Hoe staan veganisten tegenover alcohol en drugs

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: Hoe staan veganisten tegenover alcohol en drugs

Bericht door Emiel » wo okt 24, 2012 18:00

TonyJello schreef:DMT
Als je die commentaren onderaan leest, dan schijnt het toch wel een zeer heftige trip te zijn. En het duurt maar een uurtje of zo, dat is nog te overzien. Beter dan die keer dat ik voor het eerst LSD gebruikte en zo'n 18 uur lang de weg kwijt was :wink:

Het maakt me eigenlijk wel nieuwsgierig. In ieder geval een stuk interessanter dan meuk als coke, speed en pillen.

Dit commentaar bijvoorbeeld:
Stulp - 2012-06-02 14:32:57

hele logica en realiteit viel uit elkaar in geometrische vormen =D de enige logica die bleef was; Wie controle zoekt denk t niet te hebben, laat los =p De gesprekken van mensen klonken als lijpe vogelgeluiden, mn lichaam had geen vorm meer en ik ging van plek naar plek, was echt de vetste trip die ik ooit heb gehad!! =D lijpe dingen ervaren
Hilarisch!

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » wo okt 24, 2012 19:18

Emiel schreef:
TonyJello schreef:DMT
Als je die commentaren onderaan leest, dan schijnt het toch wel een zeer heftige trip te zijn. En het duurt maar een uurtje of zo, dat is nog te overzien. Beter dan die keer dat ik voor het eerst LSD gebruikte en zo'n 18 uur lang de weg kwijt was :wink:
Had je door de drugs je GPS vergeten?

Apraxia

Bericht door Apraxia » wo okt 24, 2012 19:42

Rick schreef:
Apraxia schreef:Ik heb sinds kort kennis gemaakt met DMT en dan word je even vijf minuten visueel KEI-hard in een andere dimensie/werkelijkheid geknald. Súperfijn!
En daarna ben je weer terug?
ik heb nog nooit gehoord van DMT...
Wat is het verder?
Ja daarna verdwijnt het weer van de aardbodem. Wat ik wel jammer vind want een beetje naspacen vind ik altijd wel lekker. Voordeel is wel dat je erna gewoon weer kan functioneren. Zo kon ik na een uur weer zo normaal als anders autorijden dat zou ik met LSD nooooooooit doen/durven/willen :D

Het duurt trouwens geen uur maar 5 of 10 min. met een kleurtjes/patroontjesuitloop tot 30 min. maar dan ben je wel weer 'terug'.
Als er iemand op je pist, dan is het vast een veganist.

Emiel

Bericht door Emiel » do okt 25, 2012 11:17

Ik heb geen behoefte meer om drugs te gebruiken, niet eens echt zin meer in alcohol.

Als ik de ervaringen van mensen over DMT/Ayahuasca lees, dan zou ik dat op zich wel eens willen doen, maar wel onder begeleiding.

TonyJello

Hoe staan veganisten tegenover alcohol en drugs?

Bericht door TonyJello » do okt 25, 2012 11:31

Ja, onder begeleiding lijkt me een goed idee, want toen bij mij de bom insloeg na het eten van wietkoekjes was het enige waarmee ik me bezig hield controle zien te krijgen en overleven. Als je weet dat iemand die er verstand van heeft bij je blijft kun je je eraan overgeven. Dan zal de ervaring heel anders zijn.

Apraxia

Bericht door Apraxia » do okt 25, 2012 22:09

Emiel schreef: Als ik de ervaringen van mensen over DMT/Ayahuasca lees, dan zou ik dat op zich wel eens willen doen, maar wel onder begeleiding.
Als je tripervaring heb, is begeleiding bij DMT niet nodig. Het gaat zo snel zo ontzettend heftig dat je je pas achteraf realiseert wat er gebeurde en dan ben je er al weer helemaal. Het is het meest vette wat ik ooit heb gezien. Je raast alsof je in een achtbaan zit, in 3D volop in een compleet visueel andere/digitale wereld. Na 5 of 10 min. is dat helemaal weg.

Emiel

Bericht door Emiel » za okt 27, 2012 14:29

Apraxia

Bericht door Apraxia » za okt 27, 2012 22:43

Als je het hierna nog niet wil doen is er iets niet helemaal goed met je: :wink:
The.Spirit.Molecule.2010.x264

TonyJello

Hoe staan veganisten tegenover alcohol en drugs

Bericht door TonyJello » zo okt 28, 2012 8:37

Emiel schreef:Bill Hicks
Ja!

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma nov 05, 2012 14:01

"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma nov 05, 2012 15:00

Phoewa! Een vieze manier van geld verdienen.

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma nov 05, 2012 17:18

Beetje dom om een dodelijke xtc pil te slikken natuurlijk ;)

Maar XTC valt mediatechnisch te vergelijken met veganisme. Er komen negatieve signalen naar buiten en men neemt die al snel voor waar maar kijkt niet verder. Dat frustreert veganisten natuurlijk want zo moet je je vaak verdedigen dat je niet alleen maar worteltjes kan eten of dat je niet dood neervalt als je geen melk drinkt.

En XTC komt natuurlijk ook alleen maar negatief in het nieuws. Nou hoeft ik me niet persé te verdedigen dat ik wel eens een XTC pil geslikt heb maar het is wel een beetje hypocriet om bij het één wel verder te kijken of te verwachten dat mensen dat doen, en bij de ander niet. Ik beschuldig hier niet specifiek iemand hoor maar ik associeerde even vrij op de medialink ;)

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma nov 05, 2012 17:19

En: XTC is héél leuk! :hippy:

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » ma nov 05, 2012 20:04

Apraxia schreef:...Er komen negatieve signalen naar buiten en men neemt die al snel voor waar maar kijkt niet verder...
Deze reactie verbaast me een beetje. Welke garantie heb je dat de pillen die jij koopt zuiver zijn en het effect hebben wat jij verwacht?
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

Apraxia

Bericht door Apraxia » ma nov 05, 2012 23:18

Ik koop ze nu nooit meer maar ik kocht alleen geteste. En já dat wist ik zeker.

Stein

Bericht door Stein » di nov 06, 2012 12:54

Apraxia schreef:
Emiel schreef: Als ik de ervaringen van mensen over DMT/Ayahuasca lees, dan zou ik dat op zich wel eens willen doen, maar wel onder begeleiding.
Als je tripervaring heb, is begeleiding bij DMT niet nodig. Het gaat zo snel zo ontzettend heftig dat je je pas achteraf realiseert wat er gebeurde en dan ben je er al weer helemaal. Het is het meest vette wat ik ooit heb gezien. Je raast alsof je in een achtbaan zit, in 3D volop in een compleet visueel andere/digitale wereld. Na 5 of 10 min. is dat helemaal weg.
Ja, schijnt iets weg te hebben van Salvia, dat ik al wel heb genomen en waarbij je ook een paar minuten de weg helemaal kwijt bent maar zo erg de weg kwijt dat je niet de onnozelaar kan uithangen. Ik zou dan nog eerder eenn tripsitter nemen met iets 'lichters' als paddo's, dan functioneer je nog wel zo dat je gevaarlijke dingen kan doen... - wat overigens ook wel meevalt allemaal -

Ben

Bericht door Ben » di nov 06, 2012 13:51

Apraxia schreef:En: XTC is héél leuk! :hippy:
Ik heb te veel respect voor mijn lichaam om drugs te nemen. Ik denk dat we in onze tijd
toch al blootstaan aan zoveel vervuiling dat ons lichaam, en speciaal onze lever, al overwerkt.
Verder vind ik het ook geen goed voorbeeld aan kinderen om drugs te nemen of deel te hebben aan die handel.
Daarbij heb ik ook genoeg vertrouwen in mijn eigen vermogens aan bewustwording dat ik hetgene drugsgebruikers denken te verwerven , wel op natuurlijke wijze kan verwerven.

Jasmijn

Bericht door Jasmijn » di nov 06, 2012 15:55

Ik vind vodka met speed een heerlijke combinatie, maar het is iets wat je niet te vaak schijnt te moeten doen. Lachgas vind ik ook erg leuk. xtc heb ik twee keer gehad, maar het duurde heel lang dat het inwerkte bij mij en ik werd er heel slap van; daar heb ik niet zoveel behoefte meer aan. En wiet/hasj heb ik weleens gerookt in een joint (merkte er niks van, want ik inhaleerde niet diep genoeg bleek achteraf), maar ik rook verder nooit en het doet zo'n zeer aan m'n keel, dat ik het niet meer hoef (tenzij op een andere manier). Ik heb ook wel eens kratom en kanna ('herbal drugs') gehad, maar daar merkte ik vrij weinig van. Chocola is ook lekker trouwens.

Emiel

Bericht door Emiel » di nov 06, 2012 16:09

Ben schreef:Ik heb te veel respect voor mijn lichaam om drugs te nemen. Ik denk dat we in onze tijd
toch al blootstaan aan zoveel vervuiling dat ons lichaam, en speciaal onze lever, al overwerkt.
Ik deel deze mening eigenlijk wel. Dit is ook de reden waarom ik al een tijdje geen drugs heb gebruikt en het waarschijnlijk ook nooit meer zal doen. Ik heb mijn lichaam (en geest) vroeger zodanig belast met allerhande middelen, dat ik het nu goed probeer te maken door zo gezond mogelijk proberen te leven. Het voelt ook veel beter trouwens :wink:

Apraxia

Bericht door Apraxia » di nov 06, 2012 18:39

Ik vind dat iedereen wel en niet moet doen waar hij zich goed bij voelt, dan doe ik dat ook ;) Zowel op de momenten die gezond zijn (zo'n 95% van het jaar) als op de momenten die lichamelijk niet zo gezond zijn maar geestelijk des te meer :hippy:

Plaats reactie