Inspirerende Vegans

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
Mystique
Leefwijze: veganist

Re: Inspirerende Vegans

Bericht door Mystique » do jun 27, 2013 10:46

Mijn geweldige en inspirerende vegans zijn koeien. Geweldig lief, zorgzaam en alles behalve gewelddadig. Toen ik in haar ogen keek en haar snuit aaide wilde ik niets liever dan haar knuffelen. Dus waarom haar opeten of gebruiken? :D

Dani
Contacteer:

Bericht door Dani » do jun 27, 2013 12:58

Mmm niet echt een persoon.
Eigenlijk zijn het mijn eigen huisdiertjes geweest. Door met ze te leven en te observeren ben ik er zo van overtuigd dat elk dier zijn eigen karakter, persoontje en gevoel heeft. Dat ik het niet meer over mijn hart kon verkrijgen om andere dieren te laten lijden voor mijn lekkere trek.

Een video heeft echter mij wel bewuster gemaakt ook door de manier waarop hij het vertelt:
Gary Yourofsky: http://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4
Plantaardigheidjes , een vegan receptenblog, nu ook op facebook.

Renee1137

Bericht door Renee1137 » zo jun 30, 2013 16:58

Ik vind Scott Jurek en Fiona Oakes inspirerend. Het zijn allebei veganistische atleten en ze laten zien dat een vegan dieet je genoeg kracht en energie geeft om geweldige sportprestaties te leveren :)

In het geval van Jurek: Hij hardloopt wedstrijden van 100, 150 kilometer :P impressive.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

lani

Bericht door lani » zo jun 30, 2013 18:44

Thich Nhat Hanh :)

http://theeasiersofterway.com/wp-conten ... -Hanh.jpeg

Maar m'n vriend heeft ervoor gezorgt / mij geholpen dat ik vegan werd ^^ daarvoor, als tiener, was ik vegetarier zonder invloed van iemand, simpelweg omdat ik geen dieren wou eten, want dat vond ik zielig en onjuist :3 .. toen weer vlees gaan eten want ik wou spieren kweken >_> .. tienertijd is stom!

Ananas

Bericht door Ananas » vr jul 12, 2013 21:40

Isa Chandra Moskowitz, omdat ze me helpt de vele (vaak oudere) omnivoren te overtuigen dat je nog minimaal even lekker kunt eten zonder al die dierlijke shit. :>

Ik werd vegan dankzij Rory Freedman. En ik vind Melanie Joy, sociaalpsycholoog, supertof. Zij heeft mij laten zien op hoeveel manieren je je als vegan kunt inzetten, niet alleen met eten. Ook diëtist Jack Norris vind ik tof. Lekker nuchter en goede richtlijnen.

Steve Pavlina vind ik ook heel inspirerend, hoewel hij volgens mij niet vegan is maar plantaardig eet omdat hij zich daar fysiek beter bij voelt.

TonyJello

Bericht door TonyJello » za jul 13, 2013 21:14

Jacintha schreef:Ik vroeg me af wie jullie grote voorbeelden zijn, wie heeft je geïnspireerd om Vegan te worden, welke Vegan vinden jullie echt helemaal geweldig?
Eerst werd ik Veganist en toen leerde ik pas andere Veganisten kennen.
Ik vind het geweldig als iemand Veganist is, maar ik vind niet iemand in het bijzonder geweldig.
Er zijn veel Veganisten die geweldige dingen doen.

KL8

Bericht door KL8 » di aug 13, 2013 22:02

Dit was voor mij wat de doorslag gaf: http://www.piepvandaag.nl/vergeten-dier ... amsterdam/

En ik vind een hoop bekende vegans ook heel tof (o.a. Alicia Silverstone en Barry White, als het van die laatste echt klopt dat hij vegan was), maar als ik geen leuke bekende vegans zou kennen was ik toch veganistisch gaan leven hoor.

Mystique

Bericht door Mystique » di aug 13, 2013 23:31

Ha, leuke vegans, maar Joacquin Phoenix roeleert ze toch echt wel allemaal! :mrgreen:

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » do aug 15, 2013 19:45

Dani schreef:Mmm niet echt een persoon.
Eigenlijk zijn het mijn eigen huisdiertjes geweest. Door met ze te leven en te observeren ben ik er zo van overtuigd dat elk dier zijn eigen karakter, persoontje en gevoel heeft. Dat ik het niet meer over mijn hart kon verkrijgen om andere dieren te laten lijden voor mijn lekkere trek.

Een video heeft echter mij wel bewuster gemaakt ook door de manier waarop hij het vertelt:
Gary Yourofsky: http://www.youtube.com/watch?v=es6U00LMmC4
Bij mij waren het ook mijn katten. Totaal vier, waarvan er nu een is overleden. Twee wonen bij mij, de andere bij mijn moeder (ouderlijk-huis-kat).
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

Veggie93

Bericht door Veggie93 » zo sep 01, 2013 18:47

Voor mij was Gary Yourofsky echt een goede inspiratie! Ik vind zijn speech helemaal geweldig :D : http://www.youtube.com/watch?annotation ... mAYUf3aemg
Treat others how you would like to be treated.

Brchj

Bericht door Brchj » do sep 05, 2013 15:24

Inspirerend voor mij zijn misschien niet echt bekende vegans, maar meer blogs en sites waar ik op kijk voor kook inspiratie. Alicia Silverstone, met haar kind life, Emily von Euw met thisrawsomevegan, er is een 17 jaar Noors meisje met een leuke (ook glutenvrije en suikervrije) receptensite: gluten-free-vegan-girl.com, vegangela.com erg leuke site, ohsheglows, livelearnloveat.com
Lieve Nugget! <3
Clover

MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Bericht door MrGreen » zo sep 29, 2013 3:19

Ik heb (ook) niet zo'n persoon.
To quote Safran Foer: "Het soort opzettelijk vergeten dat m.i. nodig was voor het eten van vlees voelde teveel als een paradox voor het soort intellectuele leven dat ik wilde leiden." (eigen vert).

In andere woorden: als je het (eenmaal) (ongeveer) weet - dus als je zoals ik over alles (veel te) veel nadenkt, en je aspireert te leven naar al die filosofische hersenkronkels over wat het goede leven is, dan kun je er niet omheen dat vlees eten onverantwoord is. Vegetarier/veganist worden is een logisch gevolg van gezond verstand, en vlees eet ontkent dat gezond verstand ergo leidt geen bewust intellectueel leven.

(Ja, ik word soms best moe van mijn eigen hoofd ;-))

Plaats reactie