Vitamine B12 tekort

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
reggie

Re: Vitamine B12 tekort

Bericht door reggie » di aug 26, 2008 16:54

hier de spray van vitamist,meer info op de site

http://www.sprayvitamines.nl" target="_blank

Veg_eric

Bericht door Veg_eric » di aug 26, 2008 17:29

Wen schreef:Wat is die spray voor mensen die slecht B12 opnemen voor iets?
Er word gezegd dat de spray beter opneembaar zou zijn omdat je het in de mond spuit.
Het is echter twijfelachtig of het beter opneembaar is dan bv een tablet waar je op zuigt.

Ik herinner me wel dat er vroeger reclame voor zo'n spray werd gemaakt in de "Vega", maar daar zijn ze mee gestopt toen bleek dat de B12 in die spray van dierlijke oorsprong was.

Het lijkt mij sterk dat als je opname problemen hebt (missen van de intrensieke factor), dat spray dan plotseling wel zou werken.

veglife
Leefwijze: veganist

Bericht door veglife » di aug 26, 2008 18:40

Ik herinner me wel dat er vroeger reclame voor zo'n spray werd gemaakt in de "Vega", maar daar zijn ze mee gestopt toen bleek dat de B12 in die spray van dierlijke oorsprong was.
Dat bleek idd een grote vergissing te zijn. Volgens mij werd toen n.a.v. een pittig stukje tekst van Michel Post de reclame uit de Gezond Idee gehaald.

lena

Bericht door lena » wo sep 10, 2008 19:40

Ik heb een bloedonderzoekformulier mee, onder andere voor vitamine B12. Nu ben ik vergeten specifiek te vragen naar een MMA test. Is dat inmiddels al standaard, of heb ik nu toch grote kans dat er een niet-betrouwbare test wordt gedaan?

Plaats reactie