Mijn naam is Yaël, 21 jaar en woonachtig in Groningen. Ik doe de opleiding HBO-V en zit momenteel in mijn tweede jaar. Al sinds ik 16 was, ben ik bewuster gaan eten. Ik probeerde rond die tijd veel biologisch te eten en at weinig vlees. Helaas sloeg ik hierin een beetje door en kreeg ik eetproblemen. Hierdoor was mijn 'gezonde' levenswijze op een laag pitje komen te staan. Ongeveer een jaar geleden heb ik de draad weer opgepakt. Een vleeseter was ik nooit en wanneer ik dit at, was het meestal wat kip. Een tijdje geleden merkte ik op dat ik amper vlees at. Ik dacht toen: waarom stop ik er niet gewoon mee? Ik ben altijd al een dierenliefhebber geweest, en had ik het verleden al vegetarische perioden gehad, maar echt bewust de keuze maken had ik nooit gedaan. Dit heb ik een tijdje volgehouden en het beviel mij goed. Ik kwam toevallig in aanraking met veganisten via het internet, en raakte geïnteresseerd. Hun ervaringen met hun veganistische levensstijl waren heel positief. Een paar weken lang liep ik met het idee in mijn hoofd op ook veganistisch te worden, maar eerlijk gezegd durfde ik dit niet zo goed. Wat mij vooral tegenhield, waren de afspraakjes met vrienden, familie etc. en dat ze dan elke keer rekening met mij moeten houden. Toch heb ik de knoop doorgehakt, want het bleef knagen, en ben sinds kort veganist. Het bevalt mij tot nu toe erg goed!
Ik hoop jullie nog vaak tegen te komen op dit forum!

Heel veel liefs,
Yaël