Ziekenhuisbezoek

Veganisme en religie/spiritualiteit. Filosofie. En andere onderwerpen mbt veganisme.

Moderators: Rick, jet, Rorrim

Plaats reactie
MrGreen
Leefwijze: part-time veganist

Ziekenhuisbezoek

Bericht door MrGreen » do okt 03, 2013 10:27

Ik zag hier 'overig' staan ook dus ik denk dat dit hier hoort.

Volgende week word ik geopereerd & verblijf ik 1 nacht in het ziekenhuis.
Ik heb opgeschreven dat ik vegetarisch ben (bij de intake een tijd terug had ik de overstap nog niet gemaakt en dacht ik dat ik niet te moeilijk moest doen) maar dat betekent waarschijnlijk dat ik bij het avondeten een kaasburger en bij het ontbijt een bord pap en een broodje kaas krijg...

Ik ben heel erg gehecht aan mijn eigen eetpatroon (ook omdat ik herstel van een eetstoornis)

Is iemand anders in een soortgelijke situatie geweest en / of zou het heel stom zijn als ik zelf avondeten en ontbijt meeneem?

Martine
Moderator

Re: Ziekenhuisbezoek

Bericht door Martine » do okt 03, 2013 10:33

Ik zou ze misschien even bellen om aan te geven dat je nu vegan eet en vragen of ze het okay vinden dat je zelf wat meeneemt. Als ze nee zeggen zou ik het alsnog gewoon lekker wel doen, maar misschien kun je voorkomen dat ze niet-vegan dingen voor je maken die vervolgens weggegooid moeten worden. Bovendien kun je vragen of je je eten in hun koelkast mag bewaren, of dat je iets mee moet nemen dat ongekoeld ook goed blijft (boterhammen ofzo).
Kom eens kijken op Vegetus en Gewoon Vegan!

Renee1137
Leefwijze: veganist

Bericht door Renee1137 » do okt 03, 2013 16:20

Eens met Martine! Het kan heel goed zijn dat je makkelijk iets regelt, mochten ze niet vegan kunnen catereren. Maar aangezien ze vast allerhande allergie-lijders enzo op bezoek krijgen kan het ook best zijn dat de keuken er gewend aan is met álles rekening te houden...

Zelf eten meenemen mag volgens mij zowieso (misschien dat ze eisen dat je geen pindakaas meeneemt wat betreft allergieën ofzo :P maar dat hoor je dan vanzelf tijdens het telefoongesprek). Sommige ziekenhuizen hebben ook gewoon een kantine, de keuze is er niet reuze maar wat fruit en een hard broodje scoor je daar evt. wel.
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

AnAnAN

Bericht door AnAnAN » vr okt 04, 2013 11:40

Ze willen liever niet dat je fruit meeneemt, vanwege risico op fruitvliegjes. Wel begrijpelijk.
Plantaardig eten is makkelijker dan je denkt!

MrGreen

Bericht door MrGreen » za okt 05, 2013 13:14

Ik heb een mail gestuurd, mij benieuwen. :D

Renee1137

Bericht door Renee1137 » ma okt 07, 2013 16:51

MrGreen schreef:Ik heb een mail gestuurd, mij benieuwen. :D
Goeeeed! Niet gevraagd, altijd mis :P
Be the change you wish to see in the world.

If to be feelingly alive to the sufferings of my fellow-creatures is to be a fanatic, I am one of the most incurable fanatics ever permitted to be at large. - William Wilberforce

@rno

Bericht door @rno » vr okt 18, 2013 10:30

Volgens mij komt er gewoon een diëtist langs die vraagt wat je wilt eten. Desnoods vraag je alleen fruit en rauwkost. Voor één dagje zal dat geen probleem zijn.
Zodra je vega wordt, moet je een strijd voeren met je smaak en met je sociale omgeving. De meeste mensen op dit forum hebben die strijd gewonnen.

MrGreen

Bericht door MrGreen » vr nov 15, 2013 21:33

@rno schreef:Volgens mij komt er gewoon een diëtist langs die vraagt wat je wilt eten. Desnoods vraag je alleen fruit en rauwkost. Voor één dagje zal dat geen probleem zijn.
Lekker op tijd - sorry hoor. Ik zit weer achter de computer, hoera!

Ze zeiden dat ze niet voor veganisten caterden dus ik had zelf meegenomen, maar toen bleek dat het enige aan de maaltijdsalade niet-vegan geitenkaas was en ze dat ook weg konden laten... genoten van knackebrotjes pindakaas ook. Dat viel dus nogal mee.

Plaats reactie