Kookboeken!

Moderators: Rick, Martine, jet

Plaats reactie
jet
Moderator
Leefwijze: veganist

Re: Kookboeken!

Bericht door jet » wo apr 29, 2015 16:01

Ik doe ook nooit boeken weg..... :oops:
Ben wel wat voorzichtiger met vragen van kookboeken voor verjaardagen enzo, dus niet zomaar alles vragen.
Desondanks krijg ik regelmatig nog wel boeken geleverd hahahaha, familie 'kwam dan iets tegen' :wink:
Ik moet zeggen dat ik het vaakst dingen maak uit de kookboeken van Attila Hildmann, niet omdat ik de recepten zoveel beter vind, maar omdat de dingen die hij gebruikt makkelijker hier te krijgen zijn.
Veel Amerikaanse kookboeken gebruiken dingen waar ik om moet zoeken, of die je wel kunt krijgen, maar ik niet standaard in huis heb.....
Jammere vind ik van veel van mijn kookboeken dat ze of plaatjesloos zijn (ik hou van ideeën opdoen uit kookboeken, en dat doe ik vaak door plaatjes), of dat ze slecht doorzoekbaar zijn (geen register etc).
Afijn, voorlopig dus nog geen kookboeken weg.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

Marianne

Bericht door Marianne » do mei 14, 2015 12:39

De laatste tijd heb ik best vaak gekookt uit Plenty More van Ottolenghi. eerder schreef ik dat er teveel zuivel in zat, maar dankzij de tofukaas (mildere smaak) die ik eerder al noemde en de pittige blauwe kaas van Martine (https://vegetus.nl/vegan-blauwe-kaas/), is dat geen probleem meer.
Veel werk, maar heel erg lekker is de grapefruitsalade met sumak (p.32), de bietensla (p.77), de pittig zure paddestoelensoep (p.95) vond ik te zuur. De tweede keer gemaakt zonder limoensap en met de helft van de tamarinde, toen was hij lekker. ook leuk om al die paddestoelen uit de aziatische toko eens te verwerken. De bouillon is echt anders dan anders. Ook heel lekker is de zwarte kleefrijst met gebakken cantharellen (in mijn geval oesterzwammen), de spruitjes met gekaramelliseerde knoflook, en vanavond maak ik de wotelgroentenstamp met gesmoorde sjalot.
Oh ja, en 60 ml olie vervang ik altijd door een theelepeltje. dan is het nog steeds erg lekker.

Martine
Moderator

Bericht door Martine » do mei 14, 2015 20:36

Klinkt goed! Leuk dat je mijn blauwe kaas gebruikt als vervanger :-D
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Marla

Bericht door Marla » do mei 28, 2015 15:01

Framboos schreef:Op de twijfelstapel:

The vegan table van Colleen Patrick-Goudreau
Candle cafe cookbook van Pierson / Potenza
Everyday Vegan van Dreena Burton
Vegan feasts van Rose Elliot
Cranks fast food bible van Nadine Abensur*
Easy vegan cooking van Leah Lenenman
Yellow Rose Recipes van Joanna Voight

Op de weg-stapel (denk ik hahaha):

Vegan Yum Yum van Lauren Ulm
My sweet vegan van Hannah Kaminsky
AH Eetboekenreeks vegetarisch*
Vegan Planet van RObin Robertson
Get it ripe van Jae Steele
Simple treats van Ellen Abraham
Vegan Baking van Linda Majzlik
Vegan cooking van Nicola Graimes
AH De streekkeukens van Europa: Turkije**
Rauwkost: gezond en puur genieten van Morkowska & Zogbaum
Verrukkelijk & Gezond vegetarisch genieten* (Dat enorme rode kookboek)
Vegatopia
Cooking with tofu van Becky Johnson**
Rose Elliot's Mediterranean feasts

* Vegetarisch
* Omni

Wat ik ermee ga doen... even kijken of een vriendin nog iets wil hebben, anders weggeven (anyone interested?) en de rest naar de Terre des Hommes-winkel brengen denk ik.
Heb je alles al weggebracht? Zo niet zou ik die Yellow Rose Recipes wel van je over willen kopen :-D

Framboos

Bericht door Framboos » di jul 28, 2015 10:56

Oo Marla, zie dit nu pas! Ik heb 'm nog niet weggedaan, dus/en/maar ik stuur 'm graag als verlaat verjaardagscadeautje naar je op! DM je me je adres even? :-D

Plaats reactie