De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Emiel
Leefwijze: veganist

Re: De verkiezingen; wat stemt de veganist?

Bericht door Emiel » zo sep 02, 2012 20:22

Je bedoelt hun link met Niburu?

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » zo sep 02, 2012 21:08

Ja, complottheorien, pseudowetenschap e.d. Heel erg wantrouwig allemaal en onrealistisch m.i. Zag op hun website dat hun aanhang ook wantrouwig zijn tegenover SOPN zelf :) Dat er geld ingezameld wordt op prive rekening van de lijsttrekker enzo.

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 03, 2012 8:53

Vegantastic schreef:Ja, complottheorien, pseudowetenschap e.d. Heel erg wantrouwig allemaal en onrealistisch m.i. Zag op hun website dat hun aanhang ook wantrouwig zijn tegenover SOPN zelf :) Dat er geld ingezameld wordt op prive rekening van de lijsttrekker enzo.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/sopn-g ... PWM6cLRgg/

Complottheorieën vind ik altijd wel interessant. Je bepaalt zelf of je ze wel of niet wil geloven. Er zal in sommige dingen best een kern van waarheid zitten. Daarnaast heb je ze soms niet eens nodig om te weten dat er genoeg dingen gebeuren die voor 'het volk' verborgen worden gehouden.

Realistisch is ook zoiets. Wat is realistisch? Ik vind het een vrij subjectief iets. Niets is de volledige waarheid en degene die beweert de waarheid te spreken vertrouw ik niet.
Vegantastic schreef:SOPN heeft geen enkele kans om een zetel te verkrijgen.
Goed, ik weet het nog niet, misschien stem ik wel helemaal niet, maar dat een partij geen zetels zou kunnen halen vind ik een zwakke reden. Dan hadden er in het begin ook geen mensen op de PvdD gestemd als je daarvan uitgaat.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 03, 2012 12:48

Emiel schreef:
Vegantastic schreef:Ja, complottheorien, pseudowetenschap e.d. Heel erg wantrouwig allemaal en onrealistisch m.i. Zag op hun website dat hun aanhang ook wantrouwig zijn tegenover SOPN zelf :) Dat er geld ingezameld wordt op prive rekening van de lijsttrekker enzo.
http://www.metronieuws.nl/nieuws/sopn-g ... PWM6cLRgg/

Complottheorieën vind ik altijd wel interessant. Je bepaalt zelf of je ze wel of niet wil geloven. Er zal in sommige dingen best een kern van waarheid zitten. Daarnaast heb je ze soms niet eens nodig om te weten dat er genoeg dingen gebeuren die voor 'het volk' verborgen worden gehouden.

Realistisch is ook zoiets. Wat is realistisch? Ik vind het een vrij subjectief iets. Niets is de volledige waarheid en degene die beweert de waarheid te spreken vertrouw ik niet.
Nou ja, op zich interessant ja. Ik zat eens op niburu en daar moet je ook niet beginnen over stoppen met vlees e.d. Dat was zelfs een complot tegen keuzes van mensen. Toen maar niet meer teruggekomen.

Laatst discussie.. ze hadden een energiebron ontwikkeld en SOPN zou dit dan aanbieden aan de wereld. Echter ze laten het afweten als je ze uitdaagt het dan onafhankelijk te testen door wetenschappers of het idd rendabel energie oplevert. De techniek is al eerder 'exposed' als niet correct en kan mensen makkelijk misleiden.
Vegantastic schreef:SOPN heeft geen enkele kans om een zetel te verkrijgen.
Goed, ik weet het nog niet, misschien stem ik wel helemaal niet, maar dat een partij geen zetels zou kunnen halen vind ik een zwakke reden. Dan hadden er in het begin ook geen mensen op de PvdD gestemd als je daarvan uitgaat.
[/quote]

Dat klopt niet. Er was al in de peilingen duidelijk dat er minimaal een zetel in zat. De eerste keer was dat niet gelukt (net niet, ook door een menselijke fout :)), maar bij de SOPN is er maar een hele kleine groep die er op stemt. Ze kunnen hooguit wat aandacht krijgen voor hun idealen, maar echt een kans maken ze totaal niet.

Emiel

Bericht door Emiel » ma sep 03, 2012 13:37

Hmm, ja dat is inderdaad dubieus ja. Goed, je moet alles ook niet als vanzelfsprekend aannemen natuurlijk, dat geldt voor mainstream media, maar ook voor alternatieve media. De waarheid zal ergens in het midden liggen.
Vegantastic schreef:Dat klopt niet. Er was al in de peilingen duidelijk dat er minimaal een zetel in zat. De eerste keer was dat niet gelukt (net niet, ook door een menselijke fout ), maar bij de SOPN is er maar een hele kleine groep die er op stemt. Ze kunnen hooguit wat aandacht krijgen voor hun idealen, maar echt een kans maken ze totaal niet.
Ok, wist ik niet. Maar dan nog, áls je stemt dan stem je toch op een partij die je het meest aanspreekt?

Violet

Dé veganist bestaat niet.

Bericht door Violet » ma sep 03, 2012 14:23

Emiel schreef:Maar dan nog, áls je stemt dan stem je toch op een partij die je het meest aanspreekt?
Zo zou het naar mijn idee wel moeten zijn, ja. Strategisch stemmen is vaak een B-keuze.

Zen

Bericht door Zen » ma sep 03, 2012 16:28

Butternutkin schreef: SP zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik daarop ga stemmen. Er MOET een linkse partij zijn die meer stemmen krijgt dan VVD. Als VVD de grootste wordt is het gedaan (tenzij ze het voor zichzelf en rechts verpesten door met niemand een coalitie te willen vormen, die kans is er ook nog). Als we weer een rechts parlement krijgen ga ik echt huilen, I kid you not. Dan wil ik hier de komende jaren niet zijn.
Begin alvast maar dan, want er is echt NO WAY dat de SP de grootste wordt. Mensen die 'strategisch links' willen stemmen weten tegen de verkiezingen niet meer of ze SP of PvdA moeten gaan stemmen om te voorkomen dat de VVD de grootste wordt en juist daarom zal de VVD waarschijnlijk wel weer de grootste worden. De VVD heeft nog amper last van het CDA en de PVV haalt sociaal-econimisch ook meer stemmen weg bij links dan bij rechts. De SP heeft zelf ook een enorm slap verhaal en een nog slappere 'leider'.

Ik kan alleen maar hopen dat de PvdD nog een zetel groeit en daardoor mogelijk nog wat meer invloed kan uitoefenen. Voor de rest valt er watmij betreft weinig zinnigs van de politiek te verwachten.
Cut cold stone with a warm heart

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 03, 2012 17:12

Emiel schreef:Ok, wist ik niet. Maar dan nog, áls je stemt dan stem je toch op een partij die je het meest aanspreekt?
Maar je hebt er blijkbaar 2 die je aanspreken. :) 1 met een kans om groter te worden en 1 met geen kans om een zetel te verkrijgen. ;)

Op zich heb je natuurlijk wel gelijk, hoewel ik zelf vooral denk aan welke partij kan mijn idealen het beste uitvoeren of zoveel mogelijk uitvoeren. En dan kies ik zelf geen partij die geen kans heeft.

Strategisch stemmen in de zin van op een partij stemmen om te zorgen dat een andere niet de grootste wordt is toch wat anders.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 03, 2012 17:18

Zen schreef:
Butternutkin schreef: SP zou ook niet mijn eerste keuze zijn, maar ik weet bijna zeker dat ik daarop ga stemmen. Er MOET een linkse partij zijn die meer stemmen krijgt dan VVD. Als VVD de grootste wordt is het gedaan (tenzij ze het voor zichzelf en rechts verpesten door met niemand een coalitie te willen vormen, die kans is er ook nog). Als we weer een rechts parlement krijgen ga ik echt huilen, I kid you not. Dan wil ik hier de komende jaren niet zijn.
Begin alvast maar dan, want er is echt NO WAY dat de SP de grootste wordt. Mensen die 'strategisch links' willen stemmen weten tegen de verkiezingen niet meer of ze SP of PvdA moeten gaan stemmen om te voorkomen dat de VVD de grootste wordt en juist daarom zal de VVD waarschijnlijk wel weer de grootste worden. De VVD heeft nog amper last van het CDA en de PVV haalt sociaal-econimisch ook meer stemmen weg bij links dan bij rechts. De SP heeft zelf ook een enorm slap verhaal en een nog slappere 'leider'.

Ik kan alleen maar hopen dat de PvdD nog een zetel groeit en daardoor mogelijk nog wat meer invloed kan uitoefenen. Voor de rest valt er watmij betreft weinig zinnigs van de politiek te verwachten.
Ja klopt. Zoals het er nu uit ziet wordt het een race tussen PvdA en SP om de strategische stemmer :?
En de lachende Rutte zal meerderheid krijgen.

JesseL

Bericht door JesseL » ma sep 03, 2012 17:32

Gewoon PvdA stemmen dus! ;)

PvdA is ook veel meer voor duurzaamheid en milieu dan SP. En meer pro-Europa. Zonder de EU was er nu al geen natuur meer in Nederland. Dan had dit rechtse kabinet met Bleker echt alles afgebroken, nu waren er nog EU regels waar ze niet onder uit konden. Ook op het gebied van dierenwelzijn hebben we vaak meer aan de EU dan dat we binnen NL iets gedaan krijgen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 03, 2012 18:00

Maar wat gaat de PvdA doen als ze met CDA straks in regering gaan? Dat is verre van voor duurzaamheid enzo zijn. En las gisteren iets over dat tegen kernenergie zijn niet meer helemaal het geval is bij de PvdA. Dat zou wel jammer zijn.

Toen PvdA in regering zat een tijd terug waren ze opeens verre van diervriendelijk en natuurvriendelijk. Dat lijkt mij nog steeds een gevaar als de PvdA grootste wordt. Dat ze zo makkelijk draaien. Hoewel met Samson ik hoop dat natuur/duurzaamheid iets meer belangrijker is dan bij de voorgangers.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma sep 03, 2012 23:08

De Partij voor de Dieren staat nu op 4 in de peiling (politieke barometer) en 3 zetels bij De Hond peiling.

Gaat goede kant op! :) Hoe meer zetels hoe vaker ook de PvdD kan pleiten voor de plantaardige transitie! :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » ma sep 03, 2012 23:58

Ik wil niemand aanvallen, maar persoonlijk zou ik nooit op de PvdA stemmen. Ik heb het gevoel dat deze partij alle idealen opzij zet om maar mee te kunnen regeren. Van PvdA verwacht ik niets vernieuwends ook, volgens mij vinden zij op veel gebieden de andere linkse partijen snel extreem.
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Bericht door TonyJello » di sep 04, 2012 7:15

Gisteren op mijn werk vroeg ik mijn vriendin/collega of ze ging stemmen. Tot mijn verbazing zei ze nee. Omdat ze niet wist wat. Ik vroeg haar of ze dan voor mij op de PvdD wilde stemmen. Dat vond ze prima, ze was zelfs enthousiast en gaat het dus doen. :D

JesseL

Bericht door JesseL » di sep 04, 2012 7:40

Vegantastic schreef:Maar wat gaat de PvdA doen als ze met CDA straks in regering gaan? Dat is verre van voor duurzaamheid enzo zijn. En las gisteren iets over dat tegen kernenergie zijn niet meer helemaal het geval is bij de PvdA. Dat zou wel jammer zijn.

Toen PvdA in regering zat een tijd terug waren ze opeens verre van diervriendelijk en natuurvriendelijk. Dat lijkt mij nog steeds een gevaar als de PvdA grootste wordt. Dat ze zo makkelijk draaien. Hoewel met Samson ik hoop dat natuur/duurzaamheid iets meer belangrijker is dan bij de voorgangers.
Het is helaas logisch dat als je gaat regeren je water bij de wijn moet doen. Dat zou de PvdD ook moeten of ze zouden nooit gaan regeren, maar dan bereik je ook minder.
Ik doe iedere dag mijn uiterste best om de PvdA (in Flevoland) zo links, diervriendelijk en duurzaam mogelijk te krijgen. En dat lukt soms meer en soms (tot mijn frustraties) minder. Maar in samenwerking met de PvdD hoop ik zo Flevoland wel steeds wat diervriendelijker en duurzamer te maken. Mede dankzij de PvdA is Flevoland de provincie met de meeste windenergie en dus het grootste aandeel in groene stroom van NL.
De PvdA is nog steeds heel erg tegen kernenergie, maar er zijn altijd leden (in zo'n grote partij) die andere standpunten hebben en dat naar buiten brengen alsof dat nieuws is.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » di sep 04, 2012 10:09

JesseL schreef:Het is helaas logisch dat als je gaat regeren je water bij de wijn moet doen. Dat zou de PvdD ook moeten of ze zouden nooit gaan regeren, maar dan bereik je ook minder.
Dat is het punt niet echt. Dat snap ik. Maar dit was toen van een cijfer '8' naar een cijfer '3' en dat is toch wel een hele grote omslag. Dat betekende in feite dat ze toen echt alles qua dierenwelzijn e.d. inleverde om te regeren.
De PvdA is nog steeds heel erg tegen kernenergie, maar er zijn altijd leden (in zo'n grote partij) die andere standpunten hebben en dat naar buiten brengen alsof dat nieuws is.
Samson had dat gesuggereerd in een interview. Geloof interview uit 2010. Zag het op twitter langskomen. De vraag is wel hoe principieel dat punt dan is als PvdA met CDA/VVD samen zouden gaan.

TonyJello

Bericht door TonyJello » di sep 04, 2012 10:39

JesseL schreef:Mede dankzij de PvdA is Flevoland de provincie met de meeste windenergie en dus het grootste aandeel in groene stroom van NL.
Het is dan ook wel een geschikte provincie daarvoor. :hippy:

Emiel

Bericht door Emiel » di sep 04, 2012 19:06

If voting made any difference, they wouldn't let us do it.
~Mark Twain

Yamcha

Bericht door Yamcha » di sep 04, 2012 21:18

Briljante quote :D

Er zijn voor mij een paar issues die ik echt belangrijk vind: dierenwelzijn is er één, in elke zin van het woord, dan is er abortus, ik vind ethiek belangrijker dan geld en macht...... ik stem (wss) SGP. Daar kan ik me tot nog toe het best in vinden.
Ik heb wat moeite met principes die opeens niet meer zo belangrijk zijn op het moment dat je kiezers kan winnen....... beetje slap vind ik dat. Onecht.

Plaats reactie