hou meer van dieren

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
linda79
Leefwijze: veganist

hou meer van dieren

Bericht door linda79 » vr mar 08, 2013 23:11

Ik weet niet of dit onderwerp er al is maar....
Ik weet zeker dat ik meer van dieren houd dan van mensen en van sommige mensen houd ik net zoveel als van dieren.
Ik weet zeker dat ik gelukkiger zou zijn als ik in een hutje op de hei woon met de dieren.
Ik val voor dieren waar niemand om geeft, die zoeken mij op, daarom heb ik ook 4 honden die niemand wilde en heb ik 4 zwerfkatten waarvan een bekende organisatie zei dat daar niks mee te beginnen was in de tuin.
Herkennen jullie je ook daarin.

TonyJello

Re: Ik houd meer van dieren

Bericht door TonyJello » za mar 09, 2013 9:32

Ik houd niet meer van dieren dan van mensen (mijn liefde is mijn liefde), maar wel van meer dieren (eigenlijk alle) dan mensen. En bij mensen gaat het houden van nog wel eens over en bij andere dieren nooit. Mensen stellen ook teleur, andere dieren niet.

Maar ik nu ik dit schrijf moet bekennen dat er al heel lang niet iemand speciaal is waar ik heel erg veel van houd. Dus zijn het inderdaad nu dieren waar ik meer van houd.

Topic: Mijn beste vriend is een hond.

Koen

Re: hou meer van dieren

Bericht door Koen » za mar 09, 2013 13:50

Ik hou over het algemeen ook meer van dieren.
Maar misschien komt het omdat ik niet echt mensen in mijn leven hebt waar ik om geef (en andersom)

Mystique

Bericht door Mystique » za mar 09, 2013 14:33

Ik houd van jullie, gewoon alleen al omdat jullie veganist zijn. :)

Maar ik houd zelf ook meer van dieren... Ben een beetje klaar met de mensen (om mij heen).

TonyJello

Bericht door TonyJello » za mar 09, 2013 14:41

Mystique schreef:Ik houd van jullie, gewoon alleen al omdat jullie veganist zijn. :)
Dito!

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » za mar 09, 2013 18:23

Ik houd van mensen en van dieren. Gewoon om hoe ze zijn. Tenzij het rotmensen zijn, of mensen waar ik echt niks mee kan. Met mensen heb je meer kans op fricties, zelfde soort, enige intelligentie maar soms toch niet genoeg :P , persoonlijke nukken, enz. Kleine kinderen vind ik vreselijk. Honden daarentegen vind ik absoluut geen leuke dieren als ze niet zijn opgevoed of van een voor mij onverdraagbaar ras. Ok, in de omgang zijn sommige honden wel tof, maar ze blaffen.

We hadden vroeger een hond die als hobby blaffen had :P Laat ik je vertellen dat ik het er zwaar mee had, en ik mocht van mijn moeder het beest niet ''stil krijgen''. (dus zorgen dat ze stopte met blaffen) Daarom ook moeite met kleine kinderen, die herrie, de hele tijd die herrie en harde schelle stemmen! Ik trek dat niet. Ik heb bij honden ook de ergernis dat de straat bij mijn huis altijd vol ligt met enorme stronthopen, en na een dag zie je dan altijd dat een ongelukkige ziel er volop in is getrapt en die rommel heeft uitgesmeerd. Dat ligt er dan meerdere weken na meerdere regenbuien. Het stukje ''gras'' tussen stoep en straat is ook nogal zompig door alle stront.

Maar in de omgang (als ie niet blaft) zijn honden doorgaans wel tof. Ik zou, net als wij vroeger hadden, een shiba inu willen misschien, maar ik zou nog liever een asielhond nemen. Een ras/hond die niet blaft en wiens kaka ik opruim is wel ok :)

Maar goed, genoeg over het volgens mij enige dier waar ik ''problemen'' mee heb (buiten spinnen, die ik overigens nooit heb doodgemaakt, kon het niet!). Maar een goed opgevoede/van nature stille hond is prima. Ik kan er ooit misschien een nemen uit het asiel, maar dan is wel het nadeel dat ik vlees voor m moet kopen.
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

linda79

Bericht door linda79 » za mar 09, 2013 20:19

Ik denk dat jij maar beter geen hond kan kopen want alle honden blaffen en poepen.
Ik heb vier asiel honden die door de mensen zijn afgeschreven en moeilijk te plaatsen waren.
Bij een hond uit een asiel weet je nooit wat je krijgt, je moet veel geduld hebben.
Maar je krijgt er wel super veel liefde van.
En ik ruim overigens altijd de drolletjes op.

DeVegetarische

Bericht door DeVegetarische » za mar 09, 2013 20:55

Ik heb 2 zwijgzame honden gehad :) Een die NOOIT blafte, en een die zelden, heel zelden blafte en makkelijk stil te krijgen was. Die andere alleen, die ging maar door, uren en uren....
Mijn naam is een beetje achterhaald :)

Sybine
Leefwijze: flexanist

Bericht door Sybine » za mar 09, 2013 21:23

Ik herken me hier niet in. Natuurlijk vind ik niet alle mensen even lief en aardig. Maar de mens in het algemeen kan ik toch best wel waarderen :-)

En ik kan dieren dan op een bepaalde manier wel als gelijkwaardig aan mensen beschouwen, ik beschouw ze niet als gelijken. Net als dat een hond direct op andere honden afgaat, ga ik op andere mensen af. Ik moet er niet aan denken, alleen maar dieren om me heen en geen mensen. Ik mag graag een babbeltje maken, lachen om flauwe grapjes en gewoon met een ander mens een film kijken. Al die dingen die ik met andere mensen kan, kan ik niet met dieren.

Dus nee, ik houd meer van mensen dan van dieren.
Ik heb veel meer 'klik' met mensen dan met dieren.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo mar 10, 2013 19:06

Ik hou ook niet specifiek meer van dieren.

Ik ben wel gevoeliger geworden voor dieren sinds ik vegan ben, als in, ik vraag me sneller af hoe ze hun omgeving ervaren en of ze niet gestresst zijn enzo, maar dat komt vooral omdat ik me gerealiseerd heb dat dat ethisch gezien belangrijk is en omdat je er als vegan vaker over hoort en leest.

Ik vind het ook niet nodig of logisch om 'van dieren te houden' als vegan eerlijk gezegd. Ik ben ook erg voor homo-emancipatie bijvoorbeeld, maar dat vertaalt zich niet naar het 'houden van homo's' :lol:
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

jet
Moderator

Bericht door jet » zo mar 10, 2013 20:14

Ik hou van dieren, ik hou van mensen.
Ben een gezelschapsmens, dus zonder mensen denk ik niet dat ik mee eeuwig vermaak, maar dieren vind ik ook jammer om te missen....
Kweenie. Denk niet dat ik MEER van dieren hou (ook niet veel minder).
Mensen raken me meestal wel meer.
The trouble with having an open mind, of course, is that people will insist on coming along and trying to put things in it.

linda79

Bericht door linda79 » zo mar 10, 2013 20:33

Ik bedoel het ook niet zo extreem.
Ik ben getrouwd heb vrienden en werk bij een thuiszorg organisatie dus hou ook veel van mensen.
Maar ik voel me meer thuis bij dieren, als ik moet kiezen tussen een huis vol dieren of mensen dan kies ik toch voor de dieren.
En voor mijn man natuurlijk :)

Mystique

Bericht door Mystique » zo mar 10, 2013 23:08

Het scheelt dat we uiteindelijk allemaal dieren zijn. :wink:

linda79

Bericht door linda79 » ma mar 11, 2013 16:46

Dat vind ik mooi gezegd.

Plaats reactie