21:25

Goed bezig! Hopelijk kan je snel je draai vinden. Veel mensen hier hebben soortgelijke ervaringen dus hier kan je met gelijkgestemden van gedachten wisselen. Het heeft mij regelmatig geholpen. :)
Getekend in floëemsap.

groentje

Bericht door groentje » vr feb 15, 2019 16:00

Bedankt!

inmiddels zijn we bij Sue geweest.
Zonder meer gezellig en een fijne locatie,maar de meningen over het eten zijn verdeeld. De focus lag sterk op alternatieven voor bestaande vlees of melkproducten. Dus veel 'namaak'. De zoete dingen waren erg lekker en de milkshake won de hoofdprijs!

Plaats reactie