Kinderen: ja of nee?

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Butternutkin
Leefwijze: veganist

Re: Kinderen: ja of nee?

Bericht door Butternutkin » do okt 11, 2012 19:27

Emiel schreef:Hmm, vervelende situatie Jet, met dat pushen en zo. Zoiets moet toch gewoon uit jezelf komen (hèhè)?
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik denk niet dat je tolerantie voor krijsende kinderen omhoog gaat als je een kinderwens hebt :lol: Het schijnt dat je gewoon hormonaal heel erg verandert tijdens je zwangerschap zodat je goed voor zo'n kind kan zorgen. Een baby geeft op zijn beurt weer allerlei feromonen af, het reukvermogen van een vrouw bijvoorbeeld (en van een man als hij maar genoeg in de buurt van de vrouw is tijdens haar zwangerschap) verandert zodanig dat ze hier optimaal op reageert. Daarom vinden vrouwen ook vaak ineens alles stinken als ze zwanger zijn, dan werkt het nog niet helemaal zoals het hoort. Oh, en daarom vinden ze dat baby's zo lekker ruiken (ik ruik niks bijzonders hoor, babyshampoo en poepluier). Grapje van de natuur :P
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

MoniqueS
Contacteer:

Bericht door MoniqueS » do okt 11, 2012 19:31

Mijn mening is dat je alleen aan kinderen moet beginnen als je er 100% zelf achter staat. Geen enkele andere reden is een goede reden.
Naar het kind toe en ook naar je zelf is het niet eerlijk om moeder te worden als je het niet zelf met grote overtuiging wil.
Ik ken overigens redelijk veel stellen die bewust geen kinderen hebben en die daar zeer tevreden mee zijn, een kind is naar mijn idee geen must om gelukkig te zijn en te blijven.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » do okt 11, 2012 19:35

Geen kinderen voor mij, wegens persoonlijk het gewoon niet willen. Ik wil er geen morele oordelen op plakken verder. Maar de wereld is in zo'n toestand dat ik me afvraag of het voor mij (20 jaar) er rooskleurig uitziet, laat staan voor mijn broedsel :) En ik zou ook pas kinderen willen als ik in de buurt van natuur (zoals we sommig cultuurlandschap noemen) kan wonen en ook de kinderen alles zou kunnen bieden wat ze nodig hebben, wat ik nooit zal kunnen doen. Dan is het niet goed van mij om te beslissen dat er nieuwe mensen komen.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Emiel

Bericht door Emiel » do okt 11, 2012 19:41

Hier zag ik iets dat wellicht interessant kan zijn voor iemand met kinderen, een kinderwens of de wens geen 'broedsels' te kweken, dus gewoon voor iedereen. En weer wat stof voor discussie :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello » do okt 11, 2012 20:30

Na 8 jaar te hebben samengewoond met mijn eerste vriendje gingen we trouwen en direct daarna werd er mij van alle kanten gevraagd wanneer er kinderen kwamen... Ik wilde helemaal geen kinderen, maar familie en kennissen bleven maar zeuren. Mijn ouders wilden graag opa en oma worden en zo ook mijn schoonouders en mijn schoonmoeder was boos op mij, want haar dochter lukte het niet om zwanger te worden (al zeven jaar) en ik wílde het niet! Toen heb ik me met 32 jaar laten steriliseren en was ik op slag van alle gezeur af!

Emiel

Bericht door Emiel » do okt 11, 2012 21:03

Dat zijn geen halve maatregelen zeg maar :lol:

TonyJello

Bericht door TonyJello » do okt 11, 2012 21:08

:lol: Neehee! Zo is dat! :dansbanana:

De man waarmee ik getrouwd was is nu weer getrouwd en heeft maar liefst 4 dochters! (Die overigens niet ingeënt worden).

Floortje

Bericht door Floortje » do okt 11, 2012 21:36

Emiel schreef:Hier zag ik iets dat wellicht interessant kan zijn voor iemand met kinderen, een kinderwens of de wens geen 'broedsels' te kweken, dus gewoon voor iedereen. En weer wat stof voor discussie :wink:
Ha! Wat hartstikke leuk dat je dit post. Wat een heerlijk interview en wat een fijne mensen. Net samen gekeken.
Het was een plezier.
Wij gaan voor thuisonderwijs, dat weten we al jaren - en wel op wijze die je "unschooling" kunt noemen :) Echt een feest eens wat gelijkgestemden te horen. Dankjewel Emiel.

En kinderen kiezen wel degelijk hun ouders. De onze, ons in ieder geval wel, wederzijds trouwens. We zijn wat aan het herstellen vanuit andere levens samen.

Dankjewel voor het delen van dit interview. Hier gaan we met zijn allen naartoe. Zo wordt het (en voor sommigen is het al zo). En dan zonder de dieren op te eten en zo he :)

Butternutkin

Bericht door Butternutkin » vr okt 12, 2012 0:27

Er is een hele grappige aflevering van South Park over thuisscholing :)
http://www.southpark.nl/full-episodes/s ... key-fonics
"If slaughterhouses had glass walls, everyone in the world would be a vegetarian."
Linda mcCartney

TonyJello

Kinderen: ja of nee?

Bericht door TonyJello » vr okt 12, 2012 14:20

Emiel schreef:Hier zag ik iets dat wellicht interessant kan zijn voor iemand met kinderen, een kinderwens of de wens geen 'broedsels' te kweken, dus gewoon voor iedereen. En weer wat stof voor discussie :wink:
Van deze mensen krijg ik positieve energie. :)

Emiel

Bericht door Emiel » vr okt 12, 2012 14:31

Butternutkin schreef:Er is een hele grappige aflevering van South Park over thuisscholing :)
http://www.southpark.nl/full-episodes/s ... key-fonics
Southpark is altijd grappig :wink:

Appelmoes
Contacteer:

Bericht door Appelmoes » vr okt 12, 2012 15:28

Ghehe :D Southpark!

Kinderen hmm... lijkt me een heel persoonsafhankelijke beslissing. Ik vind een uitstervingsplan voor de mensheid wel heel radicaal trouwens :P

Maar goed, ik zal mijn mond houden, want strikt genomen ben ik natuurlijk zelf ook nog maar een kind ;)
Science cannot say that an animal is an individual being with a unique personality. I can, and I do.

Protest ist, wenn ich sage, das und das paßt mir nicht, Widerstand ist, wenn ich dafür sorge, daß das, was mir nicht paßt, nicht länger geschieht.

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma okt 15, 2012 14:11

Appelmoes schreef:...Maar goed, ik zal mijn mond houden, want strikt genomen ben ik natuurlijk zelf ook nog maar een kind ;)
Je zegt dat misschien als grapje, maar in de documentaire die hierboven is geplaats door Emiel over kinderen, school en leren (Schooools Out For Evah! Unschooling with Dayna Martin), wordt gezegd dat het goed is voor kinderen (en volwassenen) om tussen mensen van verschillende leeftijden te zijn en dat is wat je hier op het forum ziet. Mensen van verschillende leeftijden praten en discussiëren met elkaar. Ik vind dat heel leuk, verfrissend en bijzonder. De jongste op dit forum is volgens mij 14 jaar. De oudste wat ik tot nog toe gezien heb 61 jaar. Ik zelf ben ongeveer 47 jaar.
Laatst gewijzigd door TonyJello op ma okt 15, 2012 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Emiel

Bericht door Emiel » ma okt 15, 2012 14:14

TonyJello schreef:Ik zelf ben ongeveer 47 jaar.
Je weet niet precies hoe oud je bent? Dat kan natuurlijk, maar vroeg het me gewoon af :wink:

TonyJello

Bericht door TonyJello » ma okt 15, 2012 14:20

Ja, hahahaha, een reactie verwachtte ik al. :D

Ik tel de maanden dat ik in de baarmoeder van mijn moeder zat ook mee, want toen leefde ik toch al? Ik heb het in het verjaardagstopic ook al eens geschreven. Je bent eigenlijk twee keer jarig. Wanneer je gemaakt bent en wanneer je geboren wordt. In sommige landen wordt je beschouwd als één jaar als je geboren wordt. Dat zit dichterbij nul jaar, vind ik.

Eigenlijk ben ik al 47, denk ik. Even rekenen: Ja, ik ben dan 47,5 jaar en ongeveer 1 dag. :lol:

Mag jij uitrekenen wat mijn geboortedatum is...

Zowel mijn verwekkingsdatum als mijn geboortedatum is een dag met een https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... DxXxuOGdew

Emiel

Bericht door Emiel » ma okt 15, 2012 15:42

:P

Eigenlijk is jaren tellen op zich al een beetje zinloos. Je kunt ook zeggen dat je ieder moment opieuw wordt 'geboren', want je lichaam vernieuwd zichelf continu :wink:

Sofie
Leefwijze: vegetarier

Bericht door Sofie » ma okt 15, 2012 16:29

Grappig dat hier meer mensen zijn die om ethische redenen geen kinderen willen. De meeste mensen verklaren je voor gek als je zoiets zegt ;)
Persoonlijk wil ik ook geen kinderen. De reden daarvoor is dat ik geen puur en onschuldig kindje wil brengen in een wereld waar het met onrecht en lijden geconfronteerd wordt en zelf ook veel nare dingen moet doorstaan. Ik heb daarbij overigens geen oordeel naar mensen die wel kinderen willen/hebben. Zolang ik niet weet waarom we hier zijn en waar we straks heengaan, kan ik ook niet beoordelen of kinderen krijgen wel of niet goed is, vind ik. Ik wil dan ook geen absolute norm stellen. Maar ik kies er persoonlijk wel voor om kinderloos te blijven.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » ma okt 15, 2012 22:24

Ik geloof ook gewoon niet dat ik een goede moeder zou zijn. Ik deelde een halfuur de trein met twee kinderen die luidruchtig ''ik zie ik zie wat jij niet ziet'' speelden en ik moet er niet aan denken dat de hele dag te horen. Zou ik dan een zeikerd zijn die hem/haar/ze de hele tijd gebiedt stil te zijn? Liever niet dan.

En ik denk dat het heel intensief is voor mij, dus ernaast werken zou niet kunnen.

Vegantastic
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Vegantastic » ma okt 15, 2012 23:00

Ach... dat doen niet alleen kinderen dat luid praten in de trein.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » ma okt 15, 2012 23:04

Maar ze hebben altijd zo'n doordringende stem, dat ''kinderlijke'', en natuurlijk heel veel energie. Ik kan dat niet bolwerken dag in dag uit. Veel andere mensen wel, maar ik zou mijn theoretische kind die consequenties van mijn persoon ook niet aan willen doen.

Plaats reactie