Muzikale voorkeur?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Morality, Martine, Rorrim

Plaats reactie

Muzikale voorkeur?

Hardrock, metal, nu-metal
28
34%
Punkrock, Hardcore punk
20
24%
Pop muziek
12
15%
Rap, Hip Hop, R&B
3
4%
Klassiek
12
15%
Dance, techno, etc
7
9%

Totaal aantal stemmen: 82

Dennis

Muzikale voorkeur?

Bericht door Dennis » za feb 08, 2003 12:54

Wat is de muzikale voorkeur van veganisten?

Pure nieuwsgierigheid :)

Polly

Bericht door Polly » za feb 08, 2003 13:46

Klassiek (niet al te zoetsappig, mag ook best een beetje dissonant) vind ik vooral erg mooi.
Punk vind ik cool en wel grappig, maar dan moeten de politieke teksten tenminste een beetje verstaanbaar zijn en dat zijn ze vaak niet. Moet niet vervallen in kleinburgelijke stoerdoenerij op het podium.

En natuurlijk de Dreigroschenoper.

Denker

Bericht door Denker » za feb 08, 2003 14:54

--
Laatst gewijzigd door Denker op do nov 18, 2004 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia » za feb 08, 2003 15:13

Ik houd van geen enkele in het rijtje. Ik luister en swing op (electronische) noise (dus geen gitaarnoise, das wat anders) en tekno (dus niet met ch, das te soft).

VEMP

.

Bericht door VEMP » za feb 08, 2003 16:45

Ik heb moeten kiezen maar mijn muzieksmaak: metal, grindcore, noise, ska, reggae, rock. Dus ja.....breed.

Caroline
Contacteer:

Bericht door Caroline » za feb 08, 2003 20:28

Ik mis Folk-muziek of muziek met folk-invloeden. dat vind ik in ieder geval erg leuk. Een tijd lang waren er in Nederland regelmatig van die Engelse bands met folk-invloeden, dat is nu een beetje uitgedund. Maar uit de Balkan of Rusland zie je nu meer.

Dennis

Bericht door Dennis » za feb 08, 2003 21:11

Ik luister zelf ook veel verschillende dingen en ben redelijk breed qua muziek. Ik luister het meest naar muziek met gitaar. Hardcore (punk) neemt het meeste tijd in beslag. Maar daarnaast kan ik metal bands als Soilwork en Dark Tranquillity ook zeer goed waarderen.

Ik ben ook een enorme liefhebber van Tori Amos. Die platen zijn zo goed, zo rakend! Verder ook wat populairdere dingen zoals Linkin PArk en Papa Roach. Daar kan ik ook goed van genieten. Er zijn genoeg bands eigenlijk, Nine Inch Nails, VAST, Killing Joke, Sinead O 'Connor, Systers Of Mercy, U2, Simple Minds, Depeche Mode, Hooverphonic, etc!

Veganistje
Contacteer:

Bericht door Veganistje » zo feb 09, 2003 15:27

Mijn muziekvoorkeur staat er ook niet bij maar daar kijk ik niet zo van op. Al wordt de 'scene' in Nederland wel steeds groter en zijn er elke week wel meerdere 'gothic'feestjes te bezoeken. Ik luister vooral naar EBM (electric body music oftewel electro) en industrial. Bands met leuke namen als Flesh Field, Suicide Commando, Terminal Choice en Blutengel.

Ed
Leefwijze: flexitarier

Re: Muzikale voorkeur?

Bericht door Ed » zo feb 09, 2003 21:25

Dennis schreef:Wat is de muzikale voorkeur van veganisten?
Bestaat die dan?

Dennis

Re: Muzikale voorkeur?

Bericht door Dennis » zo feb 09, 2003 21:36

Ed schreef:
Dennis schreef:Wat is de muzikale voorkeur van veganisten?
Bestaat die dan?
*Zucht*

Ed

Bericht door Ed » zo feb 09, 2003 21:39

Ja precies *zucht*, dat is toch een volkomen debiele vraag of ben ik nu gek (retorische vraag :D ).

Of er zoiets zou bestaan als de muzikale voorkeur van veganisten. Dat is net zoiets als vragen wat is het favoriete huisdier van een VVD'er. De onbenulligheid die er van dit soort vragen uitgaat doet mij met (bijna) stomheid slaan.

VEMP

.

Bericht door VEMP » ma feb 10, 2003 9:29

Kom op Ed. We beginnen het nu een beetje moet te worden. Je weet wat er bedoelt wordt.

Denker

Bericht door Denker » ma feb 10, 2003 10:01

--
Laatst gewijzigd door Denker op do nov 18, 2004 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed

Bericht door Ed » ma feb 10, 2003 10:28

VEMP schreef:Kom op Ed. We beginnen het nu een beetje moet te worden. Je weet wat er bedoelt wordt.
Ik weet wat er bedoeld wordt en ik vind de vraag onzinnig en onbenullig. Om met Dennis te spreken;
Dennis schreef:een mening is niet per definitie waar, een mening heet echter wel per definitie het recht van bestaan

Ed

Bericht door Ed » ma feb 10, 2003 10:49

Raymond,

ik spreek over geloof in de goede intentie als onontbeerlijk ethisch beginsel, ik zeg dat het begin tot een betere wereld ligt in het geloof in de goede intentie van de ander. Geloof in de goede intentie van een ander betekent niet dat je je mond houdt met sfeer als criterium. Het betekent juist wel dat als sfeer geweld wordt aangedaan doordat iemand zijn mening uit dat men dan sfeer niet gebruikt als een excuus om het bestaansrecht van deze mening te betwisten. Of ik een goede intentie heb valt te betwisten, sterker nog ik denk dat vele mensen (terecht) zullen vinden dat ik geen goede intentie heb aangaande hun verlangens en/of wensen. Goede intentie hebben is niet absoluut, geen objectief gegeven. Geloven in de goede intentie is niet onderhevig aan subjectiviteit en derhalve absoluut. Het praktiseren van geloof in de goede intentie is het doel, niet het hebben van een goede intentie want iets dergelijks bestaat niet in absolute zin.

Misschien dat je het nu begrijpt.

Groetjes,
Ed.

VEMP

.

Bericht door VEMP » ma feb 10, 2003 12:56

Ik wordt hier echt zo moe van............. Kan de moderater niet ingrijpen?

Phoenix

Bericht door Phoenix » ma feb 10, 2003 12:59

Ik heb geen duidelijke muziekvoorkeur. Dus ook maar niet gestemd. Het gaat alle kanten op, Tool, Pixies, Nine Inch Nails, Eminem, After Forever. En in de auto en op het werk luister ik radio 3. Het maakt me allemaal niet zoveel meer uit :D

Overigens snap ik je standpunt niet helemaal Ed. Wat naar mijn idee de bedoeling is van deze post is te kijken of er een overeenkomst is tussen de veganisten hier qua muzieksmaak. Waarom is dat onbenullig of onzinnig? Het is nu eenmaal vaak zo dat gelijkgezinden niet alleen gelijkgezind zijn in 1 ding maar meerdere overeenkomsten hebben. Leuk om te onderzoeken vind ik. En of dat dan onzinnig is, maakt niet uit. Je kunt niet alles in het leven serieus nemen. Dan blijft er niet veel lol meer over.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nu even geen zin en tijd heb om al je posts door te lezen. Misschien een andere keer. Want ik begin wel nieuwsgierig te worden naar wat jou beweegt tot deze grimmige houding.

:P

Apraxia
Leefwijze: veganist

Bericht door Apraxia » ma feb 10, 2003 13:14

Lieve mensen!

Ed is iemand met een verschrikkelijke sociale beperking en vast een of ander vaag ziektebeeld. hij houdt niet op en zal alleen maar doorgaan. Houd toch op met reageren dan stopt hij vanzelf. Jullie voeden hem zo ontzettend door te reageren. En elke keer krijgt hij het voor elkaar om jullie weer de kast op te naaien om zo een reactie los te krijgen, resultaat: Ed zijn zin! Leerden jullie vroeger nooit van je ouders dat als mensen je pesten of wat dan ook, dat je ze dan moet negeren? Dat is niet stimulerend voor ze om door te gaan!

Gast

Bericht door Gast » ma feb 10, 2003 13:37

Ed schreef:Ed is iemand met een verschrikkelijke sociale beperking en vast een of ander vaag ziektebeeld.
Dit gaat natuurlijk ook veel te ver en zou verwijderd moeten worden.

Gast

Bericht door Gast » ma feb 10, 2003 13:39

De quote was van Apraxia en niet van Ed. Foutje van mij.

Plaats reactie