De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Vegantastic
Site Admin
Leefwijze: veganist
Contacteer:

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Vegantastic » di aug 21, 2012 19:04

Veggie schreef:
Vegantastic schreef:De Partij voor de Dieren presenteert zich juist wel als zeer brede partij, maar hoewel er op social media onder de politiek24 kijkers enzo vaak erg verbaasd positief gereageerd wordt op bijdragen van de PvdD negeert de NL pers ze nog een beetje. Bv. als er een kamermeerderheid is noemen ze gewoon de PvdD niet als 1 van de partijen die bepaalde dingen steunen of plaatsen geen citaten van de PvdD. Dus het is niet zo dat de PvdD dat erg in de hand heeft. Ik denk zeker met het nieuwe programma ze ook qua verkiezingsprogramma laten zien meer in huis te hebben.
De Partij voor de Dieren zou desondanks zelf actiever kunnen zijn in het uitdragen van een brede visie. Als een ander het niet voor je doet, doe het dan zelf. Grijp elk mogelijk tv-programma aan, zoek zelf actief de pers op, adverteer zelf met een bredere visie. Goede PR, dat is nou juist zo belangrijk in hun geval. Zelf, zelf, zelf en meer, meer, meer. :welcome: , nieuwe Partij voor de Dieren-stemmers!
Je denkt dat het zo makkelijk is, maar dat is het niet. Het kost een hoop tijd en vooral geld wil je jezelf goed presenteren. Ik ben ook zeker niet eens met alles binnen de Partij voor de Dieren mbt hoe gecommuniceerd wordt, maar je stelt het nu wel erg simplistisch voor. De pers word juist erg actief opgezocht en elke mogelijkheid wordt aangegrepen. Alleen het is soms lastig om tussen die grote gevestigde politieke partijen te komen in de pers. De politiek bestaat uit een gevestigde de orde en de Partij voor de Dieren blijft een vreemde er tussen, maar ook bij de pers zitten vele politieke verslaggevers die gewoon nog de Partij voor de Dieren negeren of daar nog steeds lacherig over doen. Echter ze weten wel dat de PvdD veel breder is.

Als je goede ideeen hebt over hoe je het nog beter kan doen, meld je dan vooral aan bij een werkgroep of mail ideeen naar de partij toe.

Veggie

Bericht door Veggie » di aug 21, 2012 19:40

Doe ik al :)

Violet

Bericht door Violet » di aug 21, 2012 22:35

Marcello
Leefwijze: vleeseter
Contacteer:

Bericht door Marcello » zo aug 26, 2012 14:34

Ik ben erg blij met de PvdD in de 2e kamer. Nooit eerder had ik zo sterk het gevoel dat mijn stem echt iets uitmaakt!. In het begin was ik bang dat de partij zich misschien zou ontpoppen als een dieren-knuffel-partij, maar daar is nooit sprake van geweest. Onder alle voorstellen ligt een zwaar fundament van duurzaamheid en zorg voor het milieu. Ook is het de eerste partij die niet de eeuwige mantra, "groei, groei groei!" herhaalt.

Ik ga stemmen op Frank Wassenberg (nr. 3 op de lijst). Deze heb ik in de Limburgse media leren kennen dankzij zijn haarscherpe en ter zake kundige commentaren en ingezonden stukken. Dit als aanmoediging voor het 3e zetel in de kamer, dus zeker niet als motie van wantrouwen tegen Thieme en Ouwehand. Deze hebben de afgelopen jaren gezorgd voor een ommekeer in het beleid en de publieke opinie rond milieu en dieren.

:thanks:
"Je bent wat je eet!", zei de kanibaal die net een vegetariër had opgegeten.

veggie84

Bericht door veggie84 » vr aug 31, 2012 22:25

sp

Emiel

Bericht door Emiel » za sep 01, 2012 18:11

If voting changed anything, they'd make it illegal.
-Emma Goldman

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 02, 2012 10:55

Ik twijfel tussen PvdD en SOPN.

TonyJello

Bericht door TonyJello » zo sep 02, 2012 11:31

Emiel schreef:Ik twijfel tussen PvdD en SOPN.
SOPN :good: !

We mogen helaas maar op één partij stemmen. Ik heb drie favorieten...
Nummer één blijft toch de PvdD.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 02, 2012 13:17

jojo schreef:Ik blijf maar twijfelen tussen SP en PVDD........... ik wil zó graag dat er een linkse partij gaat regeren, dat ik neig naar SP (die volgens de peilingen het ontzettend goed doet), maar ik voel me meer verbonden met de PVDD.... lastig hoor!!
SP zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik daarop ga stemmen. Er MOET een linkse partij zijn die meer stemmen krijgt dan VVD. Als VVD de grootste wordt is het gedaan (tenzij ze het voor zichzelf en rechts verpesten door met niemand een coalitie te willen vormen, die kans is er ook nog). Als we weer een rechts parlement krijgen ga ik echt huilen, I kid you not. Dan wil ik hier de komende jaren niet zijn. Ik denk dat rechts conservatief de laatste jaren al meer dan genoeg schade heeft aangebracht aan onze samenleving.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Brent
Leefwijze: flexanist

Bericht door Brent » zo sep 02, 2012 13:39

De kans dat de VVD een neo-liberale regering zal kunnen vormen is redelijk groot, want PvdA, CDA, GL en D'66 willen alleen marginaal sleutelen aan het huidige sociaal-economische systeem.

Maar je kunt het ook positief zien, als het hele systeem verder ineen stort en die neo-liberale partijen zijn daar bij betrokken, dan komt ook het hele politieke systeem in een kwaad daglicht te staan en gaan de mensen werkelijke veranderingen eisen. Met een zwakke, ietwat linksige regering met de SP gaat er sowieso ook weinig veranderen.

Laat je dus niet misleiden door te denken dat alles zou afhangen van het huidige foppocratie-circus want dat is niet zo.
Wat Thieme zegt is waar, het gaat om veel meer, het gaat om een omslag in het denken, een omslag die in de hele ontwikkelde wereld tegelijk zal moeten doorbreken.

Ik zie de SP niet de grootste worden, daar zorgen de voornamelijk neo-liberale media wel voor.
xxx graan- en aardappelvrije suikervrije lookvrije paddestoelvrije fermentvrije peulvruchtvrije alcoholvrije plantenetert xxx

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 02, 2012 14:17

Butternutkin schreef:
jojo schreef:Ik blijf maar twijfelen tussen SP en PVDD........... ik wil zó graag dat er een linkse partij gaat regeren, dat ik neig naar SP (die volgens de peilingen het ontzettend goed doet), maar ik voel me meer verbonden met de PVDD.... lastig hoor!!
SP zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik daarop ga stemmen. Er MOET een linkse partij zijn die meer stemmen krijgt dan VVD. Als VVD de grootste wordt is het gedaan (tenzij ze het voor zichzelf en rechts verpesten door met niemand een coalitie te willen vormen, die kans is er ook nog). Als we weer een rechts parlement krijgen ga ik echt huilen, I kid you not. Dan wil ik hier de komende jaren niet zijn. Ik denk dat rechts conservatief de laatste jaren al meer dan genoeg schade heeft aangebracht aan onze samenleving.
Het verschil zullen kleine partijen maken, omdat zowel VVD als SP geen meerderheid kan vormen waarschijnlijk juist doordat mensen 'strategisch' gaan stemmen. Dus er zullen partijen met enkele zetels nodig zijn om een meerderheid te vormen. En dan is het handiger dat die kleine partijen, zoals de PvdD (en zelfs groenlinks) groot genoeg zijn.

Mijn grootste zorg is vooral dat CDA weer in een machtspositie komt. CDA is altijd erger dan een VVD en zelfs de PVV. SP als grootste zie ik ook niet direct zitten, omdat die mensen voor dieren en natuur laten gaan. Dus mogelijk ook veel steun geven aan landbouwsector.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 02, 2012 14:18

Ja, ze waren in de peiling het grootste, en het aantal fictieve stemmen is gezakt sinds er allemaal rare berichten (die vaak nergens op slaan) verspreid worden. Politiek is echt onbegrijpelijk voor mij eigenlijk. Wat kun je nou verder willen dan dat er zo goed mogelijk voor iedereen en onze planeet gezorgd wordt? Natuurlijk zijn er meningsverschillen. Ik vind dat er veel vaker zo'n referendum gehouden moet worden.

Ik hoop dat je gelijk hebt, en dat een nieuw flopkabinet leidt tot een revolutie. Maar er blijven altijd mensen die beweren dat links evil is. Die mensen:
A. zijn bang voor buitenlanders;
B. denken dat andere mensen voor hun lol op hun reet zitten en een uitkering ontvangen waar zij voor werken;
C. hebben te veel geld en willen zo weinig mogelijk daarvan afgeven aan mensen die het harder nodig hebben (zoals mijn moeder :) ).
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

Rick
Site Admin

Bericht door Rick » zo sep 02, 2012 14:25

Butternutkin schreef:Ik vind dat er veel vaker zo'n referendum gehouden moet worden.
Ik vind een referendum juist vaak helemaal niet handig. Nu moet het volk gaan beslissen over iets waar ze vaak helemaal geen verstand van hebben, of in ieder geval niet van de gevolgen. Er zijn toch juist mensen gekozen om dit soort beslissingen te nemen? Bovendien kost het bergen geld om iedereen te laten stemmen en een belangrijk onderdeel van de uitkomst wordt bepaald van wie er het beste gelobbyd heeft. En voor goed lobbyen heb je geld nodig en dat betekent deels weer dat wie het meeste geld heeft de uitslag kan bepalen.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 02, 2012 15:59

Rick schreef:
Butternutkin schreef:Ik vind dat er veel vaker zo'n referendum gehouden moet worden.
Ik vind een referendum juist vaak helemaal niet handig. Nu moet het volk gaan beslissen over iets waar ze vaak helemaal geen verstand van hebben, of in ieder geval niet van de gevolgen. Er zijn toch juist mensen gekozen om dit soort beslissingen te nemen? Bovendien kost het bergen geld om iedereen te laten stemmen en een belangrijk onderdeel van de uitkomst wordt bepaald van wie er het beste gelobbyd heeft. En voor goed lobbyen heb je geld nodig en dat betekent deels weer dat wie het meeste geld heeft de uitslag kan bepalen.
Ik wil ook niet een referendum elke keer als Rutte niet weet of ie op zijn rechter- of linkerbil moet balanceren om een scheet te laten. Maar ook al heb je gestemd, jouw partij zit niet altijd in het kabinet. Voor grote beslissingen vind ik zeker dat het volk ook nog zijn stem mag laten horen.
Linda mcCartney

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » zo sep 02, 2012 16:04

Butternutkin schreef: Ik wil ook niet een referendum elke keer als Rutte niet weet of ie op zijn rechter- of linkerbil moet balanceren om een scheet te laten.
:lol: :lol:

Verder sluit ik me bij je aan. Een referendum is in veel gevallen een goed idee, maar dan wordt het niet gedaan.
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 02, 2012 17:50

Er is ooit een referendum over Europa gehouden, maar die uitslag is destijds door onze grote vriend Bakellende genegeerd.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 02, 2012 18:10

SOPN heeft geen enkele kans om een zetel te verkrijgen.

Vraag mij af wat de redenen zijn om SOPN te overwegen?

Emiel

Bericht door Emiel » zo sep 02, 2012 18:23

Vegantastic schreef:

Hun partijprogramma spreekt me zeer aan.

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » zo sep 02, 2012 19:02

Emiel schreef:Er is ooit een referendum over Europa gehouden, maar die uitslag is destijds door onze grote vriend Bakellende genegeerd.
Klopt, ik ga dus ook nooit op deze partij stemmen (niet alleen daarom eigenlijk :))
Linda mcCartney

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 02, 2012 19:54

Emiel schreef:
Vegantastic schreef:

Hun partijprogramma spreekt me zeer aan.
Wel bekend met hun 'achtergrond'?

Plaats reactie