Welke boeken zijn aan te raden over veganist worden?

Heeft u algemene vragen op het gebied van veganisme?

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Welke boeken zijn aan te raden over veganist worden?

Bericht door jet » vr aug 05, 2011 11:27

Deze site (hierboven ergens genoemd) http://www.vegantable.com/sample_recipes.html daar staat bij de sample recipes aan het eind "For grown-up parties, add 1 or 2 tablespoons Baileys Irish Cream, Kahlúa, Grand Marnier, cherry brandy, or another liqueur". Baileys bevat echter 50% room, en is dus NIET vegan....
Vreemd dat dat bij een voorbeeld recept uit een veganistisch kookboek genoemd wordt..... :?: :?: :shock:
Vervelend ook, want je denkt, hee, er staat vegan, dus het zal allemaal wel kloppen (althans, dat denk ik meestal wel). Afijn gewaarschuwd mens telt voor 2
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Fynnya
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door Fynnya » vr aug 05, 2011 18:01

Vreemd inderdaad...

Sascha
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sascha » ma aug 08, 2011 12:26

Ananas schreef:
Sascha schreef:Dat laatste boek zou wat voor mij zijn... Ik vind het echt supermoeilijk om tegen mensen te zeggen dat ik veganistisch wil leven. En zo te zien worden ook dat soort dingen besproken. Maargoed, ik moet even wachten met nieuwe boeken bestellen want ik heb er al iets te veel, haha.

Ik vond dat ook lastig toen ik net vegan was. Heeft best lang geduurd, een jaar of 2. Ken je andere vegans? Dat heeft mij heel erg geholpen, met likeminded mensen om te gaan. Heb van/met anderen geleerd hoe je het beste kunt reageren op stomme vragen van omni's etc., en ik voelde niet meer zo'n vreemde vogel.
Nee ik ken geen andere vegans. Maar ik vind het soms al lastig om tegen mensen te zeggen dat ik vegetarier ben en dus ook geen vis eet. Dus het is ook een klein beetje mijn eigen onzekerheidsprobleem want ik ken wel andere vegetariers (maar ook 'vegetariers' die vis eten).

Plaats reactie