Op zich wil ik de overstap naar volledig veganistisch ook wel weer gaan maken, maar dat is op dit moment helaas niet mogelijk. Ik hoop dat hier begrip voor is

Nu heb ik meteen een brandende vraag: Hoe doen jullie dat met medicijnen, aangezien die nagenoeg allemaal op dieren worden getest? En maken jullie nog onderscheid tussen medicijnen die je nodig hebt om in leven te blijven en medicijnen die je slikt tegen alledaagse pijntjes of bijvoorbeeld wagenziekte?
Ten tweede zou ik heel graag wat wegwijs gemaakt willen worden op gebied van kleding. Ik doe hier op dit moment vrij weinig mee. Compleet vegan hoeft het niet van mij, maar ik zou graag op zijn minst meer biologische en fair trade kleding willen dragen. Ik weet alleen totaal niet waar ik moet zoeken. De websites die ik doorgaans vind via Google bieden vooral kleding in geitenwollensokkenstijl aan, en ondanks dat daar niks mis mee is vind ik het persoonlijk niet echt wat

Wat cosmetica betreft ben ik ook nog zoekende, vooral omdat ik vaak high end producten gebruik en dat ook zo wil houden vanwege het enorme kwaliteitsverschil tussen high end en merken als L'Oreal. De Cosmeticagids is al een poos opgeheven en sindsdien heb ik eigenlijk geen enkel merk meer geboycot, tot mijn vader me eraan herinnerde dat dat niks zegt omdat bedrijven hun makeup natuurlijk ook buiten de EU kunnen laten testen. Ik heb hier al wel een aantal lijsten met goede merken, maar meer tips zijn uiteraard welkom! Ik ben vooral op zoek naar een goede foundation en concealer van max. rond de €35.
Wellicht zijn sommige van deze vragen veel te specifiek voor een voorsteltopic, maar dat hoor ik dan wel. Ik zag al wel dat het forum een beetje dood is, dus ik gooi hier meteen al mijn vragen in als jullie het niet erg vinden