Voor zover ik kon zien, bestond er nog geen topic voor dat soort losse mededelingen, dus bij deze!
Wat ik deze week tegenkwam, waren veganistisch rösti's, bij de Ikea. En ze waren erg lekker, denk dat ik nog maar een keer naar de Ikea moet

Moderators: Rick, Martine, jet, Rorrim
En heerlijke vanillekoekjes met witte vulling en bovenop zoete frambozenstroop! Singoalla heten ze en die zijn érg lekker. En onze Ikea heeft een bakje ernaast staan om te proevenJudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Is die rode lekker? Ik zag m van de week en was benieuwd. De groene van de Xenos is de lekkerste pesto die ik in Nederland ooit gekocht heb.cavia schreef:Zongedroogde tomatenpasta (/pesto) bij de Xenos. Vaak hebben ze er ook (groene)pesto bij de Xenos.
Wat goed! Die ken ik nog niet. Volgende keer naar kijken als we daar zijn.Fynnya schreef:En heerlijke vanillekoekjes met witte vulling en bovenop zoete frambozenstroop! Singoalla heten ze en die zijn érg lekker. En onze Ikea heeft een bakje ernaast staan om te proevenJudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Ze hebben diezelfde ook met drop erop ipv frambozenstroop, en dat is op zich wel lekker, maar vooral heel raar!JudithK schreef:Wat goed! Die ken ik nog niet. Volgende keer naar kijken als we daar zijn.Fynnya schreef:En heerlijke vanillekoekjes met witte vulling en bovenop zoete frambozenstroop! Singoalla heten ze en die zijn érg lekker. En onze Ikea heeft een bakje ernaast staan om te proevenJudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Die rode is echt heeeerlijk!Fynnya schreef: Is die rode lekker? Ik zag m van de week en was benieuwd. De groene van de Xenos is de lekkerste pesto die ik in Nederland ooit gekocht heb.
Die ken ik niet. Wel die chocoladebollen met kokos. Bedoel je die?JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Dat zijn niet die frambozenkoekjes, maar ik zag bij deze inderdaad ook dat de Engelse ingredientenlijst heel anders eruit zag dan de Nederlandse. Andere volgordes, E-nummers ipv naam enzo.Marla schreef:Die Frambozen koekjes van de Ikea zijn echt verslavend lekker!
Oh trouwens nog wel een waarschuwing. Er zijn koekjes bij ikea die vegan lijken maar de Nederlandse ingredientendeclaratie klopt niet. In de andere talen staat er namelijk bij dat er vitamine D3 in zit. Ik weet even niet precies om welke koekjes het gaat, zal het opzoeken.
Ze hebben er ook zogenaamde smulbollen met chocolade, koffie en kokos. Ontzettend lekker (alleen maak ik ze tegenwoordig zelf, want ik wil graag fair trade cacao).JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
De vanille-limoen-citroenvariant daarvan vond ik nog lekkerder, maar die zie ik nooit meer.Fynnya schreef: En heerlijke vanillekoekjes met witte vulling en bovenop zoete frambozenstroop!
Ooh, recept?Framboos schreef:Ze hebben er ook zogenaamde smulbollen met chocolade, koffie en kokos. Ontzettend lekker (alleen maak ik ze tegenwoordig zelf, want ik wil graag fair trade cacao).JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Bij de Hema ook, drop- en aardbeienveters. (Er zijn ook niet-vegan dropveters bij de Hema, ze hebben vreemd genoeg twee soorten).Er zijn dacht ik ook dropveters bij de Ikea die vegan zijn.
Vegantastic schreef:Die ken ik niet. Wel die chocoladebollen met kokos. Bedoel je die?JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Judith bedoelt volgens mij dezelfde als die jullie noemen. Het zijn geen koekjes maar meer een soort grote praline bonbons met kokos erop.Framboos schreef:Ze hebben er ook zogenaamde smulbollen met chocolade, koffie en kokos. Ontzettend lekker (alleen maak ik ze tegenwoordig zelf, want ik wil graag fair trade cacao).JudithK schreef:Als je toch naar Ikea gaat, ze hebben daar hele lekkere vegan chocolade koekjes met kokos!
Heb dat wel eens zelf gemaakt. Echt met zelfde smaak. hmmmJesseL schreef: En ik hield best wel van praline, bonbon en zeebanket-achtige chocola (beetje ranzige vormpjes, dat dan weer wel...).