Waar ik in dit topic niets over heb gelezen, is 'Befact forte'. Die pillen slik ik sinds kort. Zijn ze volgens jullie goed genoeg? Volgens de apothekeres volstond één pil per dag, maar na dit topic heb ik er toch maar twee geslikt.

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim
Er staat wel bij dat het een geneesmiddel is, en dat je het niet langdurig moet gebruiken zonder medisch advies. De doses zijn ook veel hoger dan gangbaar is. De B1(en idd de B6) is bijvoorbeeld erg hoog. (ADH is 1,4 mg en hier zit 250 mg in). De maximaal veilige dosis per dag is 400 mg, en je krijgt via je voeding ook al B1 binnen. Daarom lijkt het me zelfs niet eens gezond als je niet tot een van de doelgroepen behoort. Ik ga er maar even van uit dat 'gast' geen alcoholist is, dus dan is het nemen van 2 van die pillen per dag (waarmee je al boven de veilige dosis zit) niet aan te raden.lena schreef:Aan de ingredienten te zien is het gewoon een vitaminesupplement. Het is alleen niet vegan (Lactosum lijkt me lactose) en de hoeveelheid B12 is bij lange na niet voldoende, en de hoeveelheid B6 is te hoog als je geen tekorten hebt.
Jawel, maar dat zijn alle voedingssupplementen voor bepaalde ziektes. Een B12 supplement is ook een geneesmiddel als je een B12 tekort hebt. Die ADH's van vitamines zeggen maar weinig. Veel van die potjes zeggen dat de ADH van vitamine B12 1 mcg per dag is, maar daarmee voorkom je echt geen tekort. Ik vind dat juist wel gevaarlijk, want nu denken mensen dat pillen met 1000mcg B12 overdoses bevatten, terwijl dat juist helemaal niet zo is.Marla schreef:Er staat wel bij dat het een geneesmiddel is
Gast schreef:Bedankt voor de reacties... is wel even shocking om dan te horen te krijgen dat het niet vegan is.Ik zei het die apothekeres nochtans, maar ja... Ik ga dan die pillen uit Amerika bestellen en in tussentijd die van Solgar slikken...
Mondspray heb ik wel gehoord, en ook tabletten die je onder je tong oplost omdat het dan beter opgenomen wordt, maar neusspray had ik nog niet gehoord.willem74 schreef:Hoihoi,
Heeft iemand enige ervaring met vitamine B12 neusspray van Yuliv?? Ik heb het onlangs besteld in de hoop dat het beter werkt dan de voedingssuplementen in tabletvorm enzo.. Ik had namelijk gelezen dat vitamine B12 beter schijnt te worden opgenomen met de neusspray in plaats van tabletten. Iemand anders ook soortgelijke info tegengekomen? Nou, ik ben benieuwd..
Groet,
Willem